arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

پمپئو: کره شمالی غیرهسته‌ای شود، به اقتصادش کمک می‌کنیم / وزارت خارجه آمریکا تکذیب کرد

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اگر کره شمالی جسورانه اقدام کند و به سرعت غیرهسته ای شود، آمریکا آماده است به این کشور کمک کند تا به شکوفایی همچون دوستان خود در کره جنوبی دست پیدا کند. با یان حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا وعده وزیر خارجه را درباره آینده روشن‌تر کره شمالی و ارائه کمک مالی به این کشور رد کرد. هدر ناوئرت نوشت: این یک خبر نادرست است. اگر کره شمالی خلع سلاح اتمی شود، آنها یک روز آینده‌ای روشن خواهند داشت که شامل تجارت در سطح بین‌الملل، سرمایه گذاری و حضور توریست‌ها از سراسر جهان می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکا به پیونگ یانگ وعده داد که اگر زرادخانه هسته ای خود را کنار بگذارد، به بازسازی اقتصاد کره شمالی کمک می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری با همتای کره جنوبی خود «کانگ کیونگ وا» گفت: اگر کره شمالی جسورانه اقدام کند و به سرعت غیرهسته ای شود، آمریکا آماده است به این کشور کمک کند تا به شکوفایی همچون دوستان خود در کره جنوبی دست پیدا کند.

قرار است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی 12 ژوئن (22 خرداد) در سنگاپور دیدار کنند. پمپئو نیز در هفته های گذشته دو بار با رهبر کره شمالی دیدار کرد.

وی در این باره اظهار داشت: گفت و گوهای خوبی داشتیم، گفت و گوهایی در مورد مشکلات پیچیده، چالش ها و تصمیم های راهبردی که کیم پیش رو دارد.

وی افزود: ما در این باره صحبت کردیم که او مایل است چگونه در این روند به پیش برود و آیا او آماده است که در برابر تضمین هایی که می خواهیم به او بدهیم، به طور کامل غیرهسته ای شود.

به گزارش ایرنا، وعده پمپئو به کره شمالی در حالی است که ترامپ هفته گذشته عهدشکنی کرد و از برجام خارج شد. متحدان اروپایی آمریکا ضمن اعلام مخالفت با این تصمیم ترامپ گفته اند که به برجام متعهد می مانند.

پیشتر بسیاری از کشورها و مقامات داخلی آمریکا هشدار داده بودند که چنین تصمیمی به انزوای آمریکا منجر می شود و بر مذاکرات هسته ای با کره شمالی تاثیر منفی می گذارد.

تکمیلی/

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا وعده وزیر خارجه را درباره آینده روشن‌تر کره شمالی و ارائه کمک مالی به این کشور رد کرده است. هدر ناوئرت نوشت: این یک خبر نادرست است. اگر کره شمالی خلع سلاح اتمی شود، آنها یک روز آینده‌ای روشن خواهند داشت که شامل تجارت در سطح بین‌الملل، سرمایه گذاری و حضور توریست‌ها از سراسر جهان می‌شود.

نظرات بینندگان