arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

اعطا: بر اساس مصوبه شورا، نمایشگاه کتاب تا سال ۱۴۰۰ باید شهر آفتاب برگزار می‌شد

سخنگوی شورای شهر تهران از برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در تهران گلایه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی شورای شهر تهران از برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در تهران گلایه کرد.

به گزارش ایسنا، علی اعطا صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه موضوع تذکر من خطاب به وزارت صنعت، وزارت ارشاد و شهرداری تهران در مورد برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در داخل شهر تهران است،‌ گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی کشور است که با توجه به ابعاد بین‌المللی آن باید متناسب با شأن همه شهروندان باشد اما امسال بر خلاف مصوبه شورا و تفاهم‌نامه وزارت فرهنگ و شهرداری که تا سال 1400 معتبر است. نمایشگاه کتاب به جای مصلی می‌بایست در شهر آفتاب برگزار می‌شد که متاسفانه این مهم محقق نشد.

وی با اشاره به ترافیک پیرامون نمایشگاه گفت: علی رغم همه تمهیدات باز هم شاهد ترافیک و قفل شدن خیابان‌های اطراف بودیم که این ترافیک به بزرگراه‌های اطراف نیز کشیده شد. از طرفی فضای اختصاص یافته به نمایشگاه در مصلی نیز پاسخگوی خیل عظیم بازدیدکنندگان نبود و در بخشی از نمایشگاه که محل استقرار ناشران لاتین، عربی و ... بود مصالح ساختمانی به وفور به چشم می‌خورد که باید برای این مسئله فکری می‌اندیشیدیم.

اعطا با بیان اینکه از رئیس شورای شهر تهران تشکر می‌کنم که در گفت‌وگو با رسانه‌ها به برگزاری نمایشگاه در سطح شهر واکنش نشان دادند، گفت: انتظار می‌رود شهرداری تهران هر چه زودتر با توسعه و گسترش امکانات و تکمیل زیرساخت‌های مجموعه شهر آفتاب زمینه برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب را فراهم کند و از پلیس راهور و وزارت صنعت هم انتظار می‌رود از صدور مجوز برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در داخل شهر که موجب سلب آسایش شهروندان می‌شود، اجتناب کنند.

نظرات بینندگان