arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷

بارندگی هوای مشهد را پاک کرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوا در کلانشهر مشهد امروز 26 فروردین در پی بارندگی شب گذشته در شرایط پاک قرار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بارندگی هوای مشهد را پاک کرد

حمید صالحی در گفت و گو با ایرنا میانگین کنونی شاخص کلی کیفیت هوای مشهد را 49 پی.اس.آی اعلام و بیان کرد: وضعیت خوب برای هوای این شهر عوامل متعددی دارد که کاهش پدیده وارونگی(اینورژن) و چند روز بارندگی از جمله آنها هستند.
وی به بهبود نسبی وضعیت اقلیمی و آب و هوایی اشاره و بیان کرد: در زمان وقوع پدیده وارونگی هوا ماندگاری آلودگیها در سطح تنفسی تشدید می شود و همین امر در افزایش آلودگی هوا تاثیرگذار است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: ظرف 26 روز گذشته از فروردین ماه جاری تاکنون شهروندان مشهدی هشت روز هوای پاک، 14 روز هوای سالم و چهار روز هوای ناسالم برای گروههای حساس را تجربه کرده اند.
وی گفت: در طول فروردین پارسال این کلانشهر پنج روز هوای پاک، 17 روز هوای سالم و چهار روز هوای ناسالم برای گروههای حساس داشت.
روزانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد در حرکت هستند. شهروندان مشهدی طی 365 روز پارسال 18 روز هوای پاک و 264 روز هوای سالم تنفس کردند. همچنین در این مدت 78 روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و پنج روز هوای ناسالم برای تمامی افراد در مشهد ثبت شد.

نظرات بینندگان