arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

تاکسی پرنده «اوبر » معرفی شد / پرواز بر فراز شهرهای جهان تا سال 2023

طرح مفهومی تاکسی های پرنده اوبر معرفی شد. این سرویس جدید که سرویس «UberAir» نام دارد، تا سال 2023 رونمایی خواهد شد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طرح مفهومی تاکسی های پرنده اوبر معرفی شد. این سرویس جدید که سرویس «UberAir» نام دارد، تا سال 2023 رونمایی خواهد شد .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، اوبر قصد دارد پس از تمرکز روی خودرو و سرویس های درون شهری روی حمل و نقل بر فراز آسمان ها تمرکز کند. 

اوبر را می توان یکی از پیشگامان در عرصه حمل و نقل درون شهری دانست. اکنون این شرکت با اهدافی بلندپروازانه در تلاش است تا پروازهای تاکسی های خود را بر فراز ابرها برنامه ریزی کند. 

درواقع پس از اتوموبیل های خودران، اوبر به فکر افتاده که روی تاکسی های پرنده متمرکز شود. این هواپیما به شکل عمودی فرود آمده و پرواز می کند و از این منظر به شدت ممتاز است. 

اما از ویژگی های مهم این طرح می توان به چهار جفت پروانه چرخش دو طرفه عمودی اشاره کرد که می تواند هواپیما را به حرکت درآورد. 
موتور این هواپیما از نوع الکتریکی است و تا ارتفاع یک تا 2 هزار پا از سطح زمین بلند می شود. جالب است بدانید این هواپیما امکان مانور هوایی را نیز دارد و در نتیجه، هنگامی که عملیات این پروازها ترتیب داده می شود می تواند در هر جهت به شکل پروانه ای حرکت کند.

جالب است بدانید، دامنه مورد نظر برای حرکت این تاکسی/ هواپیمای الکتریکی حدود 60 مایل در هر بار حرکت است. اوبر انتظار دارد که طول عمر هر ماموریت هوایی این تاکسی در هر پرواز حدود 25 مایل با شارژ 5 دقیقه ای باشد . که این یعنی حدود 3 ساعت عملیات مداوم در طول یک ساعت اوج گیری پرسرعت.


این طراحی با هدف پروازهای بالای یک نفر انجام شده و شامل فضایی گسترده برای 4 مسافر با کیسه های شخصی یا کوله پشتی است . بنابراین می توان انتظار داشت صندلی های این پرواز بسیار راحت باشند.

اما با توجه به این حجم از امکانات پرسش این جا است که آیا مسافران از پس تامین هزینه های پرواز خود بر خواهند آمد؟
شرکت اوبر معتقد است اگر این طرح اجرایی و همه گیر شود پاسخ مثبت است. چرا که با افزایش سیستم حمل و نقل هوایی و با توجه به کاهش زمان، هزینه های تاکسی پرنده به راحتی توجیه می شود. 


راب مک دونالد، رئیس بخش مهندسی وسایل نقلیه اوبر،  طی سخنرانی اجلاس سران اوبر در  فوریه روشن کرد که "اوبر در تلاش است به عنوان یک مرجع و پرچمدار برای شرکای خود تبدیل شود. "

 اوبر قصد دارد تا از اتومبیل های پروازی خود در شبکه های آینده حمل و نقل شهری UberAir استفاده کند که برآورد می کند تا سال 2023 در شهرهای مهم ایالات متحده (از جمله لس آنجلس و دالاس-فورت ورث) وارد شوند.

 

نظرات بینندگان