arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

برنامه های کمپانی «ZTE» برای مبارزه با تحریم های آمریکا / جایگزینی بازارهای هند و اتریش جواب می دهد؟

کمپانی چینی «ZTE» پس از مواجه شدن با تحریم های سنگین ایالات متحده، همچنان برای حضور در بازار مبارزه می کند. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمپانی چینی «ZTE» پس از مواجه شدن با تحریم های سنگین ایالات متحده، همچنان برای حضور در بازار مبارزه می کند. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، درگیری با مقامات آمریکایی از سوی کمپانی چینی تبار ZTE  موضوعی است که می تواند به عنوان یک بحران بزرگ برای این شرکت مطرح شود. 

تحریم ها از یک سو و بستن تمامی راه های مبادله از سوی دیگر، باعث شده که این شرکت با مشکلاتی متعدد مواجه شود. اما به نظر می رسد اگرچه تحریم ها سخت و دشوارند، اما ZTE  تا کنون به خوبی از پس بحران ها برآمده است. 

سران ارشد این شرکت چینی اخیرا اعلام کرده اند که در حال حاضر"فعالیت های اصلی شرکت" را به طور موقتی در حوزه بازرگانی لغو کرده اند تا به دنبال تکنیک های جایگزینی برای تبادل تجارت با شرکت های آمریکایی باشند.

 این تکنیک در شرایطی مورد استفاده قرار می گیرد که به دنبال یک حکم فدرال ایالات متحده هر شرکت آمریکایی حوزه فناوری را از فروش محصولات یا خدمات به ZTE برای هفت سال آینده محروم کرده است.

اما ZTE، چهارمین سازنده گوشی های هوشمند در ایالات متحده است و در نتیجه این حکم یک فشار سنگین برای شرکت مذکور در نظر گرفته می شود. 

یک منبع اگاه در شرکت ZTE  می گوید: «پایان دادن عملیات های شرکت ما در آمریکا  به این معنی نیست که ما از این کشور به طور کامل کوچ می کنیم. بلکه ما در ایالات متحده باقی مانده و به سرمایه گذاری های زیرساختی می پردازیم. »

البته شایان ذکر است که این شرکت امیدوار است با  مذاکرات گسترده بین مقامات آمریکایی و چین در مورد مذاکرات تجاری دوجانبه موقعیت خود را تغییر دهد. درواقع انتظار می رود موضوع این شرکت جزو موضوعات مهم تجاری در چین باشد. 

اما تلاش ZTE  برای بقا در شرایطی اتفاق می افتد که کارشناسان  اقدام آمریکا در قبال این شرکت را به مثابه "حکم اعدام" نامیده اند، زیرا دسترسی به فن آوری و سخت افزار های مهم ایالات متحده را قطع می کند.

 
اما این شرکت تا کنون رویکرد محافظه کارانه ای را اتخاذ کرده است.داگ جاکوبسون،  وکیل صادرات و تحریم ها و نماینده تامین تجارت با ZTE در این خصوص گفت: "این نبرد بسیار سخت و دشوار است.اما اگر بپرسید که آیا این امکان وجود دارد که دولت بتواند برخی از تحریم ها را لغو کند؟ پاسخ بله است. "

اما با همه این ها شاید ZTE  یک مفر نجات ناشناخته داشته باشد که بسیاری به آن بی توجهند. درواقع این شرکت می تواند از طریق موج های این حمله مسیرهایی جایگزین برای پیشرفت خود پیدا کند. 

برای مثال همکاری با  کشورهایی نظیر هند، ایتالیا و اتریش می تواند یک روش مناسب جایگزین برای  پیشرفت این شرکت باشد. باید دید این شرکت در ادامه مسیر خود به اندازه امروز موفق خواهد بود یا خیر. 

 

نظرات بینندگان