arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
پلیس انگلستان مطرح کرد:

فناوری های تشخیص چهره پلیس چندان کارامد نیستند / 98 درصد خطای تشخیصی / برتری نسبی برخی سیستم های سنتی

فناوری های تشخیص چهره همیشه درست عمل نمی کنند. این موضوعی است که توسط نیروهای پلیس انگلستان مطرح شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فناوری های تشخیص چهره همیشه درست عمل نمی کنند. این موضوعی است که توسط نیروهای پلیس انگلستان مطرح شده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، در 98 درصد موارد، نرم افزارهای تشخیص چهره ان طور که باید و شاید موفق عمل نمی کنند. 
پلیس متروپولیتن در انگلستان، اخیرا نتایج جالبی را در خصوص استفاده از ابزار تکنولوژیک برای شناسایی مجرمین به دست آورده است.

نتایجی که نشان می دهند گاهی استفاده از ابزارهای سنتی مثل ترسیم چهره مجرم با کمک طراحی کامپیوتری نتایجی قدرتمند تر ازفناوری های تشخیص چهره خواهد داشت. 

به بیانی دقیق تر اگرچه این روزها بسیاری از نیروهای پلیس در سراسر جهان از فناوری های تشخیص چهره استفاده می کنند، اما مسئله مهم تر این است که گاهی انتظارات نیروهای پلیس از فناوری تشخیص چهره مطابق با انتظارات نیست .

نگاهی به آمارها موضوع را روشن تر و البته تعجب آور تر می کند. بر طبق آمار منتشر شده توسط نشریه ایندیپندنت، تنها 2  مورد از 104 هشدار تولید شده توسط نرم افزار تشخیص چهره پلیس دقیقا مطابق چهره مظنون بوده و باقی هشدارها به شکلی اشتباه صادر شده اند.

نتایج یک پژوهش مستقل نیز نشان داد که نرم افزار مورد استفاده پلیس جنوب ولز از ژوئن 2017 بیش از 2400  هشدار کاذب صادر کرده است. 

نرم افزار تشخیص چهره قادر به اسکن کردن فیلم های ویدئویی و شناسایی چهره های فردی برای مطابقت با یک پایگاه داده از چهره های شناخته شده مانند جنایتکاران می شود. این نرم افزار هر چهره را به یک نقشه از شناسه های بیومتریک (مانند طول بینی و فاصله بین چشم ها) شناسایی کرده و قادر به ارسال پیام هشدار در عرض مدتی کوتاه است. 

این فناوری در حال حاضر در کشورهایی مانند استرالیا و چین استفاده می شود . کشورهایی بر اساس گفته رسانه های دولتی به طور عمده از عینک های هوشمند استفاده می کنند.

پل ویلیز، کمیساریای بیومتریک مستقل بریتانیا، گفت که این ارقام نشان می دهد فناوری تشخیص چهره  هنوز برای استفاده مناسب نیست.

 

نظرات بینندگان