arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
در ششمین راهپیمایی بزرگ بازگشت

431 فلسطینی در یورش صهیونیست ها زخمی شدند

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه جمعه اعلام کرد: شمار زخمی های ششمین «راهپیمایی بزرگ بازگشت» به 431 نفر رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

431 فلسطینی در یورش صهیونیست ها زخمی شدند

به گزارش پایگاه خبری «صفا» فلسطین، القدره تصریح کرد که 69 نفر از زخمی شدگان شامل 36 کودک و 11 زن راهی بیمارستان شدند که وضعیت جسمانی سه تن از آنها وخیم گزارش می شود.
بسیاری از جوانان شجاع فلسطینی موفق شدند به سوی حصار امنیتی میان نوار غزه و سرزمین های اشغالی پیشروی کنند و بخشی از آن را در شرق «جبالیا» و غزه، فرو ریزند.
ششمین راهپیمایی بزرگ بازگشت از سوی کمیته هماهنگی این راهپیمایی در غزه، «جمعه کارگران فلسطین» نامگذاری شد.
در همین حال، «اسماعیل رضوان» یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که در ششمین راهپیمایی بزرگ بازگشت، حضور یافته بود، تصریح کرد: اشغالگر چاره ای جز این ندارد که سرزمین ما را ترک کند. 
براساس اطلاعات رسمی نهادهای فلسطینی، از آغاز راهپیمایی بزرگ بازگشت در 30 مارس ( 10 فروردین 97) تاکنون 45 فلسطینی شهید و بیش از 6 هزار تن دیگر زخمی شدند.
مردم غزه 10 فروردین تظاهراتی را با عنوان راهپیمایی بزرگ بازگشت به مناسبت چهل و دومین سالگرد 'روز زمین فلسطین' (30 مارس) آغاز کردند که ارتش رژیم صهیونیستی آن را به خاک و خون کشید.
«روز زمین فلسطین» به نماد مقاومت فلسطینی ها برابر اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین های تاریخی فلسطین تبدیل شده است.
مقام های رژیم صهیونیستی 30 مارس سال 1976 (10 فروردین 1355) هزاران هکتار از زمین های فلسطینیان ساکن در منطقه الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی را مصادره کردند و در پی این اقدام غاصبانه، مردم فلسطین دست به اعتصاب غذا و تظاهرات اعتراض آمیز زدند.

نظرات بینندگان