arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۸ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۷

وزیر خارجه آلمان: گفت و گو با روسیه باید ادامه یابد

وین - ایرنا - در بحبوحه تنش در روابط غرب با روسیه بر سر سوریه ، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان روز جمعه تاکید کرد که کانالهای گفت و گو با روسیه نباید بسته شود .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه آلمان: گفت و گو با روسیه باید ادامه یابد

ماس پس از دیدار با ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا در بروکسل در یک کنفرانس خبری با بیان این مطلب افزود: اعتقاد داریم که گفت و گو با روسیه باید ادامه یابد .
وزیر امور خارجه آلمان در باره تحولات سوریه نیز گفت: صلح در سوریه تنها از طریق راهکار سیاسی به دست می آید و ما باید فشار سیاسی را افزایش دهیم تا روسیه ایجاد مانع در مسیر اقدام شورای امنیت را متوقف کند.
وزیر خارجه آلمان از سوی دیگر ، در گفت وگویی با نشریه آلمانی اشپیگل که روز جمعه منتشر شد مدعی شد که رفتار روسیه بطور فزاینده ای تهاجمی است و افزود: تا زمانی که رفتار روسیه تغییر نکند و در ارتباط با اوکراین نیز توافق مینسک را اجرا نکند ، تحریم های اروپا علیه مسکو کاهش نخواهد یافت.
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز پنجشنبه موضع این کشور را درباره جنجال کشورهای غربی و لفاظی آمریکا به روشنی بیان و تصریح کرد که ارتش آلمان در هیچگونه اقدام نظامی احتمالی در سوریه مشارکت نخواهد کرد.
اشتفان زایبرت سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه این هفته ، حمله شیمیایی ادعایی در سوریه را محکوم کرد و مدعی شد شواهد حاکی از این است که دولت سوریه مسئول این حمله بوده است. وزارت امور خارجه آلمان نیز روز دوشنبه در بیانیه ای ، از ایران و روسیه خواست که به مسئولیت خود عمل کنند و محافظت از غیرنظامیان و رسیدن کمک به آنها را تضمین کنند.
ادعاهای کشورهای غربی در متهم کردن دولت سوریه به حمله شیمیایی در حالی است که هیچ تحقیقی در این زمینه انجام نشده و قرار است سازمان منع سلاح های شیمیایی با هماهنگی دولت سوریه یک هیات حقیقت یاب به منطقه دوما اعزام کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان