arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

تحلیل البناء؛ ۴ عامل مهم در ارائه «راه حل سیاسی» برای سوریه از سوی غرب

البناء نوشت: کسانی که به سوریه حمله کردند گمان می کردند می توانند به این شکل اسد و هم پیمانانش در محور مقاومت را بترسانند و با استفاده از موشکهای خود به آنچه را که در طول 7 سال تجاوز به سوریه قادر به تحقق آن نبودند، جامه عمل بپوشانند. به نوشته این رسانه، با تصمیم نظام سوریه برای آزادی کامل این سرزمین و جدیت و صداقت هم پیمانان آن، هیچ نگرانی یا ترسی در مورد جایگزین شدن نیروهای عربی به جای نیروهای آمریکایی در سوریه وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تحلیل البناء؛ ۴ عامل مهم در ارائه «راه حل سیاسی» برای سوریه از سوی غرب

البناء در مطلبی به قلم د. أمين محمد حطيط نوشت: کسانی که به سوریه حمله کردند گمان می کردند می توانند به این شکل اسد و هم پیمانانش در محور مقاومت را بترسانند و با استفاده از موشکهای خود به آنچه را که در طول 7 سال تجاوز به سوریه قادر به تحقق آن نبودند، جامه عمل بپوشانند.

به گزارش انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: به نظر می رسد نتایج این تجاوز تنها منجر به پیچیدگی بیشتر اوضاع سیاسی شد و نیروهای متجاوز را در موضعی قرار داد که هیچ اعتمادی به آنها باقی نمانده و هیچ کس باور نمی کند این طرفها قصد حل بحران سوریه را داشته باشند.

اکنون و پس از اقدام استراتژیک مهمی که سوریه در غوطه شرقی محقق کرد، میدان سوریه کاملا تغییر کرده است و مهمتر از همه آنکه اوراق متجاوزان با پیشروی عملیات نظام سوریه از بین رفته است و در این جا به برخی محاسبات متجاوزان اشاره می کنیم:

- مهاجران و پناهندگان سوریه ای در خارج از این کشور که ادامه پناهندگی آنها به دیگر مناطق نشان دهنده ادامه بحران بود؛ از این رو همواره از این مساله برای فشار اوردن به نظام اسد در جهت حل مشکل پناهندگان و مهاجران استفاده می کرد؛ هر عاملی که بازگشت مهاجران به سوریه را دشوار کند، به دشمنان سوریه در جهت افزایش فشارها بر اسد کمک می کند.

- برگه فشار اقتصادی و آنچه تحریمهای علیه نظام سوریه می خوانند. این در حالی است که ملت سوریه بیشترین ضرر را از تحریمهای اقتصادی می کنند.

- باقی مانده های گروههای تروریستی، که آمریکا و هم پیمانان ان همه تلاش خود را می کنند تا مانع پیروزی ارتش سوریه بر تروریستها شوند.

- برگه اشغال آمریکایی، ترکی و اسرائیل در منطقه جنوب غربی سوریه بدنبال فدرالی کردن حکومت سوریه هستند، اما دولت سوریه تا کنون تمام این تلاشها را با شکست مواجه کرده است.

اینها اوراقی است که نیروهای متجاوز از آنها برای فشار بر سوریه و اجبار آن برای قبول بیانیه ژنو در سال 2012 استفاده می کنند. اما هر عاقلی می داند که مسیر بحران سوریه پس از ازادی غوطه تغییر کرده است.

با تصمیم نظام سوریه برای آزادی کامل این سرزمین و جدیت و صداقت هم پیمانان آن، هیچ نگرانی یا ترسی در مورد جایگزین شدن نیروهای عربی به جای نیروهای آمریکایی در سوریه وجود ندارد. همچنانکه از آمادگی ترکیه برای اشغال تل رفعت یا ادلب یا تلاش غربی ها برای حفظ داعش در شرق سوریه بیمی ندارد. تمام این اهداف در لایحه اولویتهای عمل نظامی در سوریه قرار می گیرد که در برخی مناطق ممکن است با عنصر غافلگیری همراه باشد.

نظرات بینندگان