arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
پایان لیگ برتر انگلیس؛

آخرین سهمیه لیگ قهرمانان اروپا به لیورپول رسید

رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های در حالی به اتمام رسید که لیورپول با برتری خانگی مقابل برایتون در رتبه چهارم ایستاد و سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آخرین سهمیه لیگ قهرمانان اروپا به لیورپول رسیدهفته سی و هشتم و پایانی لیگ برتر جزیره، یکشنبه شب با انجام 10 دیدار همزمان برگزار شد و شاگردان «یورگن کلوپ» در لیورپول با برتری خانگی چهار بر صفر مقابل برایتون با 75 امتیاز، رتبه چهارم را به دست آورده و آخرین سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را از آن خود کرد.
چلسی قهرمان فصل گذشته در زمین نیوکاسل با 3 گل شکست خورد و 70 امتیازی باقی ماند تا از رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا بازبماند.
منچسترسیتی که قهرمانی خود را از هفته ها قبل مسجل کرده بود با تک گل ثانیه های پایانی «گابریل خسوس» 100 امتیازی شد تا فصل درخشان خود را تکمیل کند.
شاگردان «پپ گواردیولا» با این پیروزی و رسیدن به امتیاز 100، رکورد جدیدی را به نام خود در تاریخ در لیگ برتر باشگاه های انگلیس ثبت کردند.
در پایان این فصل، منچسترسیتی، منچستریونایتد، تاتنهام و لیورپول با ایستادن در رتبه های اول تا چهارم جدول رده بندی به لیگ قهرمانان اروپا رسیدند.
وست برومویچ، اسوتک سیتی و سوانسی نیز به لیگ دسته اول سقوط کردند.
«محمد صلاح» مهاجم مصری لیورپول با 32 گل، عنوان آقای گلی را از آن خود کرد. وی روز گذشته به عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ برتر انگلیس هم انتخاب شد.
**نتایج دیدارهای هفته پایانی:
برنلی یک - بورنموث 2
کریستال پالاس 2 - وست برومویچ صفر
هادرسفیلد صفر - آرسنال یک
لیورپول 4 - برایتون صفر
منچستریونایتد یک - واتفورد صفر
نیوکاسل 3 - چلسی صفر
ساوتهمپتون صفر - منچسترسیتی یک
سوانسی یک - استوک سیتی 2
تاتنهام 5 - لسترسیتی 4
وستهام 3 - اورتون یک

نظرات بینندگان