arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۰

وزیر راه: كارهاي نيمه تمام شما را من جمع مي‌كنم

وزير راه و شهرسازي در مراسم افتتاح پروژه هشت خطه كردن محور ري ـ ورامين ـ قرچك خطاب به كساني كه در زمان آن‌ها از مديران وزارت مسكن و شهرسازي بوده است، اظهار كرد: كارهاي نيمه تمام شما را من جمع مي‌كنم و اگر معتقديد دولت برنامه ندارد 50 هزار ميليارد تومان را دور ريخته‌ام؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزير راه و شهرسازي در مراسم افتتاح پروژه هشت خطه كردن محور ري ـ ورامين ـ قرچك خطاب به كساني كه در زمان آن‌ها از مديران وزارت مسكن و شهرسازي بوده است، اظهار كرد: كارهاي نيمه تمام شما را من جمع مي‌كنم و اگر معتقديد دولت برنامه ندارد 50 هزار ميليارد تومان را دور ريخته‌ام؟

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، مهندس علي نيكزاد در مراسم افتتاح هشت خطه شدن محور ري – قرچك – ورامين به تاكيد مقام معظم رهبري و رييس جمهوري در ساخت كشور به‌گونه‌اي كه در شان ملت متدين و مسلمان ايران باشد، اشاره كرد و گفت:‌ فلسفه نام‌گذاري سال جاري توسط مقام معظم رهبري به نام جهاد اقتصادي اين است كه پرچم جمهوري اسلامي ايران با توسعه و ايجاد امكانات براي زندگي راحت مردم بالا باشد.

وي در ادامه با بيان اين‌كه در عرصه خدمت‌رساني به مردم شب و روز را به هم نزديك مي‌كنيم، تصريح كرد: اكنون لازم است كه از شيره جان براي رشد و توسعه كشور مايه بگذاريم. همان طور كه زماني لازم بود جان بر كف گرفته و جهاد كنيم.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اين‌كه كساني كه ايران را دوست داشته و سربلندي و عزمت جمهوري اسلامي ايران را خواستارند بايد فضا را براي خدمت به مردم مهيا كنند، خاطرنشان كرد: اسلامي كه در آن از اقتصاد، امنيت، شرافت و انسانيت خبري نباشد، مدنظر نيست. بلكه هدف حل مشكلات مردم كشورمان است.

نيكزاد با اشاره به اين‌كه دنيا با سرعت تمام به سوي پيشرفت حركت مي‌كند، خاطرنشان كرد: پيشرفت بايد بر مبناي عقلانيت و انسانيت باشد بنابراين نبايد از دنيا عقب بمانيم.

وي به تاكيد مقام معظم رهبري در سال جهاد اقتصادي و برگزاري پنج جلسه با اقشار مختلف اعم از دولتي و غير دولتي در ماه مبارك رمضان اشاره و خاطرنشان كرد: بايد كارهاي انجام شده را اعلام كرده و كارهايي را كه صورت نگرفته است، طلب كنيم.

وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اينكه حوزه راه و مسكن حداقل تاثير40 درصدي بر رشد اقتصادي كشور دارد، خاطرنشان كرد: بر ما واجب است كه كارها را با شيره جان پيش ببريم.

نيكزاد با بيان اينكه اكنون زمان كار و مردانگي است، تصريح كرد: زمان را اگر به عقب برگرديم، مي‌بينيم در زماني كه ايران مظهر تمدن و پيشرفت بود مسوولان به جاي پرداختن به كار به مسائل عبث و غير انساني پرداختند اين درحالي است كه اگر به دنبال توسعه، پيشرفت و اقتدار كشورمان بودند اكنون در دنيا به عنوان كشوري ديگر شناخته مي‌شديم.

وي با بيان اينكه اگر كساني كه از اسلام دفاع كردند نبودند اكنون ما نيز نبوديم، تصريح كرد: تنها در هشت سال دفاع مقدس بود كه با عزت وارد جنگ شده و با عزت نيز خارج شديم.

