arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۶ - ۱۳ مهر ۱۳۹۰

هشدار پلیس: افزایش شیشه کشی در آرایشگاه های زنانه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روش جدید برای کاهش وزن: شیشه کشی آن هم در آرایشگاه های زنانه. این روش، پلیس را نگران کرده. حالا یک فرمانده نیروی انتظامی اعلام می کند این طریقه کاهش وزن در شهرستانهای دور از پایتخت نیز استفاده می شود تا زنان شهرنشین که خود را چاق، حس می کنند، لاغرتر شوند.

رئیس پلیس استان خراسان رضوی می گوید: "در آرایشگاه‌های زنانه افراد به استفاده از شیشه به منظور کاهش وزن و لاغری ترویج می‌کنند."

به گزارش فارس، بهمن امیری‌مقدم که ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی که در تالار اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، سخن می گفت، از تغییر ذائقه معتادان به مواد مخدر، خبر داد.

به گفته این فرمانده ارشد انتظامی، تغییر ذائقه استفاده از مواد مخدر سنتی به سمت مواد مخدر صنعتی در حال افزایش است و برخی از افراد به ترفندهای گوناگون نظیر کاهش وزن افراد ترغیب به استفاده از این‌گونه مواد می‌کنند.

پیش از این، تحلیل گران اجتماعی و رفتارشناسان از شیوع استفاده از شیشه در آرایشگاه های زنانه، هشدار داده بودند و گفته بودند فرهنگ لاغری و باربی شدن در شهرها افزایش یافته و برخی از آرایشگاه های زنانه و کلوپهای تغییر سایز بدن در شهرها، از مواد محرک و توهم زا برای کاستن از وزن مشتریان خود، استفاده می کنند.

مجید ابهری، رفتار شناس و استاد دانشگاه به خبرآنلاین گفته بود: "در مناطق غرب تهران، برخی از آرایشگاه های زنانه، با استفاده از شیشه، مشتریان خود را به کاهش وزن ترغیب می کنند و یا قرصهای لاغری در اختیار آنها می گذارند که حاوی مواد فراوان محرک و مخدر است."

وی با اعلام اینکه دیگر نمی توان خرده فروشها را سر کوچه و خرابه های اطراف شهر جستجو کرد، از مسئولان خواسته بود فکری به حال بازاریابی چهره به چهره مواد مخدر صنعتی که در قالب داروهای کاهش وزن و اختلالات جنسی، توزیع و مصرف می شود، کنند.

یک تحلیلگرا مسایل سیاسی و اجتماعی نیز چندی پیش در همایش مسئولان بسیج شاهرود نسبت به شیوع فراوان مواد مخدر و محرک در بین زنان و دختران اظهار نگرانی کرده بود.

غلامرضا خرم‏جاه گفته بود: " آمار موجود در کشور و تحقیقات نشان می‏دهد که در میان زنان و دختران مصرف شیشه و در بین جوانان مصرف کراک بسیار بالاست."

اکنون این هشدارها، به پلیس نیز سرایت کرده و فرماندهان نیروی انتظامی می گویند نمونه هایی از مصرف شیشه را در آرایشگاه های زنانه یافته اند.

ایران، تولید کننده مواد مخدر صنعتی

هفته گذشته نیز رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، در کنفرانس خبری خود تاکید کرده بود الگوی تهیه و توزیع مواد مخدر در کشور عوض شده و کشفیات مواد مخدر صنعتی و روانگردانها در ماه های نخست امسال، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، 140 درصد افزایش یافته است.
به گفته علی مویدی، تیمهای بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی مانند کراک و شیشه در اطراف تهران کشف و متلاشی شده اند. گزارشهای اخیر پلیس نشان می دهد اعضای این تیمها، تماما ایرانی و جوان هستند و برخی از محصولات غیر قانونی خود را در کشتیهای تجاری، بارگیری و قصد صادرات آنها به کشورهای دیگر را داشته اند.

ستاد مبارزه با مواد مخدر و پلیس، بارها تاکید کرده مبارزه با مواد مخدر، پیچیدگیهای خاص خود را دارد و الگوهای تولید، تهیه و توزیع این مواد در کشور، در حال تغییر است.

اکنون با باز شدن پای آرایشگاه های زنانه و مراکز بهداشتی که در زمینه زیبایی فعالیت می کنند به بازی مواد مخدر صنعتی، موضوع، پیچیده تر از گذشته می شود. زیرا از این به بعد، طرف حساب پلیس و ستاد مبارزه با مواد مخدر، توزیع کنندگان معتاد و تابلو دار نیستند، بلکه در قالب زیبایی و لاغری، مواد مخدر و محرک صنعتی، در خانواده ها توزیع می شود و آسیبهای آن در جامعه، به مراتب بیش از توزیع مواد مخدر سنتی مانند تریاک است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
0
6
در میان زنان و دختران مصرف شیشه و در بین جوانان مصرف کراک بسیار بالاست.
پس تا الان هنوز هم دختران جزو جوانان این مملکت نیستند !!
نظرات بینندگان