arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

تماس تلفنی مقتدی صدر و حیدر العبادی / شرط «مقتدی» برای نخست‌وزیری مجدد العبادی

صلاح العبیدی سخنگوی رهبر جریان صدر گفته است در صورتی که العبادی تعهداتی بر اساس جدول‌های مشخص‌شده بدهد، مشکلی با نامزدی وی برای تصدی نخست‌وزیری وجود ندارد. وی افزود ائتلاف سائرون از یک نامزد غیر حزبی برای تصدی نخست‌وزیری دولت آینده حمایت می‌کند و خواهان معرفی وزیران تکنوکراتی است که وابسته به احزاب نباشند و مناصب خود را به دور از فشارهای فراکسیون‌های خود به پیش ببرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حیدر العبادی نخست وزیر عراق تلفنی با مقتدی صدر رهبر جریان صدر گفت‌وگو کرد.

به گزارش تسنیم، پایگاه اینترنتی بغدادالیوم نوشت حیدرالعبادی نخست وزیر عراق با مقتدی صدر رهبر جریان صدر تلفنی گفت‌وگو کرد.

این رسانه آورده است: دفتر صدر در بیانیه‌ای اعلام کرد حیدرالعبادی نخست وزیر با رهبر جریان صدر تلفنی گفت‌وگو کرد و برگزاری انتخابات در فضاهای دموکراتیک امن و همچنین پیروزی ائتلاف «سائرون الوطنی»(ائتلافی که صدر رهبری آن را برعهده دارد) و کسب جایگاه نخست در میان فهرست‌های انتخاباتی رقیب در انتخابات پارلمانی 2018 را به وی تبریک گفت.

مقتدی صدر هم بر اساس این بیانیه گفته است این پیروزی، موفقیت ملت عراق و یک دستاورد ملی است.

صلاح العبیدی سخنگوی رهبر جریان صدر گفته بود جریان حامی ائتلاف سائرون که پیروز شده، اصراری بر معرفی نامزدی خاص برای تصدی نخست‌وزیری ندارد. بر اساس این گزارش، وی به وجود تنها یک شرط برای موافقت با نامزدی حیدرالعبادی برای نخست‌وزیری دولت آینده اشاره کرده است.

العبیدی در یک مصاحبه تلویزیونی که بغداد الیوم منتشر کرد، گفته است در صورتی که العبادی تعهداتی بر اساس جدول‌های مشخص‌شده بدهد، مشکلی با نامزدی وی برای تصدی نخست‌وزیری وجود ندارد. وی افزود ائتلاف سائرون از یک نامزد غیر حزبی برای تصدی نخست‌وزیری دولت آینده حمایت می‌کند و خواهان معرفی وزیران تکنوکراتی است که وابسته به احزاب نباشند و مناصب خود را به دور از فشارهای فراکسیون‌های خود به پیش ببرند.

وی به این اشاره کرده است که هیچ فهرست بزرگی که روند تشکیل دولت آتی را به پیش ببرد، وجود ندارد، فهرست‌هایی که شیوه هدفمندی در مبارزه با فساد داشته باشند، فهرست‌های بزرگ هستند نه کوچک، رای‌گیری در انتخابات اخیر شخصیت‌های سابق را نپذیرفت.

نظرات بینندگان