arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۸۲۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

قرارداد اپل و «شازم» زیر ذره بین اتحادیه اروپا/بررسی عمیق شرایط کاربران/احترام به حقوق رقبا

کمیسیون بررسی اتحادیه اروپا قصد دارد یک برنامه "بررسی عميق" را به قرارداد شركت اپل و شازم اضافه کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمیسیون بررسی اتحادیه اروپا قصد دارد یک برنامه "بررسی عميق" را به قرارداد شركت اپل و شازم اضافه کرده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، پس از آن که طی ماه های گذشته خبرهایی از همکاری 2 شرکت اپل و شازم پخش شد، بسیاری از کاربران اپل با خوشحالی از این خبر استقبال کردند.

شازم یک پلتفرم موسیقی است که به اپل برای ارائه خدمات موسیقی به کاربران از آن استفاده می کند.  اکنون این توافقنامه به موضوع مورد  تحقیق توسط کمیسیون اروپا تبدیل شده است.
یکی از اعضای این کمیسیون گفت، "تحقیقات ما با هدف اطمینان از این موضوع است که طرفداران موسیقی همچنان به لذت بردن از جذابیت های دنیای موسیقی ادامه می دهند."

مارگرتی وستگر، از اعضای کمیته بررسی در این خصوص می گوید"راهکارهایی که مردم برای گوش دادن به موسیقی در سالهای اخیر استفاده می کنند، به طور قابل توجهی تغییر کرده اند. این موضوع در اروپا نیز به شدت مشهود است.بنابراین هدف ما بررسی اطمینان از این است که طرفداران موسیقی همچنان از پخش موسیقی جذاب لذت ببرند."

اپل توافق کرده است که در ماه دسامبر برنامه شازم را برای بریتانیا نیز خریداری کند،از این رو داده های شازم منطقه اصلی نگرانی برای مصرف کنندگان اروپایی است.بر همین اساس نیز یکی از اعضای اتحادیه می گوید:

"دسترسی به چنین اطلاعاتی می تواند به اپل اجازه دهد که به طور مستقیم مشتریان رقبای خود را هدف قرار دهد و آنها را تشویق به تغییر موسیقی خود به سمت برند اپل کند. در نتیجه، رقابت خدمات پخش موسیقی می تواند در معرض زیان رقابتی قرار گیرد."

کميسيون اروپا برای بررسی  این پرونده، مهلت سپتامبر را تعیین کرده است..این تحقیقات نخستین گردهمایی بین کمیسیون اروپا و اپل نیست. این 2 در جریان اختلاف نظر در مورد نرخ مالیات بر درآمد اپل در ایرلند نیز پرونده داشتند. اما امنیت داده ها، موضوعی است که اپل به طور معمول برای به رخ کشیدن برتری خود مورد استفاده قرار می دهد.

حتی تیم  کوک  خواستار قوانین "بهتر" در مورد حریم خصوصی داده ها شده است.در حال حاضر، کمیسیون نگران است که شازم و اپل در خصوص دسترسی به داده های حساس تجاری در مورد مشتریان با  رقبای خود چگونه برخورد می کنند.

به نظر شما حساسیت روی نظریات کاربران و توجه به حقوق آن ها چه بازتابی خواهد داشت؟

نظرات بینندگان