arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

یک پرونده رسوایی دیگر علیه فیسبوک به جریان افتاد / سوء استفاده های غیر اخلاقی از اطلاعات زنان

فیس بوک با  پرونده ای جدید از اتهامات رو به رو شده است. پرونده ای که به حوزه امنیت سایبری زنان مرتبط است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیس بوک با  پرونده ای جدید از اتهامات رو به رو شده است. پرونده ای که به حوزه امنیت سایبری زنان مرتبط است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، برخی از مدیران ارشد فیسبوک باید به زودی در یک جلسه محاکمه جدید حاضر شوند. جلسه ای که به رفتارهای یکی از مهندسین این شرکت مرتبط می شود.

قرار است در این جلسه محاکمه متهمان  در خصوص استفاده از برخی شبکه های ارتباطی برای به راه انداختن محتواهای غیراخلاقی در مورد زنان پاسخگو باشند.

یک محقق امنیتی در این خصوص می گوید: " این کارمند نامعلوم  که هویتش افشا نشده است. برای برخی موارد غیراخلاقی دسترسی هایی ممتاز برای گروهی از زنان ایجاد می کرده است تا توسط شرکت هایی مشخص به صورت انلاین دنبال شوند.
بخش حراست فیس بوک نیز به طور مستقل  حال بررسی اتهامات  این مهندس خاطی است.این اتهامات از روز گذشته توسط جکی استوکز، بنیانگذار شرکت شناخته شده و معتبر« Spyglass Security» علیه فیسبوک مطرح شد.

استوکز ددر این خصوص گفت: "من متوجه شده ام که یک مهندس امنیتی که در حال حاضر در فیسبوک مشغول به کار است، با استفاده از دسترسی های خود به سوابق و پرونده های آنلاین یک شبکه اطلاعتی سیاه انلاین برای انجام برخی داد و ستدهای غیراخلاقی در محیط مجازی به راه انداخته است."

فیسبوک نیز در واکنشی صریح اعلام کرد که از اتهامات مطلع شده و در حال تحقیق روی این پرونده است. گرچه این شرکت می گوید تا روشن شدن پرونده هیچ فرد و گروهی نباید درباره کارمندان فیسبوک نظر دهد.

فیس بوک در بیانیه ای گفت: "ما کنترل های دقیق فنی و سیاست هایی را برای محدود کردن دسترسی کارمندان به داده های کاربران استفاده می کنید. بنابراین حجم دسترسی کارمندان تابعی است از درجه شغلی آنان و بنابراین کارمندان تنها می توانند به میزان اطلاعاتی که لازم است دسترسی داشته باشند. اطلاعاتی که صرفا به انجام مسئولیت های شغلی آنان کمک می کند. مانند پاسخ به گزارش های خطا، سوالات پشتیبانی حساب و یا درخواست های حقوقی قانونی.

به نظر می رسد این اتهامات ناشی از نگرانی شدید در مورد حفظ حریم خصوصی کاربران در شبکه های اجتماعی است.

نظرات بینندگان