arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۴ - ۱۶ مهر ۱۳۹۰

تاسیس «قرارگاه ماهواره»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قرار گاه ماهواره، با هدف بررسی نقش ماهواره ها و چگونگی برخورد با این تهاجم فرهنگی مدتی است راه اندازی شده و اعضای آن تا کنون جلسات متعددی را برگزار کرده اند .
 
به گزارش «صراط نیوز» اعضای این قرارگاه از افراد حقیقی و حقوقی ، نمایندگان سران سه قوه و فعالان کمیته رصد و فناوری تشکیل شده است .
 
عزت الله ضرغامی، رییس سازمان صداوسیما، ریاست و غلام رضایی، معاون وی نیز دبیر قرارگاه ماهواره هستند .
 
قرار است به پیشنهاد رییس جمهور، 5 نفر از نخبگان حوزه و دانشگاه به افراد حقیقی این قرارگاه اضافه گردند.
 
مهرداد بذرپاش، صفارهرندی، میرباقری (معاون سابق صداوسیما)، سرافراز و حجت الاسلام پناهیان دیگر اعضای قرارگاه ماهواره می باشند.
 
جلسات این مجموعه به صورت منظم و هفتگی برگزار شده و قرار است ظرف 6 ماه، تصمیمات نهایی در مورد چگونگی برخورد با تهاجم فرهنگی ماهواره اتخاذ گردد.

گفتنی است رهبر معظم انقلاب اسلامی چندی پیش در دیدار رئیس و اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت بسیار بالای مقوله فرهنگ به عنوان هویت و شاكله معنوی یك ملت و گستره وسیع و تأثیر عمیق آن در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی، مسئولیت شورایعالی انقلاب فرهنگی را مهم و عظیم خواندند و تأكید كردند: "در عرصه تهاجم پیچیده و فراگیر فرهنگِ جبهه استكبار برضد نظام اسلامی، شورایعالی انقلاب فرهنگی همچون یك قرارگاه اصلی، وظیفه سیاستگذاری راهبردی و هدایت دستگاهها و مراكز تأثیرگذار فرهنگی و بخشهای اجرایی را برعهده دارد."

رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری تعبیر چند سال گذشته خود از شورایعالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه اصلی فرهنگی كشور افزودند: "در آن زمان برای برخی سؤال و یا ابهام بوجود آمده بود كه چرا یك اصطلاح نظامی برای مسائل فرهنگی استفاده می شود در حالیكه اگر به شرایط كنونی فرهنگی دنیا دقت شود مشاهده می شود كه یك تهاجم عظیم و پیچیده در عرصه فرهنگ در جریان است."

لازم به یادآوری است هنوز از نقش شورایعالی انقلاب فرهنگی در راه اندازی قرارگاه ماهواره خبری در دست نیست .
نظرات بینندگان