arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

اردوغان: وضعیت اضطراری برای اقتصادمان خوب است

رجب طیب اردوغان گفت کسب و کارها باید از اعلام وضعیت فوق العاده در ترکیه خوشحال باشند چرا که این کار جلوی تروریسم را می‌گیرد و مانع از اعتصاب کارگران می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اردوغان: وضعیت اضطراری برای اقتصادمان خوب است

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، مجلس ترکیه این هفته برای هفتمین مرتبه به تمدید وضعیت فوق العاده برای ۳ ماه دیگر رای داد که از زمان کودتای نافرجام ژوئیه ۲۰۱۶ برقرار بوده است. بزرگ ترین لابی تجاری این کشور پیش‌تر از مقامات ترک خواسته بود به این وضعیت خاتمه دهند.

اردوغان در سخنرانی خود در جمع فعالان خارجی بخش خصوصی ترکیه اعلام کرد: وضعیت فوق العاده تنها روی تروریست ها اثر می گذارد. اکنون با اعلام این وضع از اعتصابات کارگری نظیر اعتصاب شهر بورسا جلوگیری می شود. وقتی بازرگانان می‌گویند این وضعیت باید خاتمه پیدا کند ما را ناراحت می کنند. ما این کار را برای حفظ صلح در کشور ادامه می‌دهیم و اگر لازم شود برای دهمین بار نیز آن را تمدید خواهیم کرد.

اشاره اردوغان به اعتصابات ابتدای امسال کارگران خودروسازی شهر بورسا است که با دخالت مقامات و اخراج کارگران معترض پایان یافت. در زمان اعلام وضعیت اضطراری، اعتصابات و تظاهرات در خصوص حقوق اجتماعی می تواند با برخورد نیروهای امنیتی روبرو شود.  

نظرات بینندگان