arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۶۵
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۱ - ۱۳ مهر ۱۳۹۰
برخی می گویند‌ مملکت خوابیده است؛ گفتن این مسائل کنتور که ندارد؛

احمدی نژاد: من كه در مورد اختلاس فرياد زدم و شما نخواستيد عمل كنيد/گفتند دولت من فاسدترین است؛ به خدا پدر ما نان حلال داده ما خورده‌ايم

وی گفت: به خصوص در پنج سال اخیر مشخص شد که دو جا بیشتر حرف ندارند و دو جا بیشتر قدرت مدیریت ندارند، یکی امریکاست و یکی ایران.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دكتر محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور سه‌شنبه شب در قالب گفت‌وگوي ويژه خبري ساعت 22:30 شبكه دو سيما در ارتباط با مسائل داخلي و بين‌المللي با مردم سخن گفت.

به گزارش انتخاب، رييس‌جمهور گفت: امروز فضاي افكار عمومي جهان به شدت متاثر از انديشه‌ها و آرمان‌هاي ملت ايران است.

دكتر محمود احمدي‌نژاد در گفت‌وگوي زنده تلويزيوني سه‌شنبه شب خود با مردم ـ كه با موضوع بررسي مهمترين مسائل و موضوعات داخلي، منطقه‌اي و بين‌المللي پخش شد ـ در مورد هفتمين حضور خود در مجمع عمومي سازمان ملل متحد و اهميت اين حضور، به ايده تشكيل سازمان ملل متحد اشاره و اظهار كرد: ايده‌ تشكيل سازمان ملل متحد يك دستاورد بشري است كه البته هنوز اين ايده محقق نشده است.

وي با اشاره به اهميت حضور ايران در سازمان ملل متحد و نقشي كه در عرصه‌ جهاني دارد، گفت: ملت ايران يك ملت بزرگ است و ما نمي‌توانيم نسبت به مسائل جهان بي‌تفاوت باشيم. بايد تحت انديشه‌ها و افكار، خود را در عرصه جهاني مطرح كنيم و در عرصه‌ مديريت جهاني حضوري فعال داشته باشيم.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، وي با اشاره به حضور هر ساله‌ خود در سازمان ملل و با بيان اين‌كه «مباني حرف‌هاي ما در اين حضورها يكي بوده است؛ گرچه با رويكردهاي مختلف و پيشنهادهاي گوناگون مطرح شده است» گفت:  به خصوص در پنج سال اخیر مشخص شد که دو جا بیشتر حرف ندارند و دو جا بیشتر قدرت مدیریت ندارند، یکی امریکاست و یکی ایران.

رييس‌جمهور ادامه داد: آن‌ها مدت‌ها بود كه مسلط بودند. ما بايد سلطه آن‌ها را كنار زده و حرف خود را مي‌زديم و در طول اين هفت سال صحبت‌هايي كه بيان شد همه داراي يك مباني بود ولي هر سال با طراوت بيشتر و با افقي تازه‌تر مطرح شد.

وي با بيان اين‌كه «امسال حضور ما در سازمان ملل به خاطر شرايط منطقه‌اي و جهاني داراي اهميت ويژه‌اي بود» اظهار كرد: شرايط جهاني به خاطر بحران‌هاي سياسي و اقتصادي و ... آشفته است و در منطقه نيز حوادث گوناگون و متعددي در حال صورت گرفتن است و ما راجع به اين تحولات و حوادث حرف داشتيم. سوالات ظريفي در مورد حوادث منطقه مطرح است كه نمي‌توان به سادگي جواب داد و آن را تشريح كرد و هنوز تحليل دقيق و يكنواختي در اين مورد عرضه نشده است.

وي هم‌چنين يكي ديگر از دلايل اين موضوع را شرايط داخلي عنوان كرد و با بيان اين‌كه «در 5-6 ماه اخير ما شاهد تبليغات منفي به‌خصوص عليه دولت بوديم» گفت: آن‌ها تبليغ مي‌كردند كه موضع دولت و ملت ايران خيلي پايين آمده و امسال ايران نمي‌تواند تاثيري عليه مجمع عمومي داشته باشد. در واقع ما در اين عرصه شاهد يك نبرد نرم هستيم. در اين عرصه (حضور در سازمان ملل) بايد در يك سطح بالا با كل جهان حرف زد و در مقابل سوالات دقيق پاسخ قانع‌كننده‌اي داشت.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «آن‌ها مي‌خواستند ايران را منزوي كنند، ولي نتوانستند و حتي در اين عرصه برخي افراد در داخل كشور نيز نقش‌آفرين بودند» گفت: آن‌ها سعي مي‌كردند گرد ياس بپاشند، فضا را منفعل كنند و در واقع ما را منفعل نشان دهند. تصميم داشتند فضاي رسانه‌اي را نيز ببندند، ولي قاطعيت حضور ايران و جايگاه ايران در عرصه جهاني باعث شد كه آن‌ها نتوانند به هدف خود برسند و ديديم كه رسانه‌ها براي گفت‌وگو چگونه آمدند و در نوبت مصاحبه كردن قرار گرفتند.

وي با اشاره به اين‌كه «در سازمان ملل در مورد دو نطق حتي قبل از سخنراني صحبت و گفت‌وگو مي‌شود» گفت: نطق آقاي اوباما نطق ضعيفي بود و حتي رسانه‌هاي آمريكايي نيز به آن اشاره كردند و در واقع او از موضع حاكم جهاني مي‌خواست صحبت كند.

وي ادامه داد: نطق ما تشريح وضع جهاني و ريشه‌يابي اين مساله بود و در واقع اين دو نطق مقابل هم بود و ما هرچه ادعا كرده بوديم در مورد نظام سرمايه‌داري، اوباما در نطق خود مستندسازي كرد و مي‌خواست از موضع حاكم جهاني صحبت كند.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «مواضع ملت ايران مورد استقبال توده‌هاي مردم قرار گرفت و بارها به آن رجوع شد» گفت: البته برخي در اين ارتباط بداخلاقي كردند ولي مطالبي كه ما گفتيم و سوالاتي را مطرح كرديم، روشن بود.

