arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

زیباکلام: برخلاف ماجرای شهرداری نجفی که تا حدی مقاومت کرد، اگر نگاه چپ به عارف شود، تا یزد فرار را بر قرار ترجیح می‌دهد

صادق زیباکلام درباره مطرح شدن نام محمدرضا عارف برای شهرداری تهران گفت: اگر به عارف چپ نگاه کنند، عارف تا یزد فرار را بر قرار ترجیح می دهد. ما این ها را ما می دانیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صادق زیباکلام درباره مطرح شدن نام محمدرضا عارف برای شهرداری تهران گفت: اگر به عارف چپ نگاه کنند، عارف تا یزد فرار را بر قرار ترجیح می دهد. ما این ها را ما می دانیم.

زیباکلام در این باره اظهار داشت: اصلاح طلبان یک مجموعه یکدست نیستند. من فکر نمی کنم که عبدالله نوری نظرش با شکوری راد یکی باشد. یا رمضانزداده با شکوری راد هم نظر باشد. ایضا چهره ها و شخصیت های دیگر اصلاح طلب. من مقصودم این است که این انتخاب شخصی شکوری راد است و لزوما نظر مصطفی تاج زاده، سعید حجاریان و خیلی از دیگر اصلاح طلبان نیست. اتفاقا با عملکردی که آقای عارف در این مدت دو سال و اندی در مجلس داشتند معتقدم که کم نیستند اصلاح طلبانی که با شهردار شدن او موافق نباشد و فکر می کنند که شکوری راد خواسته جلوی شهردار شدن هاشمی را بگیرند که عارف را بعنوان گزینه شهرداری مطرح می کند. وگرنه خود شکوری هم دلش از عملکرد عارف در مجلس خون است.

او ادامه داد: قطعا عارف اگر شهردار بشوند کارنامه خیلی موفق تری از آنچه که در مجلس از ایشان دیدیم ارائه نخواهند داد و به راحتی در برابر جریان تندرو و مراکز قدرت عقب نشینی می کند. وقتی که به نجفی چپ نگاه کردند، او لااقل یک مختصر مقاومتی نشان داد اما اگر به عارف چپ نگاه کنند، عارف تا یزد فرار را بر قرار ترجیح می دهد. ما این ها را ما می دانیم.

زیباکلام افزود: بنابراین من قبول ندارم که عارف گزینه بهتری است. اما درست است که یک میثاقی انجام شده بود که اعضای شورا از آن خارج نشوند اما این میثاق نامه وحی منزل نیست. بزرگان اصلاح طلب می توانند دور همدیگر جمع شوند و بگویند که ما یک مساله بنام میثاق داشتیم و یک مساله جدیدی هم که نیاز به شهردار است را الان داریم. بنابراین فکر کنیم که اولویت با کدام است. این را می شود خیلی ساده انجام داد. همان هایی که میثاق را نوشتند همان ها بیایند و به مردم توضیح دهند که ما مجبور شدیم آن پیمانی را که با شما بستیم بشکنیم. خب می توانند نظرسنجی هم انجام دهند. بگویند که آیا شما موافق حضور هاشمی در شهرداری تهران هستید یا نه؟

منبع: خبرآنلاین

نظرات بینندگان