arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
نیوزویک:

جستجو برای یافتن بیگانگان در فضا / ناسا به دنبال نشانه های حیات فضایی ها است

ناسا به زودی دور جدیدی از جستجوهای خود را برای یافتن فضایی ها آغاز خواهد کرد. گرچه این موضوع به طور رسمی اعلام نشده اما شواهد حکایت از صحت این فرضیه دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


ناسا به زودی دور جدیدی از جستجوهای خود را برای یافتن فضایی ها آغاز خواهد کرد. گرچه این موضوع به طور رسمی اعلام نشده اما شواهد حکایت از صحت این فرضیه دارند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از نیوزویک،  مجلس نمایندگان ایالات متحده برای طرح 2 ساله جستجوی آینده ناسا، 10 میلیون دلار برای هر یک از دو سال در نظر گرفته است. هزینه ای که احتمالا صرف  "جستجو بر اساس تکنیک های مجاز، مانند فرکانس های قدرتمند رادیویی خواهد شد" 

جستجو برای یافتن حیات خارج از جو زمین از طریق  سیگنال های رادیویی در فضا تا سال 1992 مشمول بودجه دولتی ایالات متحده می شد. اما پس از آن که سناتورها با این طرح مخالفت کردند بودجه عملا قطع شد. 

جیل تارتر، یکی از مدیران ارشد این پروژ بود که از تلسکوپ های رادیویی در پورتوریکو و کالیفرنیا استفاده کرد وسیگنال های بالقوه ای را در فضا پخش می کرد.


فضاپیمای کپلر ناسا نیز یکی از دستیاران این پروژه است که تا کنون تعدادی از سیارات را کشف کرده که می توانند به نوعی نشان دهنده احتمال حیات در زمین باشند. 

اکنون تارنر امیدوار است که آخرین تعهد کنگره به ناسا  این معنی  باشد که جستجو برای امکان حیات در خارج از جو زمین با امکانات و بودجه جدید برای مدتی طولانی اجرایی شود.وی در این خصوص می گوید:"تخصیص 10 میلیون دلار برای   یک سال کارهای زیادی انجام نخواهد داد، اما 10 میلیون دلار به عنوان یک جریان سرمایه گذاری مداوم، می تواند تغییراتی  بزرگی رقم زند."

وی ادامه داد: "این بودجه و حمایت می تواند به افراد اجازه دهد ابزارهای  دقیق خاصی را بسازند و سپس آن را برای مدت زمان طولانی در آسمان استفاده کنند."

طی سال های گذشته به سبب کمبود بودجه، بسیاری از پروژه های ناسا در این حوزه به بخش خصوصی واگذار شده بود.
در سال 1992، تنها سیارات شناخته شده جهان در منظومه شمسی خلاصه می شد اما در حال حاضر، بیش از 3700 سیاره جدید شناخته شده که  تعدادی از آنها توسط فضاپیمای کپلر  کشف شده است.

 

نظرات بینندگان