وي با بيان اين‌كه «امروز فضاي عمومي افكار جهان به شدت متاثر از ملت ايران است»، به تاثير ملت ايران در بيداري اسلامي در منطقه اشاره و اظهار كرد: در ديداري كه با يكي از گروه‌هاي آمريكايي داشتيم صحبت‌هايي كه آن‌ها مي‌كردند، خيلي به صحبت‌هاي ما نزديك بود و با همان شور آرماني و انقلابي مطالب را مطرح مي‌كردند.

وي اظهار كرد: ما متناسب با نيازهاي جهان بايد به‌روز باشيم. در آن جلسه ما ديديم كه آن‌ها چگونه به آرمان‌ها و انديشه‌هاي ما در دل آمريكا نزديك شدند.

احمدي‌نژاد بار ديگر با تاكيد بر اهميت سازمان ملل گفت: آن‌جا مركزي است كه بايد برويم و بعدي‌ها نيز بايد بروند و در واقع مواضع جمهوري اسلامي ايران را بيان كنيم و بدخواهان را بايد در همان جا زمين‌گير كنيم.

رابطه با آمريكا مشروط است

رييس‌جمهور در مورد بعضي مطالب منتشر شده مبني بر استقبال ايران از رابطه با آمريكا گفت: موضع ما روشن است، اما اين رابطه مشروط است؛ نه به شرايط ملي ما بلكه به شرايط عادلانه و انساني و اين رابطه بايد بر اساس احترام و عدالت باشد.

وي ادامه داد: اين‌كه كسي خود را در موضع برتر قرار بدهد يكطرفه رابطه را قطع كند بعد هم براي وصل اين رابطه بخواهد امتيازي بگيرد هيچ وقت ملت ايران زير بار اين موضوع نمي‌رود.

وي افزود: ما هميشه طرفدار رابطه هستيم اما به‌خصوص در برابر آمريكا اين رابطه مشروط است. ما نگران نيستيم از اين‌كه با آمريكا صحبت كنيم. من گفته‌ام مي‌آيم سازمان ملل و با اوباما مناظره مي‌كنم و آنقدر از مواضع ملت ايران مطمئن بودم كه گفتم جلوي رسانه‌ها مناظره انجام مي‌دهم. براي اين‌كه ما حرف‌هايي را مي‌زنيم كه فكر مي‌كنيم حق است، اگر آن‌ها منطق برتري را ارايه دهند ـ كه تا الان ارايه نداده‌اند ـ مي‌پذيريم.

احمدي‌نژاد هم‌چنين گفت: آن‌ها به طور خاص يك موضوع را مطرح كرده‌اند مبني بر اين‌كه در خليج فارس يك خط تلفن مستقيم بين نيروهاي نظامي برقرار باشد كه ما گفتيم از هر اقدامي كه مانع از برخورد باشد استقبال مي‌كنيم اما راه اساسي اين است كه شما ناوهاي‌تان را بيرون ببريد اگر نگران امنيت هستيد، اصلا خليج فارس از اول مشكلي نداشت. كشورهاي منطقه خودشان امنيت را برقرار مي‌كنند. چه كسي شما را دعوت كرده؟ شما بيرون برويد در آن صورت زمينه‌ هر نوع برخوردي از بين مي‌رود.

وي افزود: اين مساله از قبل طراحي شده بود و در يك شبكه رسانه‌اي شد و يك قضيه‌ انحرافي بود كه مي‌خواستند فضا را منحرف كنند كه اصلا موضع ما آن‌قدر موضع روشني بود كه در مسائل منطقه، مسائل بين‌الملل، مساله‌ سوريه، مصر، ليبي اين سوال‌ها را گذاشته بودند براي اين‌كه ذهن‌ها را به جاي ديگري منحرف كنند. گرچه مي‌شود سيستم‌هاي هوشياري درست كرد كه برخورد بي‌جهت به وجود نيايد اما راه حل اساسي اين است كه بيرون رفته و دنبال كار خودشان بروند.

وي در پاسخ به سوالي در رابطه با دور چهارم سفرهاي استاني دولت نيز توضيح داد: ما يك نظام اداري داريم؛ اين نظام با يك منطق ايراني طراحي نشده بود و در طول زمان گسترش پيدا كرده و پيچيده شد و طوري بود كه استفاده از اين سيستم در جهت منافع ملي و خدمت به مردم تبديل به يك آرزو شده بود. در اين صورت يك راه اين بود كه ما بياييم اين سيستم را اصلاح كنيم و اين معنايش اين بود كه سال‌ها وقت مردم از بين برود و راه ديگر اين بود كه سيستم را در دست بگيريم و در نقطه‌ نهايي، خروجي را بخواهيم و دائما اين را تكرار كنيم.

رييس‌جمهور ادامه داد: البته قبلا كارهايي شده بود اما اين‌ها كارهاي حاشيه‌اي بود كه تاثيري در ساختار و عملكرد نداشت. بوروكراسي كه ما داريم دو سه ويژگي دارد؛ اولين وظيفه‌اش دفاع از خود است. دومين ويژگي اين‌كه خودش را گسترش مي‌دهد. الان سفر استاني فقط سفر دولت به يك استان نيست. دائما خود مردم نظارت دارند و دولت هم نظارت دارد. اين يك مدل مديريتي است كه البته فشار زيادي مي‌آورد اما آن مباحث را تا حدودي برطرف مي‌كند و اين بوروكراسي را در خدمت پيشرفت امور كشور مي‌آورد.

وي گفت: خوشبختانه اين امر موثر بوده است. ما در هر بخشي كه مقايسه مي‌كنيم و دوره‌هاي زماني را در هر بخشي مقايسه مي‌كنيم در هر بخش دو تا سه برابر و حتي در بعضي بخش‌ها 15 برابر كار انجام شده است؛ در حالي كه همان ساختار موجود و همان هزينه بوده است. بوروكراسي سر جايش بوده است اما اين مدل مديريت، مردم را به صحنه آورد. در ثاني از دو طرف سيستم اداري را تحت تاثير قرار داد و به نظرم بركات فراواني داشت.

نمره دولت در هدفمندي‌ يارانه‌ها در مقايسه با ديگران ‌20 است

ييس جمهور درباره تحقق 2 و نيم ميليون اشتغال تا پايان امسال ابراز اميدواري كرد كه «به آن يا به نزديك آن آمار برسيم» و گفت: اين مقدار تحقق اشتغال در ظرفيت ايران هست و البته بايد براي آن تلاش و پيگيري كنيم نه اين كه در اتاق گرم بنشينيم و فكر كنيم كه به اين آمار مي رسيم.

وي افزود: دولت تلاش كرده است موانع تحقق اين ميزان اشتغال را بردارد. مديران و دست اندركاران را تشويق كرده است و منابع لازم را در اختيار گذاشته است، جلسات شوراي عالي اشتغال و صنعت هم به طور مرتب انجام مي‌شود.

وي گفت: روند خوبي داشته‌ايم و البته در اين چند ماه فضاي نامساعدي داشتيم كه ممكن بود برخي مديران را دلسرد كند، اما با اين حال اميدوارم به 2 و نيم ميليون يا نزديك به آن برسيم. در نيمه‌ اول امسال طراحي كرديم و 40 الي 46 درصد اهداف را محقق كرده‌ايم.

احمدي‌نژاد گفت: در نيمه‌ اول همه بخش‌هاي توليد رشد قابل توجهي داشته‌اند. پروانه‌هاي بهره‌برداري، پروانه‌هاي تاسيس، پروانه‌هاي مجوز ساخت و سرمايه‌گذاري رشد داشته است.

وي درباره هدفمندي يارانه‌ها و نمره دولت در اجراي آن گفت: اگر منظور اين است كه به آن نمره بيست بدهم اين نمره را نمي‌دهم. اما اگر منظور اين است كه با ديگراني كه اين را اجرا كردند، مقايسه كنم، نمره ملت ما 20 است. در داخل كساني هستند كه در مخالفت با دولت حرفه‌اي شده‌اند؛ به خصوص اين افراد مي‌گفتند با اجراي اين طرح كشور با مشكل مواجه مي‌شود، اما من حرف آن‌ها را قبول نداشتم. به نظر من آن‌ها مردم ما و ظرفيت‌هاي اين ملت را نمي‌شناسند.

وي افزود: هم‌اكنون با افزايش 6 درصدي قيمت‌ها مواجه هستيم كه دو درصد آن به خاطر تورم جهاني است. يعني به عبارتي 4 الي 4.5 درصد است كه اين هم نقطه به نقطه نزولي است و اميدوارم تا پايان سال به رقم قبلي برسد اين در حالي است كه هدف ما رسيدن به تورم يك رقمي است.

رييس‌جمهور درباره كاهش مصرف انرژي گفت: مصرف بنزين در كشور ما قبل از هدفمندي 63 ميليون بشكه بود و امروز به 59 ميليون رسيده است اين در حالي است كه يك و شش دهم ميليون خودرو و 700 هزار موتور سيكلت به خودروهاي كشور اضافه شده است. در سال 84 خودروهاي ما 6 ميليون بود الان به 14 ميليون خودرو رسيده است. موتورهاي سيكلت 2 برابر شده و در عين حال مصرف ما پايين آمده است. وي خاطرنشان كرد: حتي ميزان متوسط مصرف تا پايان سال كمتر هم خواهد شد، چون فصل مسافرت‌ها تمام شده است، الان روزي ده ميليون بشكه هم به يكي از كشورهاي همسايه صادر مي‌كنيم. اين در حالي است كه اگر همان روند قبلي طي مي‌شد، الان ديگر نفتي براي صادرات نداشتيم.

وي گفت: در عدالت نيز فاصله‌ها كم شده است. ضريب جيني از 38 درصد امروز به 36 درصد رسيده است و اميدوارم تا پايان سال 35 درصد شود، فاصله‌هاي طبقاتي كم شود و اين اتفاق بزرگي در كشور است.

رييس‌جمهور درباره مشكلات بخش توليد نيز گفت: همه مي‌دانيم ساختارهاي توليد ما اشكال دارد؛ چراكه با وجود سوخت و نيروي كار ارزان محصولاتش قابل رقابت نيست و اين نشان مي‌دهد ساختارها بايد اصلاح شود. يكي از موارد اصلاح ساختارها هدفمندي يارانه‌هايي است كه قبلا همگاني و بي‌هدف ارائه مي‌شد.

وي درباره اين‌كه سهم بخش توليد در يارانه‌ها داده شود، گفت: توليد ما هنوز هم از يارانه‌ها استفاده مي‌كند. گازوييل را هم‌اكنون بخش توليدي 150 تومان دريافت مي‌كند. برق را بخش صنعت 40 تومان و بخش كشاورزي 10 تومان دريافت مي‌كند، اين نشان مي‌دهد كه يارانه‌ها قطع نشده است، اما تصوري در ذهن بعضي ايجاد شده است كه پول مستقيم به برخي افراد دهيم اين خلاف هدفمندي يارانه‌هاست. ما تسهيلات انرژي مي‌دهيم كه برخي گرفته‌اند و برخي هم نگرفته‌اند. تسهيلات اصلاح ساختار مي‌دهيم كه البته در اين زمينه كمي عقب هستيم. آن هم نه به خاطر نبود منابع است، بلكه به خاطر اين است كه كار خيلي بزرگ است و ساختارها بايد اصلاح شود.

وي خاطرنشان كرد: به عنوان مثال وزارت نفت بايد پولي كه اضافه فروش نفت است را بياورد و سهم خود را بردارد، اما برخي مقاومت مي‌كنند. يا مثلا شركت‌هاي آب و فاضلاب پولي كه به حسابش مي‌آيد را به خزانه واريز كند در حالي كه قبلا آن را هزينه مي‌كرد.

وي گفت: دولت از بانك‌ها تسهيلات جز در مواردي خاص نمي‌گيرد كه يكي در مورد ذخيره كالاهاي ضروري و يا برخي بنگاه‌هاي ويژه است كه هنوز واگذار نشده است. به هر حال در نيمه‌ دوم حمايت‌ها از بخش توليد بيشتر خواهد شد.

