arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

سورپرایز تازه کیم جونگ اون؛ مذاکره با نخست وزیر ژاپن

روزنامه استریت تایمز تایوان گزارش داد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بعد از پیش بردن مذاکره با رئیس جمهوری کره جنوبی و امیدواری به مذاکره با رئیس جمهوری آمریکا طی یک ماه دیگر، برای دیدار و مذاکره با نخست وزیر ژاپن نیز در هرزمان ممکن اعلام آمادگی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رهبر کره شمالی خواستار مذاکره با ژاپن شد.

روزنامه استریت تایمز تایوان روز دوشنبه گزارش داد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بعد از پیش بردن مذاکره با رئیس جمهوری کره جنوبی و امیدواری به مذاکره با رئیس جمهوری آمریکا طی یک ماه دیگر، برای دیدار و مذاکره با نخست وزیر ژاپن نیز در هرزمان ممکن اعلام آمادگی کرد.

این گزارش به نقل از بیانیه کاخ ارغوانی ریاست جمهوری کره جنوبی آورده است که وی در دیدار روز جمعه خود با مون جائیه این، رئیس جمهوری کره جنوبی در خاک آن کشور در پیونگ چانگ بر این آمادگی خود تاکید کرد.

کیم ایویی کیوم، سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی در این خصوص گفت که رئیس جمهوری کره جنوبی در تماس 45 دقیقه ای که دیروز با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن برای توجیه دیدار روز جمعه اش با رهبر کره شمالی داشته است، پیام طرف کره شمالی را به اطلاع طرف ژاپنی ابلاغ کرد.

به گفته وی، نخست وزیر ژاپن نیز برای انجام این دیدار تاریخی اعلام آمادگی کرده است تا مناسبات تیره دو کشور در طول چند سال بعد از جنگ جهانی دوم را عادی کند.

رهبران ژاپن که یکی از همپیمانان آمریکا در آسیا به حساب می آید سال ها بود که از گفت و گو با کره شمالی پرهیز می کردند، اما با موجی دیپلماتیکی که اخیرا با مذاکرات روز جمعه رهبران دو کره و مذاکره ماه اینده رئیس جمهوری آمریکا با رهبر کره شمالی به راه افتاد نمی خواهند از غافله اصلی روند صلح در شبه جزیره کره دور بمانند و از مواهب آن بی بهر نمانند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان