arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

انقلاب جدید دنیای تکنولوژی در راه است / نگاهی به جدیدترین پروژه های هوش مصنوعی مایکروسافت

شرکت مایکروسافت وعده داده که به زودی از جدیدترین تراشه های خود  موسوم به  FPGA رونمایی خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت مایکروسافت وعده داده که به زودی از جدیدترین تراشه های خود  موسوم به  FPGA رونمایی خواهد کرد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت این تراشه ها نه تنها سریع تر و انعطاف پذیرتر از نسخه های پیشین هستند، بلکه به توانایی های جدید هوش مصنوعی برای ارائه خدمات به مشتریان مجهز هستند. 


داگ برگر، یکی از  مهندسین ارشد پروژه تطبیق هوش مصنوعی با   تراشه های FPGA است.وی معتقد است مایکروسافت با هدف اتصال به دنیای تکنولوژیک و هوشمند امروز راهکاری به جز انطباق با سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی ندارد. 


مایکروسافت در کنفرانس این هفته خود به طور مفصل جزئیات طرح های مبتنی بر هوش مصنوعی را افشا می کند، اما شاید بتوان این پروژه را یکی از مهم ترین راهکارهای زیرساختی شرکت مذکور در نظر گرفت.

 
پروژه جدید هوش مصنوعی گوگل دو تفاوت مهم با سیستم های هوش مصنوعی معمول دارد. نخست این که : از یک نوع پردازنده سریع و قابل انعطاف اما غیر معمول استفاده می کند که FPGA نامیده می شود.پردازنده ای  که برای آرایه «gateway »قابل برنامه ریزی است. این موضوع می تواند به روزرسانی سیستم های مبتنی بر هوش  مصنوعی را تسریع کند.

موضوع دوم این که:  مشتریان در نهایت قادر خواهند بود که شغل مبتنی بر هوش مصنوعی را با سخت افزار مایکروسافت در سایت های خودشان اجرا کنند، و در نتیجه با بهره برداری از مراکز داده مایکروسافت، سرعت عملیات های فناورانه را افزایش می دهد.

این پروژه یک  انقلاب جدید در حوزه  هوش مصنوعی است که صنعت فناوری را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

 

نظرات بینندگان