arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

موگرینی: برجام برای امنیت منطقه و اروپا ضروری است

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از برگزاری نشست اتحادیه اروپا درباره سوریه گفت: توافق هسته‌ای با ایران کارساز بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: اجرای کامل برجام برای امنیت اروپا و امنیت منطقه ضروری است.

به گزارش ایسنا، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه (امروز) پیش از برگزاری نشست اتحادیه اروپا درباره سوریه در جمع خبرنگاران تاکید کرد که توافق هسته‌ای با ایران کارساز بوده است.

موگرینی ادامه داد: این توافق مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شده است. اجرای کامل برجام برای امنیت اروپا و امنیت منطقه یک ضرورت به شمار می‌آید.

این اظهارات در حالی بیان شده است که کمتر از یک ماه تا مهلت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تغییر توافق هسته‌ای فرصت باقی است. وی به اروپا اعلام کرده است که اگر آنها تا روز 12 ماه مه توافق را اصلاح نکنند، واشنگتن دیگر به اجرای این توافق ادامه نخواهد داد.

رهبران اروپا با تاکید بر اینکه حفظ برجام به نفع همه است در تلاشند رئیس جمهور آمریکا را متقاعد به ماندن در آن کنند. در همین راستا رئیس جمهور فرانسه به واشنگتن رفته است تا با ترامپ درباره توافق گفت‌وگو کند. صدراعظم آلمان نیز طی روزهای آینده به آمریکا می‌رود تا برای حفظ برجام با رئیس جمهور آمریکا رایزنی کند.

رئیس جمهور فرانسه گفته است هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد.

نظرات بینندگان