arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۷

رویترز: دمکرات های سنا برای تایید پمپئو تحت فشار هستند

خبرگزاری رویترز گزارش داد که کاخ سفید و متحدانش در سنا، دمکرات های این نهاد قانونگذاری آمریکا را با تهدید تحت فشار قرار داده اند تا صلاحیت گزینه ترامپ برای وزارت خارجه این کشور را تایید کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دمکرات های مجلس سنای آمریکا برای تایید پمپئو تحت فشار هستند

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید آن دسته از سناتورهای دمکرات را که از حوزه های انتخابیه حامی ترامپ رای آورده اند، تحت فشار قرار داده که «مایک پمپئو» گزینه ترامپ برای وزارت خارجه آمریکا را تایید کنند.
پمپئو که هفته گذشته در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به پرسش های اعضای این کمیته پاسخ داد، با شرایط سختی برای تایید شدن روبرو است.
وی در صورتی که بدون جلب نظر موافق این کمیته در صحن علنی مجلس سنا رای بیاورد، اولین وزیر خارجه در تاریخ آمریکا خواهد بود که نتوانسته تایید کمیته روابط خارجی این مجلس را کسب کند.
جمهورخواهان با 11 کرسی در مقابل 10 کرسی دمکرات، اکثریت ضعیفی را در این کمیته تشکیل داده اند و با وجود اعلام نظر مخالف «رند پاول» عضو جمهوریخواه این کمیته نسبت به پمپئو، وی با خطر رد صلاحیت روبرو است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه شب در دیدار با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن از ملاقات هفته گذشته پمپئو با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پرده برداشت و گفت که وی در حال حاضر نیز عمیقا با مسائل سیاست خارجی واشنگتن درگیر شده است.
«تام کاتن» عضو ارشد سنا در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید به آن دسته از اعضای دمکرات کمیته روابط خارجی سنا که از حوزه های انتخاباتی طرفدار ترامپ رای آورده اند، هشدار داد.
وی با ذکر نام آن ها گفت که در صورتی که به پامپئو رای موافق ندهند، ممکن است در انتخابات بعدی با مشکلاتی روبرو شده و رای نیاورند.
بسیاری از دمکرات های کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرده اند که پمپئو را تایید نخواهند کرد.
شبد**9416**1379

نظرات بینندگان