arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
نعمت احمدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «انتخاب»:

روحانی می‌گوید چرا مدیران قفل سکوت بر لب زده‌اند؟ خوب، بسم الله؛ قفل سکوت را تو بشکن؛ این مسجد و این منبر / چرا روحانی در نقش اپوزیسیون صحبت می‌کند؟ / او مانند احمدی‌نژاد به جای عمل، به گفتاردرمانی رسیده

نعمت احمدی، حقوقدان و فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: من به آقای روحانی در هر دو دوره رای دادم و به عنوان همکلاسی دوره لیسانس خودم به صورت تمام قد هرچه توانسته ام برای ایشان فعالیت کرده ام. اما امروز نقد دارم. او اضافه می کند: آقای روحانی یک بار از نقش اپوزیسیون خارج شود و به عنوان مسئول اجرایی کشور ورود کند و به جای آنکه مانند آقای احمدی نژاد گفتاردرمانی کند، عملگرایانه برخورد کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روحانی می‌گوید چرا مدیران قفل سکوت بر لب زده اند؟ خوب، بسم الله؛ قفل سکوت را تو بشکن؛ این مسجد و این منبر / به عنوان همکلاسی دوره لیسانس روحانی، تمام قد برای او فعالیت کرده ام، اما امروز نقد دارم / عدد ۴۲۰۰ تومان برای دلار را از کجا آوردند؟ در مورد تلگرام، وزیر ایشان می‌گوید به حضرت عباس من این کار را نکردم / چرا روحانی در نقش اپوزیسیون صحبت می‌کند؟ / او مانند احمدی‌نژاد به جای عمل به گفتاردرمانی رسیده

نعمت احمدی، حقوقدان و فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: آقای روحانی یک بار از نقش اپوزیسیون خارج شود و به عنوان مسئول اجرایی کشور ورود کند و به جای آنکه مانند آقای احمدی نژاد گفتاردرمانی کند، عملگرایانه برخورد کند.

احمدی در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب» در واکنش به اظهارات حسن روحانی که گفته بود «یک دسته از وزرا تمام صحبتشان نا امیدی است» گفت: من به آقای روحانی در هر دو دوره رای دادم و برای پیروزی ایشان هم هرجا توانسته ام سخنرانی کرده ام و مطلب نوشته ام. به عنوان همکلاسی دوره لیسانس خودم به صورت تمام قد هرچه توانسته ام برای ایشان فعالیت کرده ام. اما امروز نقد دارم.

او ادامه داد: آقای روحانی کم کم مثل آقای احمدی نژاد منتقد خودش می شود. چرا آقای روحانی در نقش اپوزیسیون صحبت می کند؟ آقای روحانی رییس دولت و مسئول کابینه است. کابینه یک مسئولیت مشترک دارد. بهتر است روحانی در مورد هر کدام از وزرا که مدنظر او هستند، از اختیارات خودش استفاده و در اعمال آن وزرا که برابر قانون اساسی یک مسئولیت مشترک است، ورود کند.

روحانی می‌گوید چرا مدیران قفل سکوت بر لب زده اند؟ خوب، بسم الله؛ قفل سکوت را تو بشکن؛ این مسجد و این منبر / به عنوان همکلاسی دوره لیسانس روحانی، تمام قد برای او فعالیت کرده ام، اما امروز نقد دارم / عدد ۴۲۰۰ تومان برای دلار را از کجا آوردند؟ در مورد تلگرام، وزیر ایشان می‌گوید به حضرت عباس من این کار را نکردم / چرا روحانی در نقش اپوزیسیون صحبت می‌کند؟ / او مانند احمدی‌نژاد به جای عمل به گفتاردرمانی رسیده

احمدی ادامه داد: متاسفانه در این اواخر به گفتاردرمانی رسیده ایم. یعنی به جای اینکه عمل کنیم، مشغول گفتاردرمانی هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره احتمال ترمیم کابینه پس از اظهارات اخیر رییس جمهور نیز گفت: بوی تغییر کابینه را حس نمی کنم. آقای روحانی می داند ابزار وزرایش چیستند. او سال ها در شورای عالی امنیت ملی و محرمانه ترین جاها بوده؛ اگر 5 نفر در کشور از محدودیت ها و داشته ها و حقایق محرمانه کشور مطلع می شدند یکی از آنها آقای روحانی بود. با این وجود، آقای روحانی با همه اشراف و اطلاعاتی که دارد، شروع به گفتاردرمانی کرده است.

او ادامه داد: آقای روحانی می داند، می داند اختلاف، اشکال، ایراد و مانع کجاست. در سخنرانی هفته گذشته اش گفت که چرا مدیران قفل سکوت بر لب زده اند؟ خوب، بسم الله؛ قفل سکوت را تو بشکن. بگو چرا مدیرانت نمی توانند؟

این استاد دانشگاه اضافه کرد: این مدیران چکیده مدیرانی هستند که آقای روحانی آورده بود. در مورد بسیاری از آنها حتی کسی متعرضشان نشده. مگر از چند وزیر روحانی سوال کرده اند و چند نفر از آنها استیضاح شده اند؟ کسی کاری به بقیه وزرا ندارد. اینها کسانی هستند که مورد وثوق مجلس، روحانی هستند.

احمدی گفت: خود کابینه در کل، در گوشه رینگ قرار گرفته؛ در واقع کل کابینه به حالت انفعالی رسیده که مسئولش آقای روحانی است و نقش بزرگی هم در این بن بست ها دارد.

او افزود: نمونه این بن بست ها مسائل اقتصادی و ارزی است. ببینید چه تصمیماتی درباره ارز گرفته اند؛ آقای روحانی گفت هرچه ارز بخواهیم داریم. من نمی دانم تیم اقتصادی آقای روحانی عدد 4200 تومان را از کجا آوردند که همه چیز را با آن قفل کردند.

احمدی اظهار داشت: آقای روحانی یک بار از نقش اپوزیسیون خارج شود و به عنوان مسئول اجرایی کشور ورود کند و به جای آنکه مانند آقای احمدی نژاد گفتاردرمانی کند، عملگرایانه برخورد کند.

او گفت: متاسفم بگویم که در حال ورود به عرصه دوره دوم ریاست جمهوری آقای خاتمی هستیم. آقای خاتمی در اواخر دوره خود به گونه ای بود که دوست داشت شب بخوابد و صبح دوران ریاست جمهوری او تمام شود. اما در مورد آقای روحانی سه سال دیگر باقی مانده است. اگر اکنون بخواهد به انفعال برسد و بگوید وزیران و مدیران من قفل سکوت بر لب شده اند و شجاعت از آنها رفته شده خیلی زود است. روحانی خودش باید عملگرایانه پیش برود؛ بسم الله «هذا مسجد، هذا منبر».

نظرات بینندگان