arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

تازه‌ترین گزارش مرکز آمار از ساخت‌وساز در کشور/ کاهش پروانه احداث ساختمان

مرکز آمار ایران اعلام کرد در فصل پاییز تعداد ۲۳ هزار و ۷۹۲ پروانه احداث ساختمان توسط شهرداری‌های کشور صادر شده که نسبت به فصل قبل از آن حدود ١٩,٥ درصد کاهش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مرکز آمار ایران اعلام کرد در فصل پاییز تعداد ۲۳ هزار و ۷۹۲ پروانه احداث ساختمان توسط شهرداری‌های کشور صادر شده که نسبت به فصل قبل از آن حدود ١٩,٥ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین، بررسی نتایج طرح «گردآوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور» توسط مرکز آمار در فصل پاییز سال ١٣٩٦ نشان می‌دهد تعداد ۲۳ هزار و ۷۹۲ پروانه‌ احداث ساختمان توسط شهرداری‌های کشور در فصل پاییز ١٣٩٦ صادر شده که نسبت به فصل گذشته حدود ١٩,٥ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٠.١ درصد کاهش داشته است.

همچنین در فصل پاییز سال ١٣٩٦ تعداد ۱۶ هزار و ۳۰۴ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران پیش‌بینی شده که نسبت به فصل گذشته حدود ١٣,١ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ١٠.٦ درصد افزایش داشته است. متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ٧.٢ واحد بوده است.

براساس این گزارش، تعداد ۲ هزار و ۲۶۲ پروانه‌ احداث ساختمان توسط شهرداری‌ تهران در فصل پاییز ١٣٩٦ صادر شده است که نسبت به فصل گذشته حدود ١٤ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ١٤.٤ درصد افزایش داشته است.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادرشده از سوی شهرداری‌ تهران در فصل پاییز ١٣٩٦ بالغ ‌بر ۲ هزار و ۸۷۲ هزار مترمربع بوده که نسبت به فصل گذشته حدود ١٨,٩ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٧.٤ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ مورد بررسی حدود یک هزار و ۲۷۰ مترمربع بوده است.

در فصل پاییز سال ١٣٩٦ تعداد ۶۷ هزار و ۵۱۱ واحد مسکونی در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌بینی شده که نسبت به فصل گذشته حدود ١٨,٢ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٠.٨ درصد افزایش داشته است.‌ متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ احداث ساختمان ٢.٨ واحد بوده است‌.

تعداد ۲۳ هزار و ۷۹۲ پروانه‌ احداث ساختمان توسط شهرداری‌های کشور در فصل پاییز ١٣٩٦ صادر شده که نسبت به فصل گذشته حدود ١٩,٥ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٠.١ درصد کاهش داشته است.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان‌ در فصل پاییز ١٣٩٦ حدود ۱۲ هزار و ۱۷۸.۱ هزار متر مربع بوده که نسبت به فصل گذشته ٢٢,٦ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 4.2 درصد کاهش داشته است. متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها ٥١٢ مترمربع بوده است.

نظرات بینندگان