arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۷

امنیت شغلی آشپزها با حضور ربات ها در خطر است/ربات آشپز «سونی» به زودی وارد بازار می شود

شرکت سونی در نظر دارد از این پس تمرکز خود را روی سرآشپزهای ربات بگذارد. طرحی که قرار است با همکاری دانشگاه کارنگی ملون انجام شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت سونی در نظر دارد از این پس تمرکز خود را روی سرآشپزهای ربات بگذارد. طرحی که قرار است با همکاری دانشگاه کارنگی ملون انجام شود.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، یکی از جدیدترین طرح های سونی کار در حوزه تولید ربات های سرآشپز است. طرحی که با همکاری دانشگاه کارنگی ملون در دست اجرا است. 
 یکی از مشهور ترین ربات های آشپز جهان «فلایپی» است که برگر زن است. اما به زودی رقابت بر سر آشپزی رباتیک بالا خواهد گرفت.

چرا که این غول الکترونیک ژاپنی با دانشگاه کارنگی ملون  همکاری می کند تا با استفاده از  هوش مصنوعی (A.I.) و تحقیقات رباتیک، با تمرکز بر بهینه سازی آماده سازی مواد غذایی، پخت و پز و تحویل، شروع به کار کند.

آنها این حوزه خاص را انتخاب کردند، زیرا وظایف مربوط به تهیه و تحویل غذا پیچیده و متنوع هستند و به همین دلیل تکنولوژی آمادگی و احتمال بیشتری برای استفاده در صنایع گسترده در آینده را  دارد.

این تیم انتظار دارد که  روبات هایی را توسعه دهد که بتوانند چندین برابر کارگران انسانی و با دقت بالا خدمات را در حوزه مواد غذایی انجام دهند.

دکتر هیروآکی کیتانو مدیر این طرح در سونی، گفت که این پروژه توانایی «ایجاد امکانات گسترده ای از A.I. را دارد و افزون بر این می تواند به افرادی که کارهای روزانه مانند تهیه غذا را انجام می دهند کمک کند."

ایجاد روبات های آشپزی برای چندین سال مورد تمرکز تعداد زیادی از شرکت های فن آوری بوده است.باید دید ربات سونی چگونه از پس امور بر می آید . به نظر شما حضور ربات آشپز موجب مشکل امنیت شغلی آشپزان واقعی می شود ؟

اصلا حاضرید به رستورانی بروید که ربات ها در آن آشپزی می کنند؟

نظرات بینندگان