وی افزود: منابعی که در اختیار تولید است منابع بالایی است و دولت در این شش سال تقریباً‌ خودش را از این منابع بانکی بیرون کشیده است مگر در جاهایی جزئی؛ مثلاً دو سال پیش باید مقداری کالای خوراکی برای ایام خاص وارد می کردیم یا به این علت که دشمن فشار آورده بود و منابع را بسته بود و کشتی ها را محدود می کرد؛ برای عبور از برخی شرایط دولت مجبور شد طبق قانون بودجه وام بگیرد یا بعضی بنگاه های ویژه دولت هستند که هنوز واگذاری نهایی نشده است.

احمدی نژاد گفت: تسهیلات اکنون در اختیار بخش خصوصی است و در نیمه دوم سال حمایت ها از بخش تولید افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: برخی ها می گویند تولید خوابیده و‌ مملکت خوابیده است چون گفتن این مسائل کنتور ندارد.

دولت تسلط و قدرت مداخله در سيستم بانكي را ندارد
 
احمدي‌نژاد در ادامه گفت‌وگوي زنده تلويزيوني خود با مردم، با انتقاد از برخي افراد كه مي‌گويند در پي اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها توليد خوابيده است، به ارايه‌ گزارشي در مورد افزايش توليد و سرمايه‌گذاري در پنج ماه اول امسال در بخش صنعت و معدن اشاره كرد و گفت: مجوزهاي تاسيس بنگاه‌ها كه توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت صادر شده در پنج ماه اول امسال ‌4 / ‌24 درصد و ميزان سرمايه‌گذاري در اين بخش ‌5 / ‌62 درصد افزايش پيدا كرده است، در بخش اشتغال در اين عرصه ما شاهد رشد بيش از ‌44 درصد بوده‌ايم و اين رشد را در زمينه‌ مسكن و عمران نيز شاهد بوده‌ايم.

وي در ادامه با ارايه آماري در ارتباط با رشد توليد برخي از كالاها از جمله فولاد، سيمان، شيشه، فولاد خام، روغن نباتي، گفت: در اين مدت تجارت خارجي ما نيز رشد كرده است. در سال ‌83 ميزان تجارت خارجي ما ‌7 ميليارد دلار بود و در واقع آن زمان اين يك آرزو بود كه تجارت خارجي ما بالا برود؛ به نحوي كه ميزان صادرات و واردات ما در حد تعادل هم قرار بگيرد. در اين مدت اين ميزان ‌6 / ‌32 درصد رشد پيدا كرده است.

وي با اشاره به جلسه‌ خود با صادركنندگان و با تقدير از آن‌ها گفت: صادرات غيرنفتي ما ‌52 / ‌39 درصد رشد پيدا كرده و در جلسه‌اي كه با صادركنندگان داشتيم گفتيم كه بايد ‌32 را به ‌45 برسانيم و به نحوي حركت كنيم كه اين رقم تا پايان سال ‌91 به ‌60 ميليارد دلار برسد. امسال صادرات ما از مرز ‌45 ميليارد دلار عبور خواهد كرد.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «واردات ما نيز از نظر وزني و ارزشي كاهش پيدا كرده است و ما در حال رسيدن به يك نقطه‌ تعادل در عرصه‌ صادرات و واردات هستيم» گفت: اين كارها و فعاليت‌ها با كمك مردم انجام شده و اين اتفاق‌ها و اين رشدها در فضاي اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها اتفاق افتاده است.

وي با اشاره به رشد اقتصادي صورت گرفته اظهار كرد: ضروري مي‌دانم كه از مردم و كساني كه در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها كمك و ياري كردند تشكر و قدرداني كنم؛ از همه اصحاب حمل و نقل كه دست آن‌ها را مي‌بوسم و در اين ارتباط آن‌ها ستون فقرات شدند، از صنعتگران و از همه‌ دلسوزان و تلاشگران.

وي با اشاره به تعريف مراجع اقتصادي جهان از اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها در ايران در مورد ديگر بخش‌هاي طرح تحول اقتصادي نيز گفت: لايجه گمركي در مجلس تصويب شده و مراحل خود را در شوراي نگهبان طي مي‌كند و به محض اين‌كه به دست دولت برسد ما فعاليت خود را شروع مي‌كنيم.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «اگر اين اصلاحات گمركي انجام شود، درآمد غيرنفتي ما حداقل ‌25 درصد افزايش پيدا مي‌كند» ادامه داد: قانون ماليات نيز مراحل نهايي خود را در دولت طي مي‌كند و به زودي به مجلس مي‌رود. در بحث بيمه نيز ما اصلاحات را شروع كرده‌ايم. در ارتباط با ارزش پول نيز كار در حال انجام شدن است و به محض تمام شدن لايحه‌ به مجلس مي‌بريم.

وي هم‌چنين با بيان اين‌كه «يكي از مهم‌ترين بخش‌ها در اين ارتباط بانك است و در واقع نظام بانكي تار و پود اقتصاد ما را تشكيل داده است» گفت: سيستم بانكي يك سيستم بسيار پيچيده است و ما در سه بخش اصلاح ساختاري، قوانين و مقررات و رفتاري، مطالعات‌مان را تمام كرده‌ايم و برنامه‌ريزي در اين ارتباط در مراحل پاياني خود است و لايحه‌اي را در اين ارتباط به مجلس مي‌بريم و در واقع گروه‌هاي كارشناسي در حال كار كردن بر روي آن هستند.

وي در ادامه با تاكيد بر اين‌كه «بهره‌برداري سرمايه و نيروي انساني در كشور در حال افزايش است» به رابطه‌ صنعت و دانشگاه اشاره كرد و گفت: اين رابطه در حال گسترش پيدا كردن است.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از اين گفت‌وگو در پاسخ به سوالي در ارتباط با سوءاستفاده‌ مالي اخير و برنامه‌ دولت براي نظارت هرچه بيشتر بر نظام بانكي گفت: من تقريبا شش سال است در مورد نظام بانكي صحبت مي‌كنم و در اين ارتباط نيز مورد شماتت قرار گرفته‌ام. ما چيزهايي را مي‌ديديم و معتقديم كه بايد اصلاح شود و قبل از اتمام دولت، كارهاي اساسي را در اين زمينه شروع مي‌كنيم. ما از اول گفتيم كه مشكلات هست و من بارها گفته‌ام كه چرا يك عده مي‌توانند اين‌قدر ببرند و مردم عادي نمي‌توانند؟

وي خاطرنشان كرد: واقعيت اين است كه سيستم بانكي ما دست كسي نيست و دولت تسلط و قدرت مداخله در سيستم بانكي را ندارد.

