arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۷

مسموم شدن اسکریپال‌ها با عامل نوویچوک/ جانسون: روسیه مسئول است

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: روسیه باید به خاطر اینکه سرگئی اسکریپال، دخترش و یکی از افسران پلیس انگلیس به خاطر حمله با گاز اعصاب نوویچوک در بیمارستان بستری شدند پاسخ دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی با تکمیل تحقیقات خود در خصوص مسموم شدن یکی از جاسوس‌های سابق روسیه و دخترش در سالزبری انگلیس اعلام کرد: در جریان این حمله از گاز اعصاب نوویچوک استفاده شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی اسکای نیوز امروز (پنجشنبه) گزارش داد: سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی تایید کرده که سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روسیه و دخترش در تاریخ 4 مارس سال جاری میلادی در سالزبری با گاز اعصاب نوویچوک مسموم شده‌اند.

به دنبال تایید سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی مبنی بر اینکه در این حمله از گاز اعصاب نوویچوک استفاده شده، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس گفت: شکی وجود ندارد که روسیه مسئول این سوء قصد به جان سرگئی اسکریپال و دخترش بوده است.

جانسون افزود: روسیه باید به خاطر اینکه سرگئی اسکریپال، دخترش و یکی از افسران پلیس انگلیس به خاطر حمله با گاز اعصاب نوویچوک در بیمارستان بستری شدند پاسخ دهد.

وی در ادامه گفت: شکی وجود ندارد که از چه چیزی در این حمله استفاده شده و هیچ توضیح دیگری نیز درباره اینکه چه کسی مسئول آن بوده وجود ندارد. تنها روسیه چنین ابزارها، انگیزه و سوابقی دارد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان