arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

کلاه هوشمندی که احساسات کارگران را رصد می کند / احترام به احساسات یا نقض حقوق کارگران؟

یک شرکت چینی نوعی کلاه ایمنی هوشمند طراحی کرده که حالت احساسات کارگران را اندازه گیری می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک شرکت چینی نوعی کلاه ایمنی هوشمند طراحی کرده که حالت احساسات کارگران را اندازه گیری می کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، چین درحال توسعه استفاده از سیستم هایی است که برای کارگران پر تعداد خود شرایط کاری مناسب تری را ایجاد کند. 

اکنون نیز یک شرکت چینی نوعی  از کلاه ایمنی  را طراحی کرده که سیگنال های مغز کارگران را برای سنجش وضعیت عاطفی آنها اندازه گیری می کند. به این ترتیب مدیران می توانند حجم کار خود را به طور مناسب تغییر دهند.
اما سوال مهم این جا است که آیا اصطلاح "نظارت مغز" برای شما ترسناک است؟اگر این طور است جالب است بدانید که به زودی،برخی از شرکت های چینی دقیقا به همین فناوری مجهز می شوند.

 ایده اولیه این کلاه های هوشمند این است که مدیران می توانند با اطلاعات سخت افزاری ، زمانی که کارگرانشان ، خوشحال، عصبانی یا غمگین هستند را شناسایی کرده  و جریان کار را بر این اساس تنظیم  کنند.

به عبارت دیگر، اگر شما یک روز ناراحت کننده دارید، سرپرست شما می تواند برایتان شرایطی را ایجاد کند که احساس آرامش کنید.

به نظر می رسد این یک تلاش جدی برای افزایش بهره وری است.برای طراحی این کلاه یک مدیر اجرایی طی مدت 4 سال روی این پزوژه کار کرده است.

با این حال، نقد و بررسی های دانشگاه ام آی تی نشان می دهد نمی توان به طور کامل به این فرضیه معتقد بود. 

این دانشگاه در یک پست وبلاگی گفت: "اسکن مغز از طریق EEG توانایی تشخیص قابل قبولی ندارد و نمی توان  ارتباط معناداری بین این سیگنال ها و احساسات انسان ها شناسایی کرد.بنابراین ادعاهای 300 میلیون دلاری بهره وری، "در مظن تردید" است.

تا کنون  چین فناوری های بسیاری را اتخاذ کرده است که بعضی از آن ها تهاجم به حریم خصوصی شهروندان در نظر گرفته می شود.برای مثال، صدها میلیون دوربین مداربسته از نوع AI در سراسر کشور وجود دارد که می تواند برای شناسایی شهروندان در عرض چند دقیقه استفاده شود.

ویلیام نای، پژوهشگر سازمان بین المللی عفو بین الملل درباره کلاه های هوشمند ایمنی گفت: "نگران کننده است که شرکت های چینی این تکنولوژی نظارتی را به شیوه ای گسترده به کار گیرند.دولت چین اجازه نمی دهد که اتحادیه های کارگری استقلال داشته باشند  و بنابراین کارگران از سوی  کارفرمایانی که مایل به استفاده از فناوری های نظارتی بیومتریک هستند،در معرض تهاجم قرار دارند.

 

نظرات بینندگان