تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷

ناسا و اسپیس ایکس به دنبال کشف "زمین دوم"/بلند پروازی های ایلان ماسک ادامه دارد

ناسا قصد دارد با همراهی پروژه اسپیس ایکس نوعی فضاپیمای جدید  را برای پیدا کردن" زمین دوم"راه اندازی و روانه فضا  کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ت، سال هاست که بسیای از فعالان حوزه هوافضا معتقدند به جز زمین و منظومه شمسی نمونه های بی شماری از زمین های مشابه با زمین ما وجود دارد که هنوز کشف نشده است.

اکنون ناسا در حال آزمودن یک فضاپیمای جدید  است که به شکار سیاره  های کشف نشده می پردازد . ناسا قصد دارد با کمک این فضاپیما، انقلابی در نجوم را با تشخیص جزئیات بیشتر درباره نزدیکترین سیاره ها و شاید کشف نخستین نشانه های زندگی خارج از منظومه شمسی کشف کند.

برای قرن ها ما هیچ سیاره ای به جز سیاره های  منظومه شمسی نداشتیم تا  این که اولین کشف اکتشافات سیاره ای در دهه 1990. در طول چندین سال اخیر، با کمک تلسکوپ فضایی کپلر ناسا انجام شد و سرعت کشف را  ارتقا داد.

اما کپلر خراب و از مدار خارج شد .خوشبختانه، جانشین آن، ماهواره "تس " Surplus Exoplanet Transiting  ، در حال انتظار  برای ورود به بخش پژوهش ناسا است . به طور دقیق تر این تلسکوپ در مخروط یک موشک در فلوریدا نشسته است.

قرار است این موشک  فردا توسط ماهواره اسپیس ایکس  راه اندازی شود، یکی از ماموریت های مهم این موشک ادامه فرایند اکتشافی خواهد بود . 4 دوربین عریض این تلسکوپ در این فرایند نقش خواهند داشت.

پرفسور سارا سایگر مدیر این پروژه میگوید تلسکوپ :  تس قصد دارد به طور جدی یک کاتالوگ از فضا خلق کند. درست مثل یک دفترچه تلفن هوشمند که امکان مطالعه را برای ما افزایش خواهد داد.

سایگرادامه می دهد : "برای من، تس نشان دهنده اولین فرصت جدی برای  پیشرفت در حوزه کشف یک زمین دیگر است.

این روزها سر ایلا ماسک به شدت شلوغ است او در هفته ای اخیر اولین موشک سنگین فالکون را نیز ره اندازی مرد و به زودی یک موشک با قابلیت 100 بار پرتاب را می آزماید . از سوی دیگر او در مورد پروژه های مریخ نوردی نیز برنامه ریزی کرده است.

اگرچه برنامه ماسک برای فرستادن انسان به مریخ هنوز در دست آزمایش است . اما پرفسور سایگر  براورد کرده که ممکن است اولین تصاویر تس ماموریت های زیر سلطه ایلان ماسک را تسریع کند.

نظر شما چیست ؟آیا واقعا زمین دیگری غیر از زمین ما با انسان ها یا موجودات مشابه ما وجود دارد ؟