arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۰

لاریجانی: برخی ناصح‌الملوک توپچی هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی که سوابق روشنی در انقلاب ندارند در نقش ناصح‌الملوکی افراد را نصیحت کرده و در عین حال نقش توپخانه‌ای و تخریبی بازی می‌کنند این افراد ناصح‌الملوک توپچی هستند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، علی لاریجانی امروز شنبه در همایش بزرگ فرهنگیاران ترافیک در جمع فرماندهان نیروی انتظامی و وزیر آموزش و پرورش و مدیران این وزارتخانه سخنرانی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم فرهنگسازی همراه با تکنولوژی گفت: امروز سایت‌های مختلفی در کشور وجود دارند ما آداب استفاده بهینه از آن وجود ندارد.

لاریجانی با اشاره به تصویب قانون نظارت مجلس بر نمایندگان و انعکاس خبری متفاوت آن در خبرگزاری‌های مختلف افزود: برای تصویب این یک قانون حدود ۷ تا ۸ ماه فرصت نیاز است. وکلای ملت به عنوان نماینده بخشی از افکار عمومی باید بتوانند در رابطه با طرح اظهار نظر کنند هر اندازه صحن علنی مجلس و کمیسیون‌ها در بررسی یک طرح یا لایحه پرنشاط تر باشند به نفع مجلس است.

وی افزود: در مدتی که این طرح در کمیسیون‌های مختلف مجلس مطرح بود برخی خبرگزاری‌ها در خبرهای خود می‌آوردند که مجلس نمی‌خواهد این طرح را تصویب کند. پس از اینکه طرح نظارت مجلس بر نمایندگان به تصویب رسیده و قانون شد در خبرهای خود می‌آوردند که این طرح پس از یک سال تاخیر تصویب شد. معلوم است این خبرگزاری‌ها آداب رسانه را بلد نیستند.

وی با بیان اینکه آداب خبررسانی برای یک سایت خبری که مرتبط با یک دستگاه دولتی است با سایر سایت‌ها متفاوت است تصریح کرد: این سایت‌ها حق تخریب کردن بخش‌های دیگر را ندارند. اگر این کار را انجام دادند مشخص است آداب رسانه را بلد نیستند.

لاریجانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در یک جامعه مردم سالار حضور احزاب مردم سالار در تربیت افراد برای حکومت داری بسیار موثر است، گفت: حکومت اکابر نیست که افراد تازه وقتی در جایگاهی قرار گرفتند بخواهند حکومت داری و شیوه مدیریت را یاد بگیرند.

وی وظیفه احزاب را معرفی افکار موثر برای بهبود امور به مردم و عملکرد تشکیلاتی دانست و اظهار داشت: من تعجب می‌کنم که چرا برخی افراد می‌گویند مردم سالاری خوب است اما احزاب را تخریب می‌کنند، بدون حضور احزاب مردم چگونه از نظرت گروه یا افرادی که قصد حضور در جایگاه های مدیریتی را دارند مطلع شوند؟.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر به حضور احزاب در جامعه توجه نشود و تنها شعار مردم سالاری داده شود افراد با فریب و شعار نمی‌توانند کارآمدی داشت باشند زیرا تجربه لازم را برای حضور در پست‌های مدیریتی ندارند.

وی با اشاره به اینکه برخی احزاب به جای اینکه برنامه های سیاسی خود را معرفی کنند و به فکر سیاسی جامعه نظام دهند نقش توپخانه دارند، گفت: در اوایل انقلاب بنی صدر کار حزبی می کرد و توپخانه‌اش را روی حزب جمهوری اسلامی سوار کرده بود و از این طریق دایماً سران نظام را تخریب می‌کرد.

لاریجانی با اشاره به اینکه در دوران دوم خرداد هم مدلی از این روش حزبی وجود داشت، افزود: احزابی که نقش توپخانه‌ای دارند محل ارتزاق‌شان از دولت است. احزاب دوم خرداد هم هر روز مسئله‌ای را مطرح و شبهه‌افکنی می‌کردند.

وی افزود: احزاب دوم خرداد برحسب زمان عقاید خودشان را عوض می‌کردند. یک زمان یک مرتبه عالیجناب سرخپوش درست و از آن انتقاد می‌کردند. اگر شما با عالیجناب سرخپوش اختلاف داشتید چرا امروز از او حمایت می‌کنید.

رئیس مجلس تصریح کرد: زمانی که نزدیک انتخابات به جای معرفی خود توپخانه درست و تخریب می‌کنند متوجه نیستند که این عمل به ضرر خودشان است.

وی اظهار داشت: برخی که سوابق روشنی در انقلاب نداشتند امروز در نقش ناصح‌الملوک افراد را نصیحت می‌کنند و در همین حالت ناصح الملوکی نقش توپخانه هم دارند یعنی ناصح الملوک توپچی هستند.

لاریجانی افزود: بعضی از این افراد که انضباط اخلاقی درستی ندارند چنان از مقدسات صحبت می‌کنند که آدم فکر می‌کند تازه نازل شده‌اند.

رئیس مجلس در واکنش به این افراد گفت: اگر شما رفتار منطقی داشته باشید دیگران هم در قبال شما کار منظم و منطقی خواهند داشت.

وی تاکید کرد: در فضای سیاسی باید به ظرفیت افراد توجه کنید و افراد را به سمت بالا بکشید نه اینکه افراد را خرد کنید.
نظرات بینندگان