arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۰

وزیر اقتصاد : انتصاب خاوری بامجوزهیئت وزیران بود ، اسنادش هم موجود است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه طی بررسی ها و تحقیقات انجام شده مشخص شده که برخی از سهام فولاد خوزستان به فردی به نام جابری داده شده است، گفت: نمی دانم جابری از اعضای گروه امیر منصور آریا است یا نه.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه طی بررسی ها و تحقیقات انجام شده مشخص شده که برخی از سهام فولاد خوزستان به فردی به نام جابری داده شده است، گفت: نمی دانم جابری از اعضای گروه امیر منصور آریا است یا نه.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصاد و دارایی شب گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص خروج خاوری مدیر عامل سابق بانک ملی و تابعیت دو گانه او، اظهار داشت: زمانی که می خواستم خاوری را منصوب کنم نه تنها مجوز مجمع عمومی را گرفتم بلکه مجوز هیئت وزیران را نیز اخذ کردم. 
حسینی تصریح کرد: خاوری در آن زمان بازنشسته بود ضمن اینکه من مجددا تاکید می کنم که تمام مجوزهای لازم مبنی بر تایید صلاحیت های عمومی و تخصصی خاوری را در آن زمان از مراجع ذیصلاح گرفته بودم. 
وزیر اقتصاد ادامه داد: این نکته که خاوری تابعیت دوگانه یا چند گانه داشته هیچ گاه مرجعی به ما اعلام نکرده بود. 
وی مجددا گفت: خاوری در آن زمان تایید صلاحیت شده و اسنادش هم موجود است. 
حسینی در ادامه در خصوص اینکه هم اکنون مدارکی منتشر شده مبنی بر اینکه خاوری سال 84، ویلای 3 میلیارد تومانی خریده چرا ایشان برغم اینکه این ویلا را در آن زمان خریده بود مسئولان متوجه این موضوع نشده بودند، گفت: این اسناد کی منتشر شده است؟ ما خاوری را سال 88 منصوب کردیم. ضمن اینکه این اطلاعات را هیچ مرجع رسمی تا کنون اعلام نکرده و این موضوعات تنها در سایت ها منتشر شده است. 
وزیر اقتصاد با بیان اینکه ما طبق قانون موظف و مکلف هستیم که در زمان انتصاب مدیرانمان از مراجع ذیصلاح صلاحیت این افراد را احراز کنیم، گفت: حتی حراست ما هم این فرد را اخذ صلاحیت کرده بود و صلاحیت وی در آن زمان تایید شده بود ضمن اینکه اخبارش هم رسما منتشر شد. 
وی در خصوص انتصاب مدیر جدید بانک ملی گفت: سعی می کنیم هفته آینده مدیر عامل بانک ملی منصوب شود. 
حسینی در ادامه در خصوص سرنوشت دو برابر شدن یارانه های نقدی نیز گفت: چنین گمانه زنی درست نیست. اما طرح قانون هدفمندی یارانه ها چند فاز دارد و طبیعی است که در هر فازی که قیمت حامل های انرژی اصلاح شود متناسب با منابعی که آزاد شوند یارانه ها افزایش پیدا خواهد کرد. 
وزیر اقتصاد در رابطه با آخرین نرخ تورم در نیمه نخست امسال بیان داشت: آخرین اعدادی که دریافت کرده ام بیش از 17 درصد بود که بانک مرکزی اعلام کرده است و این نرخ تورم امری طبیعی است. افزایش نرخ تورم با توجه به چند مسئله طی سال جاری طبیعی است. 
وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از عملکرد برخی از رسانه ها عنوان کرد: چندی پیش عده ای گفتند که ما فولاد خوزستان را به امیرمنصور آریا (عامل تخلف بزرگ) واگذار کرده ایم در حالیکه طی تحقیقات و بررسی هایی که انجام شد متوجه شدیم این شخص فردی به نام جابری بوده است و اساسا ربطی به امیر منصور آریا نداشته است. 
حسینی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که آیا ممکن است این شخص جزء گروه امیرمنصور آریا باشد، گفت: دیگر این موضوع را من نمی دانم بروید از خودش بپرسید. 
نظرات بینندگان