arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

انقلاب انرژی بی سابقه در انگلستان/55 ساعت تامین انرژی بدون قدرت ذغال سنگ

انگلستان 55 ساعت را  بدون  استفاده از قدرت ذغال سنگ طی کرده است. موضوعی که می تواند یک رکورد بی سابقه در تاریخ این کشور در نظر گرفته شود. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انگلستان 55 ساعت را  بدون  استفاده از قدرت ذغال سنگ طی کرده است. موضوعی که می تواند یک رکورد بی سابقه در تاریخ این کشور در نظر گرفته شود. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، انگلستان یک رکورد تاریخی در حوزه عدم استفاده از انرژی های مرتبط با ذغال سنگ ثبت کرده است. درواقع این کشور موفق شده بیش از 2 روز را بدون استفاده از ذغال سنگ و تنها با کمک انرژی باد و خورشید طی کند.

به نظر می رسد این مقدمه طرحی است تا بریتانیا وابستگی خود را به نیروگاه های ذغال سنگ  به طور کامل قطع کند.
انقلاب صنعتی بریتانیا بر پایه  ذغال سنگ ساخته شده است، اما در حال حاضر انگلستان انقلاب دیگری دارد و این انقلاب بر پایه انرژی های سبز طرح ریزی شده است.

بر اساس آمار بلومبرگ، نیروگاه های برق سراسر انگلیس از 10:25 بعد از ظهر در روز دوشنبه (ساعت لندن) تا 5:10 صبح پنجشنبه هفته گذشته  بدون استفاده از ذغال سنگ برای تولید برق فعالیت کردند.  بر اساس گزارش بلومبرگ، رکورد  قبلی بریتانیا  40 ساعت  بود که  در ماه اکتبر گذشته اتفاق افتاد.

در حال حاضر انگلستان،  ششمین رتبه  امتیازی را در استفاده از انرژی های سبز دارد . این کشور پس از دانمارک، کانادا، ایالات متحده، هلند و آلمان ایستاده است. 

ترکیب انرژی تجدیدپذیر در انگلیس عمدتا از انرژی باد و خورشید است ، برای مثال در سال 2017، مزارع بادی بریتانیا انرژی بیش از 75 درصدی را برای کاربران فراهم کردند. با توجه به آمار اخیر دولت (PDF)، کاهش استفاده از ذغال سنگ، باعث کاهش 3 درصدی  تولید گازهای گلخانه ای در مقایسه با سال 2016 شده است.

نظرات بینندگان