وي با بيان اين‌كه «ما حتي اجازه‌ سهميه‌بندي منابع بانكي را نيز نداريم» گفت: شوراي پول و اعتبار آن نيز مصوبات آن به تاييد رييس‌جمهور نمي‌رسد. نمي‌خواهم بگويم كه نمي‌شود هيچ كاري كرد. مي‌خواهم بگويم برخي مواقع مقرراتي گذاشته مي‌شود كه به تبعات آن توجه نمي‌شود.

رييس‌جمهور با اشاره به دستورش به رييس كل بانك مركزي: از چهار سال پيش گفتيم تمام گردش‌هاي مالي‌ها بايد روي ميز باشد

احمدي‌نژاد در ادامه در ارتباط با فساد بانكي اخير گفت: ما با هر تخلفي مبارزه مي‌كنيم. ما در حال حاضر سيستم اداري‌مان را خيلي بسته‌ايم، نمي‌گويم صفر شده است اما خيلي از مقاطعه‌كاري‌ها و خريدها كنترل شده است. نظارت درون سيستم دولت فعال شده و آيين‌نامه‌ها اصلاح شده است، اما اين موارد در سيستم بانكي وجود دارد. ما اين موارد را دنبال مي‌كنيم؛ يكي اين‌كه فشار آورديم بانك مركزي نظارت‌هايش را تقويت كند، وزارت اقتصاد نظارت‌هايش را تقويت كند، بانكداري الكترونيك كامل شود. چهار سال پيش ما گفتيم تمام گردش مالي‌ها بايد روي ميز رييس كل بانك مركزي و وزير اقتصاد باشد. اين يك حرف عالمانه است. بالاخره آن‌قدر فشار آوردند و جوسازي كردند كه اين اتفاق نيفتاد.

وي ادامه داد: روزانه صدها ميليون فعاليت بانكي انجام مي‌شود. راه ما اين است كه سيستم الكترونيكي كه زيرساخت‌هايش تهيه شده را تكميل كنيم و امري را كه تا ديروز با آن مخالفت مي‌كردند و به نفع مردم است را انجام دهيم. بايد نظارت‌هاي‌مان را تقويت كنيم. اساس اصلاح نظام بانكي را هم ان‌شاءالله به زودي شروع مي‌كنيم تا يك كار مبنايي انجام دهيم. بالاخره هزار هزار ميليارد تومان پول دارد مي‌چرخد و حتي بيش از اين‌ها. يك مركز اطلاعاتي لازم است تا وزير اقتصاد و رييس كل بانك مركزي بتوانند با دستگاه‌هاي نظارتي‌شان اگر در شعبه‌اي سه ميليارد چرخش شد، آلارم بدهد و همان لحظه بتوانند جلويش را بگيرند نه اين‌كه كسي برود آن‌جا مخفيانه اين كار را انجام بدهد. البته خوشبختانه سيستم متوجه شد. هرچند وقتي كاري انجام مي‌شود همه مي‌گويند ما هم بوديم. چقدر خوب است همه باشند. اصلا ما همه بايد با هم باشيم. اگر با هم نباشيم كه جلو نمي‌رويم.

وي افزود: در اين قضيه هم خوشبختانه هر سه قوه مصمم هستند كه اين مساله ريشه‌كن و با هركس در هر مقامي كه هست برخورد شود. من اين مساله را در اردبيل هم گفتم، اما از آن طرف اين‌طور نباشد كه بعضي‌ها فكر كنند حالا يك چيزي را گير آورده‌اند و وقت آن است كه با احمدي‌نژاد تسويه حساب كنند. احمدي‌نژاد چه نقشي دارد؟ من كه فرياد زدم و شما نخواستيد عمل كنيد. چطور است كه دولت را متهم مي‌كنيد؟ دولت چه نقشي دارد؟ چرا عناصر دولت را متهم مي‌كنيد؟

رييس‌جمهور گفت: امروز خوشبختانه فضاي اقتصادي ما فضاي مثبتي است. ما در شرايطي به رشد اقتصادي مي‌رسيم كه دنيا در حال ركود است و فضاي اقتصادي جهان منفي است. جذب سرمايه‌گذاري در دنيا منفي است. اميد به رشد اقتصادي و آينده‌ اقتصاد در دنيا منفي است، اما اقتصاد ما در سنگين‌ترين شرايط تحريمي اداره شده است. وقتي رييس‌جمهور آمريكا مي‌گويد ما تحريم فلج‌كننده اعمال كرده‌ايم بالاخره كارهايي كرده و تصورش اين است كه اثر مي‌گذارد. اما ملت ايران در شرايط تحريم و بحران جهاني هر روز دارد كارخانه افتتاح مي‌كند، جاده افتتاح مي‌كند، توليد مي‌كند، صادرات مي‌كند، طرح‌هاي اساسي انجام مي‌دهد و اين معنايش اين است كه يك حركت زنده رو به جلو دارد اتفاق مي‌افتد. فضاي اقتصاد بانشاط شده و اميدواري ايجاد شده است. سرمايه‌ها و ابتكار عمل‌ها دارند مي‌آيند اما متاسفانه به اين‌ها توجه نمي‌شود. چطور اين فضا را خراب مي‌كنيد؟ اقتصاد چيزي نيست كه فضايش به سرعت بازسازي بشود. اگر اعتماد از دست رفت به زودي برنمي‌گردد. حالا كسي يك تخلف كرده و تخلفش هم بزرگ بوده است، بايد دست او را هم قطع كرد.

وي تصريح كرد: اگر سيستم دنبال برخورد نبود جاي گله داشت. وقتي خود سيستم كشف مي‌كند خودش پاي آن مي‌ايستد و خودش مي‌خواهد مجازات كند ما نمي‌توانيم بگوييم كه در يك سيستم اصلا تخلف رخ نمي‌دهد؛ اين ادعاي غلطي است. رقم تخلف بالاست اما يك ريال تخلف هم غيرقابل تحمل است. حالا هرچه بالاتر برود كه بدتر است. اما من فكر مي‌كنم بعضي‌ها دارند از ملت انتقام مي‌گيرند. ملت ايران خيلي خوب عمل كرد. واقعا اين هدفمندي يارانه‌ها نشان داد كه آينده ايران خيلي درخشان است. ملت ايران اهل تصميمات بزرگ، اجراهاي بزرگ، قدم‌هاي بزرگ، چه در صنعت چه در كشاورزي چه در علم است. ملت مي‌تواند برود و در بالاترين قله بايستد.

وي ادامه داد: اما بعضي‌ها مي‌آيند با توهين و تهمت به دولت و دروغ‌پردازي از مردم انتقام بگيرند، در حالي كه هيچ خبري نيست و ما داريم كارمان را انجام مي‌دهيم. چرا خودتان را داريد از بين مي‌بريد؟ در اين كشور بايد همه زندگي كنيم، همه بايد بانشاط باشند، بايد اميدوار باشند. چرا مدام تخريب مي‌كنيد؟ ما البته اعلام كرديم در سكوتيم. هنوز هم در سكوتيم. اين‌ها همه پاسخ دارد. ما در سكوتيم به خاطر كشور.

احمدي‌نژاد گفت: در حال حاضر در انديشه صهيونيست‌ها و آمريكايي‌ها اين‌چنين مي‌گذرد كه براي نجات خودشان تنها راه اين است كه به ملت ايران ضربه بزنند. بعد ما در داخل بنشينيم و به اين چيزها مشغول شويم؟! ما مي‌گوييم هرچه مي‌گوييد بگوييد، ما ساكتيم تا اين كشور آسيبي نبيند. اين كشور امانتي تاريخي است. اين انقلاب امانتي تاريخي است. اين ملت امانتي تاريخي است.

وي خاطرنشان كرد: در سفر نيويورك بخش مهمي از سوالات خبرنگاران در اين رابطه بود و آن‌هايي كه فكر مي‌كردند چيزي گيرشان آمده كد مي‌دادند. البته خدا بزرگ‌تر از اين حرف‌هاست و ما آن‌جا طلبكار شديم و همه‌ آن‌ها منفعل شدند اما اين خيلي بد است كه ما بنشينيم و از اين‌جا كد بدهيم و براي دشمن فضا درست كنيم. بانكي خصوصي شده يا نشده يا تخلفي انجام گرفته دو بانك ديگر هم دخيل بوده‌اند؛ دستگاه قضايي وارد شده، دولت هم دارد كمك مي‌كند تا اين قضيه ريشه‌كن شود. ما ادعا داريم و در اين زمينه مدعي هستيم. بعضي‌ها منتظر فرصت بودند كه خنجر بكشند؛ يكي آمد و گفت اين دولت فاسدترين دولت تاريخ است. به خدا پدر ما نان حلال داده ما خورده‌ايم. اين شيوه برخورد نيست. چطور مي‌شود كشور را اداره كرد؟ البته اين روش‌ها شكست خورده است.

وي خاطرنشان كرد: ملت ايران ملت عظيمي است. ملت متعالي و باتجربه‌اي است. اين‌ها مي‌خواهند ملت را نسبت به كل حركت خود ملت بدبين كنند. نمي‌گويم ضعف نيست، اما ضعف از ماهاست و اشكالات از ملت نيست. اشكالات از سيستم عدالت در قواي مختلف است، اما چرا از ملت انتقام مي‌گيريم؟ بعضي‌ها مي‌گويند چون ملت به اين‌ها راي داده‌اند بايد از آن‌ها انتقام بگيريم. چون هدفمند كردن را خوب را اجرا كردند بايد از ملت انتقام بگيريم.

رييس‌جمهور در پاسخ به سوالي در رابطه با نشست سران سه قوه و اين‌كه چرا اين نشست رسانه‌اي نشد نيز گفت: نشست ما يك نشست كاري است و در آن مسوولان قوا حضور دارند و اگر يك كلمه بگوييم هزار و يك تفسير از آن مي‌شود. من معمولا در مقابل رسانه‌ها علامت پيروزي نشان مي‌دهم كه علامت ملت ايران است اما در مورد اين مساله هزار جور تفسير مي‌كنند. ما جلسه داشتيم و اتفاقا راجع به مسائل اخير بحث كرديم. قرار شد كه تا انتهاي اين مساله را دنبال كنيم و حمايت كنيم تا ريشه‌كن شود و همه كمك كنيم تا اصلاحات ساختاري در سيستم بانكي و بقيه بخش‌ها زودتر انجام شود. ما الان دنبال اين هستيم كه اين مساله را ريشه‌كن كنيم و بحث‌هاي ما در مورد برنامه‌هاي بهتر براي اداره‌ كشور بود؛ چون براي اين مساله بايد با همدلي جلو رفت.

هدف سپر دفاعي ناتو در تركيه، نجات رژيم صهيونيستي است

رييس‌جمهور درباره فعاليت‌هاي هسته‌يي كشور و آغاز به كار نيروگاه بوشهر گفت: برنامه هسته‌يي دو بخش است؛ يكي توليد نيرو است و يكي هم غني‌سازي و استفاده‌هاي صلح‌آميز در كشاورزي و بهداشت و درمان و صنعت مي‌باشد. در بخش نيروگاه و توليد نيرو، فعاليت اولين نيروگاه كليد خورد براي مراسم رسمي افتتاح هم در حال تدارك هستيم و از سران برخي كشورها مثل روسيه دعوت به عمل خواهيم آورد.

