arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

آخرین جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش و استان‌هایی که بیشترین پذیرش را دارند

سرپرست امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش آخرین جزئیات آزمون استخدامی ۱۷ هزار نفری این وزارتخانه را تشریح کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سرپرست امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش آخرین جزئیات آزمون استخدامی ۱۷ هزار نفری این وزارتخانه را تشریح کرد.

نادر سلیمان‌زاده، سرپرست امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش درباره آزمون استخدامی این وزارتخانه، با اشاره به مشکلِ تامین اعتبار، بعنوانِ اصلی‌ترین دلیلِ تاخیر در انتشار و توزیع دفترچه ثبت‌نام، گفت: خوشبختانه با رفع مشکلات، دیروز مراحل پایانیِ برنامه‌ریزی انجام شد و انشالله اگر مشکلی خاصی پیش نیاد، امروز ضمن ارائه آن به سازمان سنجش، مذاکرات برای دستیابی به توافقات لازم بمنظور تعیین زمان برگزاریِ آزمون، صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آزمون در یکی از روزهای جمعه تیر ماه برگزار خواهد شد، افزود: اینکه در حال حاضر زمانِ قطعیِ آزمون را بخواهیم اعلام کنیم، ممکن نیست؛ چرا که زمانِ آزمون در واقع بستگی به توانمندی و امکاناتِ سازمان سنجش دارد.

وی درباره جزییات بیشتر آزمون ادامه داد: این آزمون برای استخدامِ ۱۷ هزار و ۳۶۸ نفر برگزار می‌شود که حسب دستورات، جنسیتِ نیروهای استخدامی از طریقِ آن، تقریباً یک حالت تعادلِ ۵۰ - ۵۰ دارد. استان‌های البرز، خوزستان، سیستان و بلوچستان و همچنین شهرستان‌های تهران طبق معمول ادوار گذشته، جزو مناطقی هستند که بیشترین دامنه پذیرش را دارند. ضمن اینکه نسبتِ پذیرش در این آزمون برای مقطع ابتدایی نسبت به سایر مقاطع بیشتر است.

سلیمان‌زاده با بیان اینکه آموزش و پرورش علاوه بر این آزمون استخدامی، امسال حدود ۹ هزار و ۸۰۰ نفر را نیز از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه رجایی جذب می کند، افزود: اگر روالِ به همین روند پیش برود، ما فعلاً تا چند سال، برای رفع کمبود نیرو، هر ساله به یک چنین آزمونی نیاز داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاشمان بر این است که با همکاریِ سازمان سنجش، این امکان فراهم شود که آزمون هرچه زودتر برگزار شود تا ما بتوانیمِ بر اساسِ نتایج، ضمن انتخابِ بهترین‌ها از میان داوطلبان، با برپایی دوره‌های مربوطه، نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش را جذب کنیم.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان