arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۲۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۰

کارهایی که می شد با 3 هزار میلیارد تومان انجام داد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که بسیاری از طرح های صنعت‌نفت تنها به علت کمبود و یا نبود منابع مالی متوقف شده است، گفت: چگونه است اجرای فازهای پارس جنوبی و بسیاری از طرح‌های حیاتی صنعت‌نفت با مشکل منابع مالی، متوقف شده‌اند، ولی نزدیک به سه‌هزار میلیارد تومان به راحتی از نظام بانکی از سوی افزادی خارج می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که بسیاری از طرح های صنعت‌نفت تنها به علت کمبود و یا نبود منابع مالی متوقف شده است، گفت: چگونه است اجرای فازهای پارس جنوبی و بسیاری از طرح‌های حیاتی صنعت‌نفت با مشکل منابع مالی، متوقف شده‌اند، ولی نزدیک به سه‌هزار میلیارد تومان به راحتی از نظام بانکی از سوی افزادی خارج می‌شود.

به گزارش انتخاب، اسدالله قره‌خانی الوستانی با انتقاد از رکود موجود در طرح‌های توسعه میدان گازی پارس جنوبی گفت: در شرایط کنونی و با توجه به حجم گسترده فعالیت‌‎های قطر در پارس جنوبی، به نظر می‌رسد که در این میدان بزرگ گازی بازی را به این کشور واگذار کرده‌ایم.

 

پارس‌جنوبی، قطری‌ها را ثروتمندترین مردمان دنیا کرد

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت، نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی افزود: فعالیت‌های گسترده قطر در پارس جنوبی و حجم سرمایه‌گذاری‌های این کشور در این میدان در چند سال گذشته قطر را به ثروتمند‌ترین کشور دنیا تبدیل کرده است.

 

درآمد سهم ایران از پارس‌جنوبی در جیب قطری‌ها

وی با بیان این‌که میدان گازی پارس جنوبی میدان مشترکی میان ایران و قطر است، گفت: اگرچه این میدان میان ایران و قطر مشترک است، ولی در حقیقت این قطر است که در چند سال گذشته گاز این میدان را استحصال و به نام خود در بازاهای جهانی فروخته است و عواید بی‌شمار آن را در اختیار ملت خود قرار داده است.

 

هزینه‌های سنگین طرح‌های توسعه تنها عواید ملت ایران از پارس جنوبی

قره‌خانی تأکید کرد: با تداوم روند کنونی به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاری‌های ایران در این میدان هنگامی به نتیجه می‌رسد که دیگر هیچ گازی برای استحصال در این میدان وجود ندارد و تنها این میدان گازی سرمایه گذاری‌های میلیاردی نصیب ملت ایران شده باشد.

 

منابع مالی تنها برای متخلفان وجود دارد؟!!

این عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم با بیان این‌که مسئولان در سال‌های گذشته کمبود منابع مالی را یکی از علت‌های اصلی رکود فعالیت‌های در پارس جنوبی خواندند، گفت: چگونه است که فردی به راحتی و با برقراری رابطه با چند مدیر بانکی، نزدیک به سه‌هزار میلیارد تومان از منابع مالی کشور را به تملک خود در می‌آورد، ولی برای توسعه فازهای پارس جنوبی، امکان جذب منابع مالی از بانک‌ها وجود ندارد.

 

هزینه توسعه یک فاز پارس جنوبی در جیب متخلفان

وی ادامه داد: با سه‌هزار میلیارد تومان یک فاز پارس جنوبی به‌طور کامل اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد که از بهره‌برداری این فاز، این سه‌هزار میلیارد تومان تنها در چند ماه نزدیک به ده‌هزار میلیارد تومان عواید نصیب کشور می‌کرد.

قره‌خانی عواید یک فاز پارس جنوبی برای کشور را روزانه هفت تا ۱۰ میلیارد تومان خواند و گفت: اگر سه‌هزار میلیارد تومان در پارس جنوبی سرمایه گذاری می‌شد در کمتر از دو سال عواید این فعالیت اقتصادی اصل سه‌هزار میلیارد تومان را به اقتصاد کشور باز می‌گرداند.

 

منفعت اقتصادی و اجتماعی در توسعه پارس جنوبی

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس هشتم تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی نه تنها عواید اقتصادی بسیاری برای کشور به همراه داشت که بخشی از معضل بیکاری جوانان در این منطقه را نیز حل می‌کرد و به‌صورت کلان سودهای مادی و غیر مادی بسیاری را نصیب ملت ایران می‌کرد.

 

۳۰۰۰ میلیاردی که بنزین ایران را باکیفیت می‌کرد

وی با بیان این‌که سه‌هزار میلیارد تومان به راحتی معضل بنزین بی‌کیفیت تولید داخل را برطرف می‌کرد، گفت: اگر این سه‌هزار میلیارد تومان در طرح‌های توسعه پالایشگاه‌های کشور هزینه می‌شد نه تنها به راحتی در تولید بنزین خودکفا می‌شدیم که حتی مشکل کیفیت پایین بنزین تولید داخل نیز حل می‌شد و اکتان بنزین تولید داخل به حد قابل‌قبول می‌رسید.

 

تبدیل طلا به نقره تنها از روی ناچاری

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که هم‌اکنون پالایشگاه‌های کشور توان تبدیل نفت به فرآورده‌های نفتی باارزش همچون بنزین و گازوییل را ندارند، گفت: پالایشگاه‌های کشور به علت قدمت تکنولوژی و عدم تجهیز در سال‌های گذشته نفت را به فرآورده‌های نفتی با کمترین ارزش افزوده همچون قیر و مازوت تبدیل می‌کنند که این به معنی هدر دادن سرمایه‌های ملی کشور است.

وی تأکید کرد: با سه‌هزار میلیارد تومان به راحتی طرح‌های توسعه و تجهیز پالایشگاه‌ها اجرا می‌شد و با اجرای این طرح‌ها دیگر نفت کشور به قیر و مازوت با کمترین ارزش افزوده تبدیل نمی‌شد.

 

۳۰۰۰ میلیاردی که هوای پاکی برای تنفس در کلان‌شهرها ایجاد می‌کرد

قره‌خانی الوستانی سوخت بی‌کیفیت تولید داخل را یکی از علت‌های اصلی آلودگی هوای تهران و بسیاری از شهرهای ایران خواند و گفت: اگر پالایشگاه‌های کشور توسعه پیدا کند و تجهیز شوند کیفیت سوخت تولید شده در این پالایشگاه‌ها افزایش خواهد یافت و مشکل آلودگی هوا در بسیاری از شهرهای کشور تا حدی برطرف خواهد شد.

 

۳۰۰۰ ملیاردی که از مفت‌فروشی معیانات گازی عسلویه جلوگیری می‌کرد

نماینده مردم علی‌آباد کتول با انتقاد از فروش ارزان قیمت و تقریبا رایگان میعانات گازی عسلویه گفت: با سه‌هزار میلیارد تومان به راحتی طرح انتقال این میعانات به پالایشگاه بندرعباس برای تولید بنزین اجرا می‌شد و دیگر شاهد هدر رفتن این ماده باارزش در عسلویه نبودیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم با بیان این‌که با سه‌هزار میلیارد تومان بانک صادرات طرح‌های بسیاری در صنعت نفت کشور به راحتی قابل انجام بود، یادآور شد: با این مقدار پول پروژه‌هایی اجرا می‌شد که سال‌های متوالی است، اجرای آنها به علت کمبود منابع مالی متوقف و تقریبا برای بسیاری به آرزویی تبدیل شده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نمکدون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
0
7
لطفا از کارهایی که نمیشه با 3000000000000 تومان انجام داد هم یک لیستی تهیه بفامیید. اجرکم عند اله
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
واقعا
حرفت 10 هزارتا لایک داره
حامي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
خيلي جالب گفتي آقاي نمكدون!!!
aliman
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
0
0
جالبه همه میگن با اون 3000 میلیارد میشد این کارو کرد ....
اون کارو کرد....
همش میشد کرد
ولی نمیگن تقریبا هر 15 روز یه 3000 میلیارد از درآمد نفتی عاید ایران میشه با این 3000 میلیارد چرا این کار و اون کارو نمیکنیم
نظرات بینندگان