وي افزود: اين نيروگاه هزار مگاوات از 20 هزار مگاواتي است كه در برنامه‌هاي ماست و قرار است تا سال 1404 به آن برسيم. هم‌اكنون در حال گفت‌وگو براي ساخت ديگر نيروگاه‌ها هستيم، البته ساخت اين نيروگاه گرفتار مسايل سياسي شد قبلا هم يكي از كشورهاي اروپايي آن را مي‌خواست بسازد كه متاسفانه رها كرد و بعد از سال‌ها ساخت آن توسط يك كشور ديگر ادامه يافت. اما اميدواريم بقيه آن به اين سرنوشت كشيده نشود.

وي افزود: در بخش غني‌سازي فعاليت‌هاي ما ادامه دارد و اين فعاليت‌ها براي ما استفاده دارويي دارد و هر روز در ساخت تجهيزات جديد براي صنعت و بخش‌هاي مختلف از آن بهره مي‌بريم البته براي اين بخش 16 – 17 مورد استفاده در جهان وجود دارد كه اميدوارم بتوانيم در همه اين موارد بهره‌هاي خود را ببريم.

احمدي نژاد يادآور شد: من در مصاحبه‌اي در آمريكا گفتم در صورتي كه به ما سوخت بيست درصدي بدهند توليد آن را متوقف مي‌كنيم و اين سخن را دليل بر عقب نشيني دانستند در حالي كه اين همان حرف اول ما بود چون توليد اين سوخت براي ما گران است، اگر سوخت بدهند ما ديگر لازم نداريم گرچه كارخانه 20 درصد را راه‌اندازي كرده‌ايم. الان ما اگر صد الي صد و پنجاه كيلو از اين سوخت در رآكتور تهران بگذاريم ده سال كار مي‌كند. طوري جا انداخته بودند كه رسيدن به سوخت بيست درصد نزديك شدن به ساخت بمب است در حالي كه اين‌طور نيست و سوخت بيست درصدي تنها استفاده دارويي دارد.

وي درباره استقرار موشك‌هاي دفاعي ناتو در تركيه نيز گفت: ناتو دو حركت مي‌كند. يكي تصرف كشورهاست؛ افغانستان را تصرف كرد و الان هم وارد ليبي شده‌اند. حركت دوم آن‌ها هم نجات رژيم صهيونيستي است؛ گرچه آمريكايي‌ها به دنبال مصادره حركت‌هاي مردم منطقه هستند و اوباما كه شعارهايش عملي نشده است حوادث منطقه را تحقق شعارهاي خود مي‌داند. حال هرچه باشد بايد گفت هدف ناتو از دخالت در منطقه نجات رژيم صهيونيستي است، سپر دفاعي هم در همين راستاست تا اگر روزي عليه ايران اقدام كردند، موشك‌هاي ما به سرزمين‌هاي اشغالي نرسد. ما به دوستان تركيه‌اي هم گفتيم كه اين كار درستي نبود. اين در وهله اول به ضرر آن‌هاست؛ ناتو نمي‌خواهد هيچ كدام از كشورهاي منطقه قدرت بگيرند؛ چراكه در اين صورت توسري خور نخواهند بود. اروپايي‌ها و آمريكايي‌ها طبق معمول اشتباه مي‌كنند، رژيم صهونيستي رفتني است. اوباما دو صفحه از نطق خود را براي نجات اين رژيم اختصاص داد، اما اين كارها نتيجه‌اي نخواهد داشت.

احمدي‌نژاد درباره برنامه‌هاي دولت در تحقق سند چشم انداز و جهاد اقتصادي نيز گفت: برنامه دولت بسيار گسترده و در همه زمينه‌هاست. اما در بخش اقتصاد به طور خاص بايد گفت اقتصاد ما بايد به سمت يك اقتصاد ملي، منضبط ،روزآمد و كارآمد برود، اين هم به دست اهالي اقتصاد ممكن است و خوشبختانه حركت در اين سمت سريع است، ضمن اين‌كه از نظر اقتصادي بايد به تراز ايران برسيم. الان از نظر اقتصادي در جهان 17 هستيم؛ هدفگذاري ما رسيدن به زير 12 است، قانون برنامه خوب است. اگر بخش بانكي آن را هم به ما بدهند، اين قانون برنامه و هم‌چنين قانون بودجه مناسب است.

وي با بيان اين‌كه «در گذشته همه چشم‌شان به خزانه بود و حتي توليد كننده هم منتظر بود پولش را دولت بدهد» گفت: اين در حالي است كه منابع خزانه محدود است. طراحي در دولت شد كه مجلس هم آن را پذيرفت؛ ما گفتيم پول دولت چاشني و محرك باشد تا منابع مردم هم در كنار آن قرار گيرد و به بودجه اضافه شود. سازوكارهايي پيش‌بيني شد كه منابع مردمي و دولت باهم تلفيق شود و كار به دست مردم باشد، امسال سال اول اجراي اين طرح است و ما انتظار موفقيت كامل نداريم، و ان‌شاءالله آيين‌نامه‌هاي اين طرح نيز كامل تصويب شود و در سال آينده شاهد شكوفايي در اين بخش خواهيم بود.

رييس‌جمهور گفت: البته سازوكارهاي ديگري هم هست كه منابع اضافي دولت و اموال غيرمنقول فراوان آزاد شود. برخي به اين ايراد گرفتند اما واقعيت اين است كه آن‌قدر زمين‌ها و ساختمان‌ها و امكانات دولتي هست كه مي‌توان آن‌ها را واگذار كرد، ما نوكر مردم هستيم و آمده‌ايم كار كنيم.

وي ادامه داد: همچنين اصلاح ساختار بودجه و هزينه‌هاي دولت در دستور كار دولت است، بايد وابستگي‌هاي هزينه‌هاي مصرفي دولت به نفت را كاهش دهيم. خوشبختانه اين وابستگي دائم در حال كاهش است و اين‌ها بايد به سمت سرمايه‌گذاري سوق پيدا كند. البته رسيدن به اين هدف الزاماتي هم دارد؛ يكي از اين الزامات اين است كه همه براي اين هدف كار كنند و در اين مسير باشند و همه دست به دست هم دهيم و ايران را بسازيم، ايران شايسته است و ساخته شدني است شرايط هم فراهم است.

