arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

رقابت مدیران «تسلا» و «آمازون» در فضا / جف بزوس موشک جدید خود را آزمایش می کند

مدیر عامل شرکت آمازون اعلام کرد که فردا {یکشنبه} از جدیدترین نسخه موشک های موسوم به (Blue Origin) رونمایی خواهد کرد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر عامل شرکت آمازون اعلام کرد که فردا {یکشنبه} از جدیدترین نسخه موشک های موسوم به (Blue Origin) رونمایی خواهد کرد. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، این نخستین باری نیست که شرکت آمازون به سرپرستی جف بزوس برای رسیدن به چنین موفقیتی تلاش می کند. 

پیش از این نیز آمازون پرتاب هایی آزمایشی از نسخه های ابتدایی تر «بلواوریجین» را انجام داده بود. اما این بار قصد دارد راهکاری را برای ارسال انسان به فضا مورد آزمون قرار دهد. 

به نظر می رسد ثروتمند ترین مرد جهان نه تنها قصد دارد در حوزه خدمات خرده فروشی و پستی فعال باشد، بلکه قصد دارد با افرادی سرشناس مثل ایلان ماسک نیز رقابت کند.درواقع این روزها ایلان ماسک تنها فردی نیست که در حوزه فضا و خدمات فضایی فعالیت می کند. 

جف بزوس روز یکشنبه هشتمین پرتاب موشکی آزمایشی خود را انجام می دهد و البته این شرکت امیدوار است تا پایان سال انسان ها را نیز در وسایل نقلیه جای داده و به فضا بفرستد.

تا این لحظه اطلاعات دقیقی (به جز این که پرواز حوالی 8 صبح خواهد بود)منتشر نشده است، اما جف بزوس وعده داده پرتاب این موشک به صورت زنده پخش خواهد شد. 

در حالی که بلو اوریجین جف بزوس و اسپیس ایکس ایلان ماسک، شباهت هایی اجتناب ناپذیر با یکدیگر دارند، اما به نظر می رسد هر 2 شرکت در تلاشند تا در بازار رقابت در برابر یکدیگر هیچ نقطه ضعفی نداشته باشند.

جالب ترین بخش ماجرا این جا است که بین این 2 شرکت،ده ها شرکت تجاری دولتی وجود دارد، که برای موفقیت تلاش می کنند.

راه اندازی موشک های جف بزوس، طی سال گذشته بالغ بر یک میلیارد دلار هزینه در بر داشته است و گرچه به طور رسمی اعلام نمی شود ، اما ماسک و بزوس در یک ماراتن نفس گیر قرار گرفته اند. 

 

نظرات بینندگان