arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۴ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۷

اپل جاسوس های اطلاعاتش را تهدید کرد/قانون سپر روزنامه نگاران کالیفرنیا به داد جاسوس ها رسید

اپل اخیرا یک هشدار جدی و بی سابقه را  به کارکنانی که جاسوسی می کنند داده است. کارمندانی که اطلاعات داخلی شرکت را نشر می دهند. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اپل اخیرا یک هشدار جدی و بی سابقه را  به کارکنانی که جاسوسی می کنند داده است. کارمندانی که اطلاعات داخلی شرکت را نشر می دهند. 


به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از آرس تکنیکا، اپل در قابل یک پست "وبلاگ داخلی " به طور کامل توضیح داد که با متخلفین چه می کند.. این یادداشت هشدار داد که "کارمندان، پیمانکاران و یا تامین کنندگان وابسته به اپل که اقدام به سرقت می کنند  دستگیر شده اند، و آنها سریعتر از همیشه سقوط می کنند. "

در بخشی دیگر از این گزارش می خوانیم که این افراد قطعا زندانی خواهند شد و یا جریمه های نقدی را متحمل می شوند چرا که   ورود به شبکه  اطلاعات خصوصی و سرقت اسرار تجاری  به عنوان جنایات فدرال محسوب می شوند،

این یادداشت اشاره کرد و افزود: در سال 2017، اپل 29 غارتگر را  شناسایی و 12 نفر را دستگیر کرده است . اما هنوز تکلیف پرونده این افراد مشخص نشده است. 

اپل طی ماه های جاری با مشکلات سرقت و نشت فراوانی رو به رو بوده . برای مثال اخیرا در فوریه سال 2018، کد iBoot اپل به GitHub ارسال شد. در سپتامبر گذشته، مشخصات آیفون X نیز نشت کرد. در ژوئن 2012، یک شرکت AT & T پذیرفت که اطلاعات مربوط به اپل را به سرمایه گذاران نشت می دهد. بسیاری از نشت ها، مانند اخبار مربوط به اپل در پردازنده هایش و یا  ایجاد یک راه برای همکاری MACOS و نرم افزار IOS، در بلومبرگ نشت پیدا کرده و منتشر شد. 

در سال 2012، آرس با کارمندان اپل که مایل به افشای نام خود نیستند سخن گفت، یکی از آنها معتقد بود جنگ برای پیشگیری از سرقت اطلاعات   عملا یک جنگ ناممکن است.
یکی  دیگر از کارکنان  اپل نیز گفت: " وقتی اپل هزاران نفر را در خارج از کشور برای تولید قطعات خود استخدام کرده است. بنابراین هر اندازه حساسیت بیشتری داشته باشد نشت ها همچنان افزایش خواهد یافت. بسیار شوار خواهد بود که طراحی صنعتی اپل را پنهان کنیم زیرا ما قطعات متعددی را خارج از کشور تولید می کنیم و از آنجایی که ما در ایالات متحده این قطعات را تولید نمی کنیم، سخت است که از نشر اطلاعات پیشگیری کامل کنیم."

در سال 2006، آرس گزارش داد که دادگاه دیوان عدالت اداری ایالت کالیفرنیا  به نفع سایت های نشت اطلاعات  اپل  رای می دهدو این شرکت نمی تواند آنها را مجبور کند منابع خود را فاش کند(با اشاره به قانون سپر روزنامه نگاران کالیفرنیا)

 

نظرات بینندگان