وي در پايان گفت: به مردم مي‌گويم ما بر سر عهدي كه با شما بستيم كه همانا تلاش و كار و وفاداري و پاكي است، هستيم از ملت ايران و بزرگواري اين ملت تشكر مي‌كنم. من به ايراني بودن خود افتخار مي‌كنم نه اين كه ايراني را يك قوم برتر و نژاد بدانم، بلكه اين افتخار به خاطر ويژگي‌ها و عظمت‌هاي اين ملت است و از همه اقشار مردم تشكر مي‌كنم. اين تحولات، فشارها و سختي‌هايي دارد وان‌شاءالله از آن عبور مي‌كنيم. من به استان‌ها سر مي‌زنم و قول داده‌ام با هم حركت كنيم و هيچ وقت از ملت جدا نمي‌شوم. ما مراقب هستيم كسي زمين نخورد، هرچند منابع ما هم محدود است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۹
سعید
|
Russian Federation
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
1
94
ایشان درباره سفر خانوادگی به آمریکا چیزی نگفتند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
آخه پول سفرو از فروش پژو تامين كرده بنده خدا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
1
71
تخم مرغ شده دانه ای سیصد یعنی فقط حدود 110 درصد گرون شده کنتور که نداره
پاسخ ها
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
شما ميتوني بري از نارمك بخري. دكتر ميگه ارزون تره!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
1
53
ضريب جيني چیه ؟
همون ضریب افزایش تورمه؟!!!

خداییش 3 جین تورم داشتیم امسال حداقل.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
2
62
خوب دیگه همه چیز حل شد هر چه از احمدی نزاد پرسیده شد جواب داد.الان مملکت در شرایط گل و بلبل است .ما که مردیم از خوشی .
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
1
49
قنبری نماینده مجلس: نرخ واقعی بیکاری 30 در صد است
معترض
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
1
31
انتخاب جون از تو انتظار نداشتیم گوگولی مگولی! واسه چی آمار غیر قابل انتشارت سیر اختلاسی! ببخشید صعودی
پیدا کرد؟!!!!!!!!!!!!!!!!
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
1
45
يعني ما الان خوشبختيم و خودمون خبر نداريم ؟!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
1
25
همه چي آرومه...من چقدر خوشحالم...
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
2
18
بیچاره مشایی
راستی این حرفی که من زدم اصلا" ربطی به قضیه داشت
20
|
United States
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
1
34
چه حرفی تو دولت شما این اختلاس رخ داده بابای من که پولارو بالا نکشیده وقتی این اتفاق افتاده شما هم درگیرشی دیگه
پاسخ ها
مبهوت
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
مگر يادتون رفته در ماجراي رها كردن دو بيمار در بيابان‌هاي جاده ساوه، راننده آمبولانس و بهيار بخش مقصر شناخته و اخراج شدند!
جاسوس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
1
5
طرف توجمع يه كاري كردهي ازاين ور و اون ور حرف زد تاكسي متوجه نشه آخرش يه زبلي گفت حالااينا را ولش كن بگو ...چه شد؟
حالااينا راولش كن بگو3000000000000چه شد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
1
4
گفتندفاسدترينه؟؟؟ياتوسازاستاد خانجان هم زدند؟سازاستاد خانجان منظور كرناي شاه عباسه
ناشناس
|
Norway
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
1
6
میگویند رفته اند و در امریکا ملک و آپارتمان خریده اند ، . اگه میخواستن در کشور امریکا ملک بخرند باید تا اتمام مدت ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد صبر میکردند حتی اگر با پول خودشان خریده باشند . ا
ناشناس
|
Norway
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
1
8
میشه اینجا که بوتاکس زدند را به ما هم معرفی کنند
بیکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
1
8
به خودش نمره 20داد !!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
1
7
ishon hey faryad zad montaha ma kar bodim goyaaa
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
1
6
احمدی نزاد از سال 84 یکسره ادعای میکنه مفسدان اقتصادی را اعلام میکنم.نگو قضیه چیز دیگریست .اینطوری :به طرف مقابل میگه از کارهای خلافتون خبر دارم (آتو)دارم پس ساکت.حالا دوستان انحرافی دست بکار میشوند و3000 تا 3000 تا میزنن به جیب.بعد آب از آب تکون نمیخوره و تازه قرار است با آرامش و سعه صدر و رافت اسلامی برخورد شود اگر من یک ریال برداشته بودم اعدام انقلابی میشدم.برایتان چیزی تعریف کنم: چند سال پیش بنده چند میلیون چک طلبکار بودم از شخصی این شخص به همراه برادرانش به ملت چک بی محل میدادن وهرکدام چند وقت قایم میشدن در دادگاه شرق استان تهران برای آقا نزدیک 40پرونده تشکیل شده بود ولی نه پاسگاه نه دادگاه نمیتونستند کاری کنند با اینکه طرف یک هتل در منطقه داشت و کاسبی میکرد برادران نوبتی قایم میشدن .خلاصه اونقدر دادگاه کار من را به تعویق انداخت واخلال کرد که فهمیدم آقا در شعبه فلان پارتی دارد که رفتم نزد .......دادگاه قضیه رو روبسته عنوان کردم ومحترمانه بعد از 2 سال دویدن ........دادگاه منرا بیرون کرد و گفت یک کلمه حرف بزنی میندازمت زندان .خلاصه ماقید پول وطلبمان را زدیم ونگرفتیم.
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
0
1
جناب آقای دکتر مرحوم پدر شما با شما نان حلال داده است چه ربطی به دولت دارد پس میفرمایید دولتهای قبلی پدرشان نان غبر حلال داده اند لطفا در صحبتکردنتان قائل به ربط باشید
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
0
1
خيلي بي جنبه هستيد.
واقعلاً اينقدر هم آدم نبايد بخيل باشه.
3000 ميليارد چيه مگه؟ چقدره مگه؟
اگر واقعاً ميخواهيد پيشرفت كنيد به اعداد بزرگتر فكر كنيد.
3000 ميليارد تقسيم بر 70 ميليون جمعيت ايران ميشه نفري 4200 تومن. براي كدومتون 4200 تومن پوله زياديه بگيد من خودم بهش بدم.
نظرات بینندگان