arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۲ - ۱۳ مهر ۱۳۹۰

اظهارات خواندنی بهمنی درباره اختلاس بزرگ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کل بانک مرکزی ضمن هشدار و توصیه هایی به مدیران نظام بانکی، به بیان جزئیاتی بیشتر از جلسه سه شنبه شب شورای پول و اعتبار پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود بهمنی سه شنبه شب در جلسه شورای پول و اعتبار با اظهار تاسف شدید از به وقوع پیوستن اختلاس بزرگ بانکی بر لزوم پاک بودن سیستم بانکی کشور تاکید کرد و گفت: از وقوع این سوء استفاده بزرگ متاثر شدیم.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه این حادثه برای سیستم بانکی در واقع یک ماتم بود خطاب به مدیران شبکه بانکی کشور، گفت: سیستم نظارت و کنترل را جدی بگیرید و همچنین موضوع کنترل های داخلی واحدهای مختلف بانکی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و تقویت شود.

بهمنی خطاب به مدیران شبکه بانکی کشور، بیان داشت: وقتی شما لباس سفید پوشیدید و به بانک آمدید باید مواظب باشید نه اینکه فقط به فکر این باشید که لباس سفید شما لک نیفتد بلکه باید مواظب این موضوع باشید که اگر دیگری می خواهد لکی را بر لباس شما بگذارد، از آن دوری کنید.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر لزوم انجام بازرسی های داخلی و ارتقاء اعتبارسنجی در شبکه بانکی، تاکید کرد: این موضوع را از همین جلسه در دستور کارمان به صورت جدی قرار می دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این موضوع که مدیران شعب نباید بیش از 3 سال در یک شعبه بمانند و لازم است تا قبل از 3 سال چه با عملکرد خوب و چه با عملکرد بد تعویض شوند، تصریح کرد: باید موضوع مرخصی های سالیانه برای همکاران اجباری شود و آنها حداقل 15 روز تا یک ماه در سال از مرخصی استفاده کنند.

بهمنی ادامه داد: با اینگونه اقدامات می توانیم ببینیم که در نبود مدیران و بوجود آمدن خلاء چه اتفاقاتی می افتد تا بتوانیم ضعف ها را شناسایی کنیم نه اینکه همکار ما 20 سال به مرخصی نرفته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: باید تغییرات جدید در هیئت مدیره بانک ها را بویژه بانک های دولتی خصوصی شده را به تصویب برسانیم به نحوی که تعیین مدیرعامل از هیئت مدیره و رئیس هیئت مدیره جدا باشد.

وی همچنین خواستار تغییر نرخ سود اوراق مشارکت شد و بیان داشت: ما باید به نحوی عمل کنیم که نقدینگی از جامعه جمع شود و به کمک سیستم بانکی نرخ سود اوراق مشارکت به درستی تعیین شود.

بهمنی ادامه داد: ما نمی توانیم نرخ سود اوراق مشارکت را در اعداد 14 و 15 درصد تنظیم کنیم بنابراین اگر برای این موضوع فکری نشود فرصتی فراهم می شود که نقدینگی یک روز از بازار ارز، یک روز از بازار سکه و یک روز نیز از بازارهای دیگری سردرآورد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
0
0
ایشان زحمت کشیدند بسیار متأسف شدند. مردم ما قدر ایشان را نمی دانند.
نظرات بینندگان