arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷

بارش برف بهاری ارتفاعات تکاب را سفیدپوش کرد

بارش برف بهاری ارتفاعات تکاب در جنوب آذربایجان غربی را سفیدپوش کرد و موجب کندی تردد در برخی از محورهای روستایی این شهرستان شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بارش برف بهاری ارتفاعات تکاب را سفیدپوش کرددبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران افزود: تردد در محورهای سخت گذر روستاهای 'آق اطاق' و 'عربشاه اوریات' این شهرستان نیز با مشکل مواجه شده است.


به گفته حبیب اله شیوخی شب گذشته نیز راهداران تکاب، راه دسترسی به روستای 'آق اطاق' این شهرستان را بازگشایی کرده بودند.


وی از رانندگان خواست تا از تردد شبانه در محورهای سخت گذر تکاب خودداری کرده و در محور منطقه 'اوریات' نیز از زنجیر چرخ استفاده کنند.


وی اظهار کرد: میزان بارش برف در ارتفاعات تکاب 10 تا 15 سانتی متر گزارش شده اما با توجه به مساعد شدن هوا پس از بارش و آب شدن سریع برف، جاده ها لغزنده است و احتمال سیلابی شدن مسیل ها نیز وجود دارد.
رئیس اداره هواشناسی تکاب نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تکاب شب گذشته با ثبت دمای سه درجه سانتیگراد سردترین شهر آذربایجان غربی بود.


رسول جبرئیلی با اینکه در سه ساعت گذشته میزان بارندگی در تکاب 4.5 میلی متر ثبت شده، افزود: میزان بارندگی در این شهرستان امسال به 228.4 میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش یافته است.


وی با بیان اینکه از صبح فردا /دوشنبه/ هوای سرد بدون بارش در منطقه حاکم می شود، اظهار کرد: با توجه به افت محسوس دما از امشب تا اوایل صبح فردا کشاورزان و باغداران برای جلوگیری از خسارت های احتمالی سرمازدگی، تمهیدات لازم را به کار گیرند.


وی گفت: با توجه به افت محسوس دما زنبورداران تکاب نیز دریچه کندوهای زنبور عسل را تنظیم کنند.


به گزارش ایرنا تکاب در منطقه ای سردسیر و کوهستانی واقع شده و دارای آب و هوایی سرد و خشک و جاده های برف گیر و سخت گذر است؛ این شهرستان بیش از چهار ماه از سال را در سرما و یخبندان سپری می کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان