arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۱۶ مهر ۱۳۹۰
خواننده كلمبيايي- لبناني مشاور رييس جمهوري آمريكا شد

دوپينگ اوباما با محبوبيت شكيرا

«در روزنامه ها خبر از قتل است، خبر از مانكن هاست، اما تصويري از خدا نيست.» اين قسمتي از ترانه شكيرا، خواننده پاپ دورگه كلمبيايي- لبناني است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرق: «در روزنامه ها خبر از قتل است، خبر از مانكن هاست، اما تصويري از خدا نيست.» اين قسمتي از ترانه شكيرا، خواننده پاپ دورگه كلمبيايي- لبناني است.

به نوشته واشنگتن پست، شكيرا كه در آمريكاي لاتين به عنوان خواننده اي مذهبي و نيكوكار شناخته مي شود و هم اينك نيز در آمريكا زندگي مي كند، به عنوان مشاور باراك اوباما، رييس جمهوري ايالات متحده انتخاب شده است.

انتخابي كه در نظر اول اقدامي تعجب برانگيز به نظر مي رسد، اما به نظر كارشناسان اين اقدام باراك اوباما در جهت جذب آراي مردم لاتين تبار ايالات متحده صورت گرفته است. همچنين اين خواننده پاپ آمريكا از باراك اوباما در انتخابات رياست جمهوري اين كشور در سال 2008 حمايت كرده بود.

شكيرا كه از 26 سالگي به عنوان سفير سازمان ملل در امور خيريه، انتخاب شده بود، در سال 1997 با تاسيس بنياد «پابرهنه ها» درخصوص آموزش كودكان فقير و بي سرپرست، فعاليت هاي نيكوكارانه خود را پررنگ تر كرد. شكيرا با افزايش چنين اقداماتي در سال 2010 توانست كه از سازمان بين المللي كار وابسته به سازمان ملل جايزه اي دريافت كند.

 با انتخاب اين خواننده، باراك اوباما در انتخابات رياست جمهوري به حمايت آمريكايي هاي لاتين تبار مي انديشد. بنا بر آخرين نظرسنجي ها تنها 37درصد از اين گروه گفته اند در انتخابات آينده از او حمايت خواهند كرد.

با اين وجود عده اي از كارشناسان مي گويند كه روي آوردن به كساني كه چهره مذهبي و مقبول تري بين عامه مردم دارند، مي تواند نتيجه انتخابات را تحت تاثير قرار دهد. اين عده، اقدام باراك اوباما را در اين راستا ارزيابي مي كنند. اقداماتي كه براي جلب توجه جنبش مذهبي تي پارتي بنا شده است.

 اين دوره از انتخابات كه تحت تاثير دو جنبش «تي پارتي» و «اشغالگران وال استريت» است باعث شده كه نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري ايالات متحده از مذهب به عنوان عاملي براي جذب آرا استفاده كنند. جنبش تي پارتي كه اساسا جنبشي با رويكرد مالياتي است، در ذات خود از افراد به شدت مذهبي و اوانجليست هاي تندروي آمريكايي حمايت مي شود. به گونه اي كه جمهوري خواهان كه هميشه از اهرم مذهب براي انتخابات خود استفاده كرده اند، اين بار نيز به حمايت از جنبش «تي پارتي» برخاسته و توانستند لايحه هاي دوقلوي باراك اوباما را به چالش بكشند.

 به تازگي نيز «ميت رامني» يكي از نامزدهاي رياست جمهوري نيز با استفاده از اين عامل مدعي شده كه خدا مي خواهد آمريكا رهبر باشد نه پيرو. به نوشته بوستون گلوب، او با تشريح ديدگاه هاي تند و مذهبي خود كه عمدتا قشر مذهبي آمريكا را نشانه گرفته، مي گويد: «خداوند اين كشور را براي رهبري جهان خلق كرده است نه براي پيروي از ديگران.»

او براي پيشبرد هدفش تقويت نظامي ايالات متحده را لازم و ضروري مي داند. او مي گويد: «قرن بيست و يكم، قرن استيلاي ايالات متحده بر كل جهان است. اولويت سياست خارجي آمريكا بايد مبتني بر تقويت نيروي نظامي باشد.»

 اين نامزد جمهوري خواه و فرماندار سابق ماساچوست كه در حضور برخي از اعضاي جنبش «تي پارتي» سخنراني مي كرد، معتقد است كه ايالات متحده هرگز نبايد از چالش هاي جهاني دوري كند، بلكه بايد آن را به جان بخرد. او با انتقاد از سياست هاي باراك اوباما در عرصه جهاني گفت كه نبايد دست ها را به نشانه تسليم بالاببريم. به نظر او قرن بيست و يك، قرن آمريكاست و با برتري در عرصه هاي نظامي و اقتصادي است كه قرن آمريكايي شكل مي گيرد.

اين نماينده جمهوري خواه همچنين درخصوص همكاري با ساير كشورها براي حل چالش هاي جهاني، مي گويد: «اين حق آمريكاست كه براي حفاظت از جهان يك تنه عمل كند. اما اين نافي همكاري با ساير كشورها نيست.»

 اين در حالي است كه بازي با كارت مذهب تنها به ميت رومني ختم نمي شود. پيش از اين نيز ريك پري، فرماندار تگزاس، ديگر كانديداي جمهوري خواهان براي انتخابات رياست جمهوري مراسم دعا برگزار كرد و در آن كتاب مقدس را براي مردم خواند.

 او كسي است كه در سخنراني هاي انتخاباتي اش به سخنان عيسي مسيح استناد مي كند و مراسم مذهبي اش روي شبكه هاي وب قرار مي گيرد. شيوه اي كه اگر براي جمهوري خواهان تازه نباشد، براي دموكرات ها كه كمتر با اين كارت بازي كرده اند، رويكردي تازه است.

گفتني است باراك اوباما، چهار سال از دوران نوجواني خود را در جاكارتا گذرانيد و زاده پدري كنيايي است. او يك مسيحي فرقه پروتستان و از شاخه «كليساي متحد مسيح» است. دوران او با دو جنبش تي پارتي و «اشغالگران وال استريت» همراه شده است كه با شكل گيري اين دو جنبش انتخاب مجدد او را در هاله اي از ابهام فرو برده است. افزون بر اين، مشكلات اقتصادي آمريكا نيز مزيد بر علتي شده است كه انتخاب مجدد او را با ترديد مواجه مي كند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
میثاق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
0
14
به هر حال هر کس به نحوی میخواد چهره خوبی داشته باشه و تبلیغات مثبت از خودش نشون بده .

حالا آقای سردبیر انتخاب وقتی شهرداری تهران ور میداره عکس فرهاد مجیدی رو در کنار علی کریمی تو روزنامه همشهری چاپ میکنه بعد به نقل از این دو بازیکن از مردم میخواد که عوارضشونو بدن... چرا شما نمیای تیتر بزنی که به ازای چه خدماتی مردم باید با استناد به شخصیت کاریزماتیک این دو نفر بیان عوارض بدن ؟ کنار خیابونو به اسم جای پارک به مردم میفروشی ساعتی 1000 تومن ( میگی نه برو کنار بیمارستان بقیه ا... ببین پارکبان چقد میگیره... ) چه خدمتی بهشون کردی؟
پس استفاده از کاریزمای افراد همه جا هست لطفا تیتر خارجی میزنی داخلیم بزن ...
نظرات بینندگان