arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

حمله رئیس سابق سیا به ترامپ به دلیل اظهاراتش درباره کلاپر

جان برنان، مدیر اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در اظهاراتی که در توئیتر مطرح کرد به ترامپ حمله کرده و گفت: "تزویر ترامپ هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد" و به رغم آنچه رئیس‌جمهوری پیشتر مطرح کرده بود "جیمز کلاپر یک انسان پایبند به صداقت، اصول اخلاقی و انسانی" است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

جان برنان، مدیر اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) انتقادهای شدیدی را علیه دونالد ترامپ به ویژه از بابت اظهارات تندی که از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا درباره جیمز کلاپر، مدیر اطلاعات ملی اسبق این کشور عنوان شده بود، مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان برنان در اظهاراتی که در توئیتر مطرح کرد به ترامپ حمله کرده و گفت: "تزویر ترامپ هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد" و به رغم آنچه رئیس‌جمهوری پیشتر مطرح کرده بود "جیمز کلاپر یک انسان پایبند به صداقت، اصول اخلاقی و انسانی" است.

مدیر اسبق سازمان سیا همچنین ترامپ را متهم کرد، به اینکه با اقداماتش "دفتر ریاست جمهوری آمریکا را تضعیف می‌کند".

این انتقادهای برنان در پاسخ به یک توئیت قبل‌تر ترامپ مطرح شد که در آن رئیس‌جمهور آمریکا جیمز کلاپر را یک "ماشین دروغگویی که اکنون در خدمت اخبار دروغ سی‌ان‌ان قرار دارد" خوانده بود.

در تاریخ ۲۷ آوریل کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گزارش نهایی خود را درباره یافته‌های مربوط به اتهام مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و امکان تبانی میان مسکو و تیم انتخاباتی ترامپ ارائه کرد.

این در حالی است که طبق این سند اینگونه نتیجه‌گیری شد که همدستی میان تیم انتخاباتی رئیس‌جمهوری آمریکا و روسیه وجود نداشته است.

همین کمیته در عین حال درباره کلاپر نوشت: جیمز کلاپر،‌ مدیر سابق اطلاعات ملی و تحلیلگر امنیت ملی حال حاضر سی‌ان‌ان شهادت‌هایی غیرمنسجم به این کمیته درباره روابطش با رسانه‌ها داده است.

جیمز کلاپر در دولت باراک اوباما به عنوان مدیر اطلاعات ملی خدمت کرد و در پایان دولت او در سال ۲۰۱۶ از سمتش استعفا کرد و یکی از صریح‌ترین منتقدان دونالد ترامپ بوده است.

نظرات بینندگان