arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۵۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۰

صالحی: فقط همسر رئیس جمهور به نیویورک آمده بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه ضمن دفاع از دیدارش با وزیر خارجه بحرین، گفت كه این وزارتخانه تنها وزارتخانه‌ایست كه میتواند حتی با دشمن تماس بگیرد.

به گزارش فارس، علی‌اكبر صالحی وزیر امور خارجه كه پنجشنبه شب در حاشیه نود و دومین جلسه هیئت دولت با خبرنگاران گفت‌وگو می‌كرد، در خصوص زمان برگزاری نشست سه‌جانبه ایران، افغانستان و پاكستان گفت كه فعلا در حال رایزنی هستیم و تاریخ دقیق آن هنوز معلوم نشده البته تاریخی را پیشنهاد كرده‌اند ولی رایزنی می‌شود تا تاریخ را قطعی كنیم البته شاید هفته دیگر یا كمی با تاخیر برگزار شود.

وی در همین زمینه ادامه داد: یك نشست از نشست سه‌جانبه در افغانستان بوده و یكی در ایران و قرار است نشست بعدی در پاكستان برگزار شود.

* دفاع صالحی از دیدارش با وزیر خارجه بحرین
وزیر خارجه در پاسخ به این سؤال كه آیا با وزیر خارجه بحرین دیداری داشته و قرار است دیدارهای دیگری هم داشته باشید، تصریح كرد: اصلا ماموریت وزارت خارجه این است كه در عرصه بین‌المللی به گونه‌ای عمل كند كه هم مصحلت ملی و هم مصالح امت اسلامی را بتواند به خوبی تامین كند.

صالحی ادامه داد: اگر ما اقدامی هم می‌كنیم، در چارچوبی این عمل را انجام می‌دهیم و اینگونه نیست كه وزارت خارجه سرخود بخواهد كاری را انجام دهد، چون قرار نیست جزئیات مسائل گفته شود، ما این را به برداشت خود مردم واگذار می‌كنیم.

وی با بیان اینكه طرف بحرینی درخواست ملاقات كرده بود، گفت: از این جهت ملاقات بسیار خوب بود و نظرات جمهوری اسلامی ایران در آن ملاقات به صورت صریح مطرح شد و ما الان سفارت‌مان آنجا و سفارت آنها در اینجا دایر است.

* تنها وزارتخانه‌ای هستیم كه می‌توانیم با دشمن هم تماس بگیریم
وزیر خارجه تاكید كرد: وزارت خارجه تنها وزارتخانه‌ای است كه می‌تواند با دشمن هم تماس بگیرد.

* خط تلفن سرخ میان ایران و آمریكا بستگی به نظر مسئولان عالی‌رتبه نظام دارد
صالحی در مورد بحث خط تلفن سرخ میان ایران و آمریكا گفت: این یك پیشنهاد بوده و بستگی به نظر مسئولان عالی‌رتبه نظام دارد كه نظرشان را بدهند و اگر قرار باشد تصمیمی گرفته شود، این تصمیم باید توسط شورای عالی امنیت ملی اتخاذ شود.

* دوشنبه به كویت می‌روم
وی در پاسخ به این سؤال كه آیا سفر قریب‌الوقوعی دارید، گفت كه دوشنبه به كویت خواهیم رفت و این سفر در رابطه با مجمع گفت‌وگوی كشورهای آسیایی است.

* حضور خانواده رئیس جمهور در سفرهای خارجی امری مرسوم است
وی همچنین در پاسخ به این سؤال كه برخی‌ها معتقدند حضور پسر رئیس جمهور در سفر نیویورك لزومی نداشته است، نظر شما در این خصوص چیست، اظهار داشت: هر رئیس جمهور مملكتی وقتی به سفر می‌رود، مرسوم است همسر رئیس جمهور وی را همراهی كند و این چیز مرسومی است كه خانواده رئیس جمهور او را همراهی كند.

وی در عین حال در پاسخ به این سؤال كه آیا منظور شما از خانواده شامل فرزند رئیس جمهور نیز می‌شود،‌ گفت: از خانواده ایشان همسرشان بودند و البته حرف‌هایی زده شد كه نوه رئیس جمهور هم حضور داشته اما چرا بعدا نگفتند اشتباه شده و چرا با چنین حرف‌های ناصوابی افكار عمومی را مشوش می‌كنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
آزاده سرافراز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
0
0
خوب احتمالاً بقیه ، همراه همسر خانم رییس جمهور بوده و خرجشان را حاج خانم داده !!!!!!!!!!!!!!
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
0
0
خدایا این مملکت را از دروغ نجات بده. ای خدا ای خدا
دروغ به خاطر مصلحت کشور نظام و...
انتخاب لطفا سانسور نکن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
0
0
از کی تا حالا آمریکاییها هم چادر میپوشند.
چون عکسی که تو سایتها بود فکر کنم از یک نفر خانم بیشتر بود. نمیدونم. شاید هم اجنه بودن.
نظرات بینندگان