arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۶ - ۱۳ مهر ۱۳۹۰

هر ماه ۱۲۷ نفر غرق می شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان پزشکی قانونی اعلام کرده هر ماه 127 نفر در ایران، غرق می شوند. بنا به گزارش روابط عمومی این سازمان، تا پایان مرداد سال جاری، 635 نفر در دریاها، رودخانه ها، سدها و آبگیرهای کشور جان خود را از دست داده اند.

از این تعداد، 543 نفر مرد و 92 نفر زن بوده اند. آمار غرق شدگان امسال نسبت به 687 نفری که در مدت زمان مشابه سال گذشته غرق شده اند، 7.6 درصد کاهش را نشان می دهد.

در میان استان های کشور، خوزستان با 120 مورد غرق شدگی و پس از آن مازندران با 99 و فارس با 51 مورد بالاترین آمار غرق شدگی در پنج ماه اول مسال را ثبت کرده اند. استان هایی که در پنج ماه نخست سال گذشته، بالاترین آمار را داشتند، خوزستان با 130، مازندران با 112 و استان گیلان با 66 مورد بودند.

در حالی که در پنج ماه نخست سال گذشته 36 مورد غرق شدگی در استان فارس روی داد اما در پنج ماه نخست امسال 51 مورد غرق شدگی در این استان ثبت شد که بیشترین تعداد افزایش در بین سایر استان هاست.

کمترین آمار غرق شدگی پنج ماه نخست امسال هم با دو مورد در سمنان و سه مورد در استان های زنجان و خراسان جنوبی ثبت شده است. بیشترین تعداد کاهش نیز در استان خراسان رضوی دیده می شود که از 35 مورد در پنج ماه نخست سال گذشته به 17 مورد مدت زمان مشابه امسال کاهش یافته است.

همان طور که با گرم شدن هوا آمار غرق شدگی در ماه های اول هر سال افزایش می یابد، این تعداد در فروردین ماه امسال 87 نفر، اردیبهشت 78، خرداد 137، تیرماه 156 و در مردادماه 177 مورد بوده است.
نظرات بینندگان