arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۳ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

امضا تفاهم نامه همکاری بین شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه و ستاد فناوری نانو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تفاهم نامه همکاری بین شرکت فروشگاههای زنجیره ای رفاه و ستاد فناوری نانو معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری دیروز در ستاد فناوری نانو منعقد شد.

به گزارش ایران ، در این مراسم" سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو " با اشاره به اینکه انعقاد این تفاهم می تواند بعنوان یک گام ارزشمند برای توسعه بازار محصولات مبتنی بر فناوری نانو باشد گفت : بسیاری از محصولات می توانند متاثر از فناوری نانو بوده و با کیفیت بالا وارزش افزوده مناسب در اختیار مردم قرار گیرد .

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در ستاد نانو با آن مواجه بودیم ، بهم ریختگی بازار بود .به هر حال مردم توان این را ندارند که تشخیص دهند کالایی که عرضه می شود از چه کیفیتی برخوردار است ، چراکه برداشت مردم از محصولات نانو یک برداشت مثبت است .

وی بااشاره به بهم ریختگی بازار واینکه خیلی از کالاها ، نانو نیستند ولی برخی از عرضه کنندگان کالا ، محصولات خود را به نام این کالا عرضه می کنند بیان داشت : متاسفانه وقتی مردم اینگونه کالاها را می خرند انتظارتشان برآورده نمی شود و این امر موجب می شود تا نسبت به این تکنولوژی بدبین شوند. .

تفاهم نامه همکاری بین شرکت فروشگاههای زنجیره ای رفاه و ستاد فناوری نانو امضا شد

سرکار ، با تاکید بر اینکه کشش بازار از اهمیت خاصی برخوردار است گفت : اگر نتوانیم در بازار موفق شویم دیگر تولیدکنندگان از محصولات ما استقبال نمی کنند و این زنجیره ما را دچار مشکل می کند .

وی با ابراز امیدواری از اینکه فروشگاهها ی رفاه می توانند گام مثبتی در زمینه ایجاد اطمینان و آرامش در بازار و مصرف کننده شوند تصریح کرد: ایجاد کشش در بازار می تواند در توسعه اقتصاد دانش بنیان و اشتغال آن موثر و تاثیر گذار باشد .

به گفته دبیر ستاد فناوری نانو، امروزه درحوزه اشتغال بیشتر کمیت آن مطرح است در حالیکه باید دید این اشتغال از چه کیفیتی برخوردار است چرا که یکی از مشکلات جامعه ما بحث اشتغال تخصصی است و انچه که می تواند در تحریک کشش بازار و محصولات دانش بنیان موثر باشد همین اشتغال تخصصی است .

وی اظهار امیدواری کرد که محصولاتی با برچسب نانو که مورد تایید ستاد نانو است در فروشگاههای زنجیره ای رفاه توزیع شود تا از این طریق نگرانی های مردم نیز رفع شود.

"فرشید گلزاده مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه" نیز دراین مراسم با اعلام اینکه ، ماموریت مجموعه رفاه را فراتر از یک بنگاه اقتصادی به معنی خرید و فروش تعریف کرده ایم گفت : ما به دنبال ارتقای سبک زندگی مردم از طریق ایجاد تجربه های خرید متفاوت که مبتنی براستفاده از روشهای نو و کالاهای با ارزش بیشتر برای مشتریان است هستیم .

وی افزود : معتقدیم که در این ماموریت توسعه کشور موفق نخواهد شد مگر اینکه بتوانیم از فناوری های نو در زندگی روزمره مردم ، در کسب و کارها و تولید محصولات از آنها استفاده کنیم و در واقع برای شرکت های دانش بنیاد و دانش محوراهمیت خاصی قایل شویم .

وی با اشاره به رویکرد مجموعه رفاه در جهت بهتر شدن زندگی مردم و سلامت آن بیان داشت : در حوزه های فناوری های نو معتقدیم که این حوزه می تواند به سبک زندگی مردم ، ایجاد اشتغال و کارافرینی ، کسب و کارهای ایرانی ، ارتقای تولید کالای ایرانی و تولید ملی کمک کند .از طرفی می تواند عقب ماندگی کشور ما را در رقابت های جهانی که در برخی از محصولات وجود دارد را از بین برده و حتی موجب ایجاد ارزش افزوده بیشتری شود.

به گفته گلزاده ، نقش ما در این حوزه به دو موضوع بر می گردد: نخست بحث تجاری سازی محصولات است که با توجه به شبکه گسترده فروش فروشگاههای زنجیره ای رفاه در کل کشور و مجموعه بزرگ مشتریان که بالغ بر 5میلیلون نفر است ، می تواند بستر مناسبی باشد برای اطمینان دادن به مشتریان که این محصول ارزش افزوده بیشتری را برای آنها چه از لحاظ کیفیت بالاتر و چه از لحاظ داشتن زندگی سالم ترایجاد می کند .در واقع می توان گفت این محصولات با قیمت مناسب به دست مردم برسد .

مدیر عامل شرکت فروشگاههای رفاه در ادامه خاطر نشان ساخت : امروز ما توانستیم در شبکه بازاریابی ، توزیع و فروش یک نوع بهره وری ایجاد کنیم و در نتیجه هزینه های تولید را به شدت کاهش دهیم که این هم به نفع تولید کننده وهم به نفع مصرف کننده است .

وی به دومین رویکرد مجموعه رفاه اشاره کرد و گفت : رویکرد دوم ما اطمینان دادن به مشتری درخصوص اصل بودن کالا است .از طرفی مراقبت و محافظت از این ذهنیت مثبت است چرا که این نوع از محصولات در مقابل برخی از روشهای اشتباهی که در جامعه وجود دارد همواره در معرض آسیب هستند .

گلزاده با ابراز امیدواری به اینکه با یک نگاه غیر سود آوری به این طرح توجه شود افزود: نمی گویم غیر اقتصادی چون می خواهیم ارزش کالا را به مشتری منتقل کنیم چرا که معتقدیم در این صورت برارزش شرکت ما نیز افزوده خواهد شد تا بتوانیم در پروژه های ملی نقش مهمی داشته باشیم.