وزير راه و شهرسازي دوران كنوني را دوران ساخت كشور، تلاش و مجاهدت ناميد و تصريح كرد: به مباحث استراتژيك كشور مي‌پردازيم و قصد داريم شرق را به غرب و شمال را به جنوب از طريق راه، بزرگراه، ‌آزادراه و ريل متصل كنيم.

نيكزاد به اتصال شلمچه به بصره با احداث مسير 33 كيلومتري اشاره و خاطرنشان كرد: در صورتي كه اين پروژه احداث شود به عراق و سوريه متصل مي‌شويم.

وي به اتصال پروژه 80 كيلومتري گرگان ـ اينچه برون اشاره و خاطرنشان كرد: با ايجاد اين مسير ريلي به كشورهايي مانند چين، قزاقستان و ... متصل مي‌شويم.

وزير راه و شهرسازي همچنين به اتصال به عراق با احداث مسير كرمانشاه – خسروي اشاره و اضافه كرد: با احداث مسير ريلي چابهار -سرخس اتفاق بزرگي در حوزه ترانزيت در كشور مي‌افتد.

نيكزاد به انتقاد برخي از دولت اشاره و اظهار كرد: اكنون كارهاي نيمه تمام كساني را جمع مي‌كنم كه نسبت به دولت انتقاد كرده و حرف‌هايي زده‌اند.

نيكزاد خطاب به منتقدان گفت: خودت به من گفتي برو 10 هزار واحد بساز؛ اكنون كار چندين برابر شده است و بايد از اين امر شادمان باشيد.

به گفته نيكزاد 10 هزار واحد به نسبت پروژه‌هايي كه در دست اقدام داريم، ناچيز است.

وزير راه و شهرسازي اظهار كرد: به من گفتي كه زماني كه وارد وزارتخانه شدي زمينها متري يك ميليون مي‌ارزيد اما اكنون 200 هزار هم فروش نمي‌رود.

نيكزاد در ادامه به گفته رييس جمهوري تركيه به رييس جمهوري كشورمان اشاره و اظهار كرد: رييس جمهوري تركيه در بازديد شهر جديد پرند به رييس جمهوري گفتند شما جنگلي از ساختمان ساخته‌ايد.

وزير راه و شهرسازي در بخشي ديگري از سخنانش به آمار 28 هزار نفري تلفات ناشي از تصادفات رانندگي در سال 1383 اشاره و خاطرنشان كرد: اگر بنا بود با همان شيوه پيش برويم اكنون چه وضعيتي داشتيم.

وي ادامه داد: به‌رغم دو برابر شدن تعداد خودرو و سفر 23 هزار و 200 كشته در سال 89 داشته‌ايم كه اين ميزان در شش ماهه اول سال 90 از 12.5 درصد كاهش برخوردار شده است.

نيكزاد با اشاره به اين‌كه خدمتي بالاتر از خدمت به مردم نزد خدا نيست، خاطرنشان كرد: اكنون بالاترين جهاد ساخت كشور است.

وزير راه و شهرسازي در ادامه با بيان اين‌كه بنا داريم در سال جاري 15 هزار و 320 كيلومتر پروژه را افتتاح كنيم، خاطرنشان كرد: هزار كيلومتر راه‌آهن، 260 كيلومتر آزادراه، هفت هزار و 500 كيلومتر راه روستايي، 46 پروژه بندري، 26 پروژه فرودگاهي از جمله اين پروژه‌ها به شمار مي‌رود.

وي در ادامه به نوسازي دو هزار و 500 اتوبوس و هزار و 500 ميني‌بوس اشاره و اضافه كرد: ترانزيت را بالاتر از تكليف برنامه به 12 ميليون تن برسانيم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
0
0
مگه کاری کردند که نیمه تمام مونده باشه ؟
نظرات بینندگان