arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۷ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۷

رقابت پیام رسان گوگل و آی مسیج اپل جدی تر می شود/ارسال پیام های متنی مرورگر وب روی موبایل کاربر

شرکت گوگل در تلاش است تا برای اندرویدی ها پیام رسانی با ویژگی های فراتر از آی مسیج طراحی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت گوگل در تلاش است تا برای اندرویدی ها پیام رسانی با ویژگی های فراتر از آی مسیج طراحی کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، گوگل یک پیام رسان اندرویدی طراحی کرده که می تواند پیام های متنی وب را روی موبایل کاربر ارائه دهد،البته مشروط بر آن که موبایل مذکور اندرویدی باشد.

پیش از این نیز خبرهایی منتشر می شد که گوگل در حال تبدیل کردن برنامه  پیام های اندرویدی خود به یک رقیب واقعی برای آی مسیج اپل است.اکنون جزئیات بیشتری در مورد این که چه کاری  قرار است انجام شود منتشر شده است.

بر اساس این اطلاعات جدید گوگل به زودی کاربران پیام  رسان های اندروید  را قادر می سازد تا با استفاده از یک مرورگر وب پیام های متنی را از طریق کامپیوتر  ارسال و دریافت کنند.

هنگامی که کاربران به سایت های اصلی  هدایت می شوند، با یک کد QR  می توانند در گوشی برای همگام سازی استفاده کنند .برای استفاده از این سرویس به یک حساب کاربری گوگل احتیاج است. سپس کاربران قادر خواهند بود بدون نیاز به ارسال و دریافت پیام،  بین تلفن و دسکتاپ خود ارتباط بگیرند.

این درست شبیه به چگونگی ارتباط بین محصولات اپل(مک،آیپاد،آیفون ) و آی مسیج است. روند نصب برای اتصال برنامه پیام اندروید بین  تلفن  همراه و کامپیوتر نیز مشابه نحوه عملکرد «گوگل الو» است . 

انتظار می رود که این سرویس با پیام های متنی (SMS) و پیام های تصویری  (MMS) کار کند، همچنین از پروتکل خدمات Rich Communication  پشتیبانی  کند. گوگل موقعیت RCS را به عنوان جانشین پیام نوشتاری  استفاده می کند. چرا که  ویژگی های پیشرفته تر مانند توانایی نمایش روندهای خوانده شده، نمایشگرهای تایپ و ارسال فایل های تصویری و ویدئویی بزرگتر تا 10 مگابایت را شامل می شود.

تمام مرورگرهای وب مدرن  نیز در نسخه جدید گوگل پشتیبانی می شوند و  شما می توانید بین تلفن و کامپیوتر  خود  برای ارسال و دریافت پیام ها تغییر دهید. 

در حالی که راه حل های شخص ثالث  مانند«پوش بالت» وجود دارند که به کاربران امکان می دهند پیام ها را از کامپیوترهای خود ارسال کنند،  راه حل داخلی گوگل وعده داده که قرار است  یکپارچه تر باشد. تولید کنندگان کامپیوتر مانند اچ پی و دل نیز قرار است  در برخی از لپ تاپ های  خود این سیستم را ایجاد  کنند تا کاربران و صاحبان کسب و کار بتوانند بین سیستم های خود شبکه ایجاد کنند.

نظرات بینندگان