arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

کره جنوبی طلایه دار به کار گیری ربات های صنعتی جهان است / رقابت رباتیک چین و آمریکا ادامه دارد

در شرایطی که شرکت هایی مثل اپل، اینتل، مایکروسافت و اوبر به زودی محصولاتی مثل هواپیماهای بدون سرنشین  را برای طیف وسیعی از وظایف از جمله تحویل غذا ، بسته بندی غذا و  نقشه برداری دیجیتال  طراحی می کنند، برخی کشورها نیز در حوزه ربات های صنعتی رکورد دار هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

در شرایطی که شرکت هایی مثل اپل، اینتل، مایکروسافت و اوبر به زودی محصولاتی مثل هواپیماهای بدون سرنشین خود  را برای طیف وسیعی از وظایف از جمله تحویل غذا ، بسته بندی غذا و  نقشه برداری دیجیتال  طراحی می کنند، برخی کشورها نیز در حوزه ربات های صنعتی رکورد دار هستند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از دلانو نمودارهایی که بر اساس اطلاعات جمع آوری شده تا پایان سال 2016 طراحی شده اند، نشان می دهند که ربات های صنعتی رشدی خیره کننده را در کشورهای توسعه یافته به نام خود ثبت کرده اند.

درواقع  داده های فدراسیون بین المللی رباتیک نشان می دهد که سرعت اتوماسیون صنعتی در سراسر جهان با 66میانگین  ربات صنعتی نصب شده در برابر هر 10 هزار کارمند در سراسر جهان نسبت به سال 2015 تا 74 درصد رشد داشته است.

البته اگر به تفکیک به این طبقه بندی نگاه کنیم، اروپا دارای تراکم ربات 99 واحد به ازای هر 10 هزار کارگر صدرنشین است.این تعداد در آمریکا و آسیا  به ترتیب 84 و 63  است.

در این میان چین یکی از کشورهایی است که بالاترین میزان رشد را در اتوماسیون صنعتی به نام خود سند زده است. در این میان هیچ کشوری  به لحاظ رباتیک بودن چگالی بالایی مانند کره جنوبی ندارد.

 در سال 2016، کره جنوبی 631 ربات صنعتی را در  ازای 10 هزار کارمند مورد استفاده قرار داد. عمده این ربات ها در بخش های الکترونیک و تولید و صنایع مورد استفاده قرار گرفته اند.

90 درصد از روبات های صنعتی سنگاپور نیز در حوزه صنعت الکترونیک  مورد استفاده قرار می گیرند و با تراکم 488 ربات هوشمند در رتبه بعدی ایستاده است.

جالب است بدانید آلمان و ژاپن که  برای صنایع خودروسازی خود مشهور هستند سطح چگالی مشابه با کره ندارند، بلکه آنها فقط بیش از 300  ربات  در برابر هر  10 هزار کارگر دارند .

وضعیت  چین نیز روندی رو به رشد را طی می کند و این کشور با سرعت مسیر رباتیک شدن را طی می کند. در نتیجه در تلاش است تا طی سال های آتی و در نهایت تا سال 2020 در جایگاهی بین 10 کشور برتر جهان در این حوزه بایستد .

نظرات بینندگان