arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۷

وزیر خارجه انگلیس: جامعه جهانی در برابر استفاده از سلاح شیمیایی متحد است

وزیر امور خارجه انگلیس روز شنبه با انتشار پیامی در توییتر از حمله موشکی ائتلاف به سرکردگی آمریکا علیه سوریه استقبال کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه انگلیس از حمله موشکی به سوریه استقبال کرد

به گزارش ایرنا، بوریس جانسون در این پیام ادعا کرد که جامعه جهانی در برابر استفاده از سلاح شیمیایی متحد است.
آمریکا به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه )، صبح امروز دمشق پایتخت سوریه را هدف حمله موشکی و هوایی قرارداد.
نخست‌وزیر انگلیس بامداد امروز با صدور بیانیه‌ای، حمله ائتلاف غربی به سوریه را توجیه و تلاش کرد که آن را نه تجاوز به خاک یک کشور، بلکه اقدامی برای توسعه صلح جهانی نشان دهد.
ترزا مِی ادامه داد: واقعیتِ این حمله نباید کسی را غافلگیر کند.
او با اشاره به وتوی اخیر قطعنامه پیشنهادی علیه دولت سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، مدعی شد که هدف از این حمله، تشدید تنش‌ها در منطقه نبوده و اقدامات لازم برای جلوگیری از تلفات انسانی صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا، بامداد شنبه آمریکا، انگلیس و فرانسه چند منطقه در خاک سوریه را هدف حملات هوایی و موشکی قرار دادند.‏‎
تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و ‏در جریان آن 75 سوری کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند‎.
دولت سوریه، داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده و سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد هم ‏استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانسته است‎.‎‏ ‏
دمشق در پی توافقی که در سال 2014 صورت گرفت، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده بود و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است.

نظرات بینندگان