arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۰

ایت الله جنتی: روحانیت در صحنه سیاست حضور جدی داشته باشند

دبیر شورای نگهبان گفت: روحانیت باید با جدیت در صحنه سیاست وارد شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر شورای نگهبان گفت: روحانیت باید با جدیت در صحنه سیاست وارد شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله جنتی پیش از ظهر پنج شنبه در پنجمین اجلاس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علما و فضلای یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان اظهار داشت: روحانیت باید در صحنه سیاست حضور داشته باشند زیرا اسلام جامع است و فلسفه سیاسی اسلام از فلسفه عبادی اش بیشتر است و طلبه نباید از مسائل سیاسی دور بیفتد.

وی افزود: عده ای می خواهند مسیر انتخابات را به جهتی که امام و رهبری نمی خواهند ببرند که روحانیت باید این جریان را بشناسد و درست وارد عمل شود.

آیت الله جنتی تاکید کرد: چقدر ضربه خوردیم از بی اطلاعی و بی تفاوتی برخی از روحانیون از سیاست. این ضربه ها از همان زمان امام حسن و امام حسین (ع) وجود داشت.

وی عنوان کرد: برخی از روحانیت به امور دنیوی روی آورده اند تا زندگی بهتری داشته باشند و اگر دیگران می بینند که افراد ناصالحی در این عرصه ورود پیدا کرده اند باید با آنها برخورد کنند.

وی با اشاره به بیداری اسلامی در جهان عنوان کرد: سلطه غربی در حال سقوط و انحطاط است و این ما هستیم که باید الهام بخش برای مردم کشورهای اسلامی باشیم.

وی ادامه داد: قسمتی از این تاثیرگذاری رخ داده اما هنوز کم است و روحانیت باید نقش خود را با توجه به جایگاهش در بیداری اسلامی ایفا کند.

آیت الله جنتی عنوان کرد: انتخابات نزدیک است و هرکدام از روحانیت وظیفه ای برای توجیه مردم داریم.
نظرات بینندگان