arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

حمله انتحاری در نیجریه 20 کشته برجای گذاشت

پلیس نیجریه امروز سه شنبه اعلام کرد، دو تروریست انتحاری خود را در یک مسجد و اطراف آن در شمال شرق این کشور منفجر کردند که در اثر آن دست کم 20 نفر کشته و 12 نفر دیگر زخمی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمله انتحاری در نیجریه 20 کشته برجای گذاشتبه نقل از تارنمای «اخبارک»، منابع نیجریه ای اعلام کردند، یکی از تروریست ها امروز خود را در یک مسجد در شهر «موبی» واقع در شمال شرقی نیجریه منفجر کرد و کمی پس از آن یک تروریست انتحاری دیگر خود را در 200 متری آن مسجد منفجر کرد.
پلیس نیجریه اعلام کرده است به احتمال زیاد گروه تروریستی بوکوحرام عامل این دو حمله تروریستی بود.
بوکوحرام پنجشنبه گذشته نیز به شهر «مایدوگوری » در شمال شرق نیجریه حمله کرده و چهار نفر را کشت.
بوکوحرام که در زبان هوسایی یعنی «آموزش غربی حرام است» . در ماه ژانویه سال 2002 توسط فردی به نام « محمد یوسف» تاسیس شد.
«ابوبکر شیکاو» سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام 18 بهمن گذشته با انتشار ویدیویی مقام های نیجریه و طرفداران آموزش به سبک کشورهای غربی را به حملات تروریستی بیشتر تهدید کرد.
شیکاو افزود، کسانی که به قوم گرایی و ناسیونالیسم و ترویج آموزش به روش غربی اعتقاد داشته باشند، هدف حملات این گروه قرار می گیرند.
ابوبکر شیکاو از سال 2009 و پس از کشته شدن «محمد یوسف » بنیانگذار بوکوحرام، رهبری این گروه را بر عهده دارد.
عملیات تروریستی بوکوحرام تاکنون باعث کشته شدن 20 هزار نفر و آواره شدن بیش از دو میلیون و 600 هزار نفر در نیجریه شده است.
بوکوحرام پیشتر با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در مارس سال 2015 با ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش بیعت کرد و نام خود را به ولایت غرب آفریقا تغییر داد.
گروه تروریستی بوکوحرام فعالیت خود را در کشورهای حوزه دلتای نیجر از جمله نیجریه، نیجر و کامرون گسترش داده و با استفاده از حملات انتحاری به ویژه با استفاده از زنان و کودکان، هزاران شهروند این کشورها را به خاک و خون کشیده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان