arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۰

واکنش مطهری به اختلاس بزرگ بانکی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه در فرهنگ دینی به ترویج شاخصه اعتماد متقابل تاکید شده است تصریح کرد: اختلاس و کلاهبرداری در سیستم بانکی اعتماد عمومی را از بین می‌برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه در فرهنگ دینی به ترویج شاخصه اعتماد متقابل تاکید شده است تصریح کرد: اختلاس و کلاهبرداری در سیستم بانکی اعتماد عمومی را از بین می‌برد.

علی مطهری در گفت‌و‌گو با خانه ملت با اشاره آثار سوء فرهنگی پدیده اختلاس در کشور گفت: اختلاس در نظام بانکی، اعتماد مردم را به این سیستم اقتصادی کاهش می‌دهد و حتی سرمایه‌گذاران هم رغبتی برای سرمایه‌گذاری اقتصادی نخواهند داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات واسلامشهر در مجلس ادامه داد: ایران کشوری اسلامی است و در تعالیم دین مبین اسلام بر حفظ و صیانت از بیت المال تاکید شده است واین در حالی است که پدیده شوم اختلاس، اذهان عمومی را دچار تشویش و نگرانی می‌کند.

عضو کارگروه رسانه و هنردر مجلس تصریح کرد: اگر با پدیده اختلاس در نظام بانکی برخورد نشود این رویه غلط به یک ضد فرهنگ رایج در کشور تبدیل خواهد شد.
وی خسارات فرهنگی اختلاس را خطرناک‌تر از خسارات مالی دانست و تصریح کرد: خسارات مالی با صرف مدت زمانی کوتاه جبران می‌شوند اما برای جبران خسارات فرهنگی با صرف سال‌ها وقت و هزینه، شاید به نتیجه برسیم.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس رسیدگی دقیق به این تخلفات مالی را یکی از مهم‌ترین راهکارهای جلب اعتماد عمومی در جامعه دانست و تصریح کرد: اگر فرهنگ رسیدگی به تخلفات مالی در کشور نهادینه شود، افکار عمومی هم آرامش بیشتری خواهند داشت و خسارت‌های فرهنگی ناشی از عدم اعتماد مردم به نظام آقتصادی کشور تا حدودی جبران می‌شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
alireza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
4
10
اي بابا مگر اين طرفدار سينه چاك ديروز دولت و منتقد فداكار امروز دولت هنوز استعفا نداده
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
هی از طرف ایشون اصرار ولی از طرف هیئت رئیسه انکار ..... نمیزارن .. بنده خدا چیکار کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان